Misschien is meteen vijf dagen per week wat teveel van het goede, maar een keer of twee per week en lekker op je gemak, dat kan best. Let er gewoon een beetje op dat je jezelf niet helemaal leeg trapt, de Stromer helpt je toch wel vooruit en gaat ook bij weinig inspanning met gemak boven de 35km/u. Rustig aan opbouwen, en iets te eten en te drinken meenemen voor onderweg.
Je zult in het begin vast wel wat spierpijn krijgen, en een zeer achterwerk. Maar dat gaat vanzelf voorbij.
Tips / advies gevraagd mogelijke aankoop
Momenteel zou de 'grote' afstand maar 1x per week gebeuren: Leuven - Edegem. Daar zit mijn hoofdkantoor. Dit zal waarschijnlijk snel uitgebereid worden naar 2x per week. Verder werk ik 3x per week in Leuven zelf. Die kleinere afstand zou ik (afhankelijk van de planning) met de Stromer of met de gewone fiets doen. Ik moet nogal vaak 'op tijd' van punt A naar B .
Jullie mening / support doet goed!
Jullie mening / support doet goed!
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km
Die 'baas' is een groot overheidsbedrijf.
Overheid ziet toch overal diefstal .
Maar ze betalen me wel rond de 400€/maand aan fietsvergoeding.
En alternerend op stand 1 en 2 fietsen is hoed voor mijn conditie. Stand 3 is voor privé en winkeldingen.
Hier beginner.
WW van 43km enkel.
5x per week omdat ik mijn auto verkocht heb.
Ik had wel een fietsschema gevolgd toen ik mijn wagen nog had. Je kan stellen dat ik beetje getraind had.
Dit deed ik met gewone herenfiets trouwens.
Vandaag de Stromerdealer bezocht! Ik kan de fiets binnenkort testen! (Wel het ST2 model, aangezien er geen ST1X testmodellen zijn). Nu heeft de verkoper me nu wel doen twijfelen.. Is een ST1X voldoende voor de 45 km? Ze raadden me een ST2 aan met 800w... Ze raadde de ST1X 900w zeker niet af.. maar toch.. ik ben er door aan het twijfelen.. Help?
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22998
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Het is belangrijk om de termen duidelijk te houden. De ST2 heeft namelijk een 800W (Watt) motor, en de capaciteit van de accu wordt weergegeven in Wh (Watt uur). Aangezien de 814Wh accu door sommigen wordt afgerond naar de 800Wh accu, wordt het anders een beetje verwarrend.
Ik vermoed, maar misschien heb ik het mis, dat de dealer de ST2 met 814Wh accu heeft geadviseerd, omdat je met een ST2 + 983Wh accu ineens een stuk hoger in prijs zit als je komt vragen naar een ST1 X. Maar let op: de ST2 heeft een krachtigere motor dan de ST1 X, dus het verbruik is hoger. Als je kiest voor de ST2, dan zou ik helemáál gaan voor de 983Wh accu, want anders kom je in de knoei met je actieradius.
Het advies van de dealer is in die zin niet zo raar, dat als je twijfelt of je het conditioneel allemaal wel aan kan, dat de ST2 je met die sterkere motor beter gaat helpen dan de ST1 X. Als je het ervoor over hebt, dan pak je lekker de ST2, hij geeft gewoon wat meer ondersteuning dan de ST1 X. Maar met de ST1 X ga je het ook prima redden, alleen misschien in een iets langere tijd.
Test ze gewoon allebei eens, dan kun je voelen wat het verschil is en bepalen of dat je de extra uitgave waard is. Ik zou in ieder geval niet nu de ST2 testen, en daarna ongetest een ST1 X kopen, want dan ga je misschien teleurgesteld zijn, terwijl ze allebei echt rijden als de brandweer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Voor de afstand en de weg die jij gaat afleggen, is het zeer eenvoudig: altijd de 983Wh batterij. Jij gaat s'avonds vaak volle bak tegen de wind in moeten, met een 800W batterij ga je dat niet trekken, de route die ik je heb uitgestippeld is ook vrij open, dus de wind heeft er vrij spel. Er is ook lang niet overal verlichting volgens mij.Kornelito schreef: ↑09 mei 2018, 22:30 Vandaag de Stromerdealer bezocht! Ik kan de fiets binnenkort testen! (Wel het ST2 model, aangezien er geen ST1X testmodellen zijn). Nu heeft de verkoper me nu wel doen twijfelen.. Is een ST1X voldoende voor de 45 km? Ze raadden me een ST2 aan met 800w... Ze raadde de ST1X 900w zeker niet af.. maar toch.. ik ben er door aan het twijfelen.. Help?
Vanaf oktober ga je met het licht van de ST1X waarschijnlijk niet toekomen, maar je kan natuurlijk altijd een bijkomende lamp aankopen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Ik rij sowieso altijd met dubbele verlichting, zowel vooraan als achteraan: eentje dat continu brandt (standaardverlichting) en eentje dat knippert ... zien en misschien nog net iets belangrijker: gezien worden.
-
- Veteraan
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
- Locatie: Arnhem
- Merk SP: Stromer ST2
Hallo Riese,
Ik kan niet geloven wat ik net lees. Het opladen van de accu van een e-bike bij jouw werkgever wordt beschouwd als diefstaf van stroom en dat zou kunnen leiden tot ontslag op staande voet.
Een werkgever is zeer gebaat bij gezonde werknemers en hoort dit juist te stimuleren. Heeft jou werkgever nooit gehoord van duurzame inzetbaarheid?
Stromer ST2 sinds okt. 2016 , Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap