Pagina 5 van 10

Re: Fietsenwinkel.nl service en onderhoud tot de deur....

Geplaatst: 18 okt 2018, 15:37
door Mark78
Hoi Harm,

Ik denk dat je Stromer behoorlijk hebt wakker geschud! :bf:

Re: Fietsenwinkel.nl service en onderhoud tot de deur....

Geplaatst: 18 okt 2018, 15:40
door harmroest
Mark78 schreef: 18 okt 2018, 15:37 Hoi Harm,

Ik denk dat je Stromer behoorlijk hebt wakker geschud! :bf:
Het kon ook echt niet langer zo, als je mijn mailbox en telefoongeschiedenis ziet dan vind ik het nog bijzonder dat ik het zo lang heb volgehouden. Wel was mijn volgende stap rechtsbijstand/geschillencommissie etc geweest. Want er werd van alles beloofd maar uiteindelijk klopt er niks van. Niks wordt vastgelegd in het systeem en mails worden beantwoord met de telefoon zodat in mijn ogen zo min mogelijk vast ligt op papier. Ik ben nu in ieder geval weer uit de brand :d3:

Re: Fietsenwinkel.nl service en onderhoud tot de deur....

Geplaatst: 18 okt 2018, 23:44
door WFVst5
Misschien ben ik wel wat simpel......waarom koopt men in vredesnaam een fiets "online"? het is toch geen zakkie drop?

Re: Fietsenwinkel.nl service en onderhoud tot de deur....

Geplaatst: 19 okt 2018, 00:07
door harmroest
WFVst5 schreef: 18 okt 2018, 23:44 Misschien ben ik wel wat simpel......waarom koopt men in vredesnaam een fiets "online"? het is toch geen zakkie drop?
Helaas heb ik hem niet online gekocht, ik was op soek naar een stromer en zocht op de dichtstbijzijnde dealer, dat was voor mij in Hilversum en kende fietsenwinkel niet. Ik heb de fiets destijds toch echt fysiek in de winkel gekocht. En geloofde hun verhaal.

Re: Fietsenwinkel.nl service en onderhoud tot de deur....

Geplaatst: 19 okt 2018, 08:14
door Vdbrinky
WFVst5 schreef: 18 okt 2018, 23:44 waarom koopt men in vredesnaam een fiets "online"?
Een fiets kan je best online kopen: ga naar een experience center van een leverancier, test of de fiets je bevalt en zoek de goedkoopste aanbieder. Maar of je dat wilt met een SP??

Re: Fietsenwinkel.nl service en onderhoud tot de deur....

Geplaatst: 19 okt 2018, 08:39
door Stromeur
Fietsenwinkel.nl heeft 35 winkels door heel Nederland en meer dan 300 servicepunten. Daarnaast profileert deze keten zich als webwinkel (of andersom, als webwinkel met meer dan 300 servicepunten). Het is dus niet zo dat je een Stromer van fietsenwinkel.nl per definitie met enkel een muisklik hebt gekocht.

De keus van harmroest voor deze keten staan hier niet ter discussie en heeft hij ook al meer dan eens toegelicht. Ik ben vooral blij dat harmroest bereid is om zijn ervaringen via het forum met ons te delen, zodat anderen gewaarschuwd zijn voor de misleidende verkoopmethoden van fietsenwinkel.nl en zo hopelijk besluiten om hun Stromer bij een dealer te kopen die wel de service biedt die past bij dit merk.

Re: Fietsenwinkel.nl service en onderhoud tot de deur....

Geplaatst: 19 okt 2018, 09:24
door Free2be
Het is in België niet veel anders, ook hier is deze keten vertegenwoordigd, maar ze kunnen/willen geen Stromers in België verkopen omdat ze beweren dat ze niet mogen invoeren vanuit NL. Verder heb je hier ook andere ketens dewelke aangeven Stromer te verkopen, deze heb ik bezocht en vastgesteld dat het een zeer zwakke aanbieding betrof met heel weinig ondersteuning. Het zou Stromer sieren dat ze hierop meer toezicht zouden houden en een techniekers opleiding voorop stellen.

Re: Fietsenwinkel.nl service en onderhoud tot de deur....

Geplaatst: 30 okt 2018, 18:10
door Martin277
Hoi,

Graag jullie advies. Ik heb een ST3 ltd launch edition besteld bij fietsenwinkel. Levertijd zou binnen een week zijn. Ik wordt ondertussen 5 weken aan het lijntje gehouden. Nog niet geleverd dus.
Ik begin me ook zorgen te maken over het onderhoud.
Hebben jullie ervaring met annuleren van de bestelling?

Groeten,

Martin

Re: Fietsenwinkel.nl service en onderhoud tot de deur....

Geplaatst: 30 okt 2018, 18:21
door Stromeur
Stond die levertijd in de webshop, of hebben ze je dat in de winkel verteld? Heb je al betaald of aanbetaald? Heb je op schrift dat de levertijd inderdaad binnen een week zou zijn?

Ik zie in de webshop dat de ST3 LE in maat M en XL op "uitverkocht" staan, maat L heeft een levertijd van 1-3 werkdagen. Als jij een L hebt besteld, dan zou ik direct een printscreen van de webshop maken ter bewijs.

Bij elke andere dealer zou ik zeggen: vraag eerst bij de dealer na wat de reden voor vertraging is. Soms kunnen zij er ook niks aan doen en doen ze achter de schermen al hun stinkende best voor je. Stromer is dit hele jaar met buien al erg slecht in het nakomen van de door henzelf opgegeven levertijd. Daar kan de dealer helaas ook niks aan doen, al ga je op je kop staan.

Bij fietsenwinkel.nl zou ik er, gezien hun aantoonbaar onbetrouwbare communicatie, wel meteen wat harder in gaan, want volgens mij is dat de enige taal die ze daar begrijpen.

Er staat een prima voorbeeldbrief op Consuwijzer:

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... r-verkoper

(En kiezen tussen optie 1 of 2, afhankelijk van wat je zelf graag wil.)

Hopelijk heb je niet al het volledige bedrag voldaan, en heb je de opgegeven levertijd op schrift?

Re: Fietsenwinkel.nl service en onderhoud tot de deur....

Geplaatst: 30 okt 2018, 18:44
door Mark78
Hoi Martin,

Ik heb de mijne daar ook gekocht. Besteld medio februari en geleverd gekregen eind maart. Ze snappen er niet veel van. Mijn verhaal kan je vinden als je mijn posts doorzoekt. Mijn st2 is inmiddels wsl total loss door een ongeval, de nieuwe komt straks van de dealer in Groningen. Mijn aanschaf bij fw.nl was puur prijs gedreven. Kijk iig of je het stompzinnige servicecontract kan verwijderen als je niet kan annuleren. Daar heb je echt helemaal niets aan.

Edit: de fiets zou bij mij ook binnen een week geleverd worden...