Gedaan met wachten

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ebiker schreef: 02 mei 2018, 17:09 Kom met de dealer niet tot overeenkomst, waarschijnlijk verdient hij teveel aan zijn deal, heeft me dus gewoon in de kou gezet, verschuilt zich achter problemen met levering.
Bedoel je dat je eerste dealer de koop-overeenkomst niet wil ontbinden? Als ik me niet vergis heeft je dealer aanvankelijk eind maart als leverdatum opgegeven, en nu wordt het al minimaal eind mei. Als je echt van de koop af wil, dan zou ik de dealer schriftelijk manen om alsnog binnen 30 kalenderdagen te leveren, en als hij dat niet kan garanderen zeggen dat je de koop wil ontbinden.

Of zit je ook heel erg vast aan die inruildeal? Is Marktplaats geen optie voor de fiets die je kwijt wil?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Hij sprak meteen om te annuleren, maar ik wou gewoon de fiets van een zaak die de st2 op voorraad had. Maarr... hij zal hoogstwaarschijnlijk een goede prijs hebben gekregen van die andere stromer dealer waar hij dus officieel vandaan moet komen, maar deze kan dus niet leveren.
Dus heb ik dankzij jou naar amsterdam gebeld, en zij waren zeer behulpzaam, maar konden dus enkel de fiets aan de volle prijs (niet meer dan logisch ) verkopen via mijn dealer ( omdat ik dus die inruil had) . Daar wou mijn dealer niets van weten.

Mijn dealer zei ook, je kan hem niet annuleren want het is overmacht en blablabla..., waarop ik zei," er staat in de overeenkomst levering medio februari, en hij is al 3 keer opgeschoven, u moet dan toch stilletjes aan een andere stromer dealer zoeken die wel kan leveren" , daar had hij dus geen oren naar. :aq. Ook zei ik " waar jij 3 maanden over doet doe ik op een kwartier" en dan was het waarschijnlijk helemaal klaar :lol:

Dus al bij al, fiets op MP verkopen, (nu dus met een achterstand van 3 maanden).

Bellen naar rechtsbijstand wat er kan met annulatie e.d., rechten plichten etc.
Als dit annulatie antwoord positief is, dan ga ik nog eens een telefoontje doen naar a'dam.

Moraal van het verhaal, je fiets dealer is je heilig, als het toch een goede is :aq .
Want mijne ex dealer is een prutser van formaat, zit in hoogerheide meer zeg ik niet voor eventuele schendingen. Ik zal de misnoeging ook wel op Google recensies zetten.
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Update:

De koop met mijn ex prutsdealer gelegen in hoogerheide (wiens naam ik niet vermeld, want slechte reclame is ook reclame en dat verdient deze ondernemer absoluut niet) is ontbonden.

Nu heb ik, mede dankzij Stromeur, een klein uurtje geleden contact opgenomen met "qicq, Amsterdam".( topdealer) En dus ook een stromer st2 besteld :bp:.

Nu is de grootste verassing natuurlijk de levertermijn en de topservice.
Om je een idee te geven, vorige dealer, bestelling geplaatst 19/01/2018 en zogenaamd vertrek 24/05/2018. (Dit dus ook niet 100% zeker was)

QicQ Amsterdam, bestelling geplaatst op 03/05/2018 - 09:00 h (net open ;p ), levering thuis voor de deur uiterste datum 09/05/2018. Tevens al met RDW registratie. Bevestiging via mail moet nog gebeuren van de zaak uit, maar dit is niet meer dan normaal te noemen.

Reken de dagen maar uit zou ik zeggen :bp:

Nu heb ik eindelijk rust in mijn hoofd, want het heeft al veel te veel met zich meegebracht, hoe raar dat dit ook kan klinken. Zowel zakelijk (collega's superbenieuwd) alsook privé.

Dus bij deze , dank aan Stromeur en dank aan qicq.
Reclame mag misschien niet op het forum, maar dit is absoluut verdiend. :cool2: :cool2:

Nu ga ik maar eens slapen, want heb net een nachtshift (22:00 - 06:00) achter de kiezen. :ck:
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Ebiker schreef: 03 mei 2018, 10:00 De koop met mijn ex prutsdealer gelegen in hoogerheide (wiens naam ik niet vermeld, want slechte reclame is ook reclame en dat verdient deze ondernemer absoluut niet) is ontbonden.
Ik ken er twee in Hoogerheide en bij Sirocco zal 't niet geweest zijn (maken enkel eigen MTB en racefietsen) :D
Ik ben er een keertje binnengeweest bij jouw ex-dealer, en volgens mij verpatst die meer occasies dan nieuwe fietsen. Ik had er geen goed gevoel bij.
Waarom daar? Je hebt Pijnen in Ossendrecht en Hopmans in Bergen op Zoom. Beide officiële Stromerdealers.
Nu ga ik maar eens slapen, want heb net een nachtshift (22:00 - 06:00) achter de kiezen. :ck:
Ah, the many joys of a shi(f)tlife :ay
Scheldelaan-Stromer
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hey Ebiker, top dat het gelukt is! Leverdatum 9 mei, lekker hoor. Dat is te overzien. :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
pcrispey
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 feb 2018, 08:49

Oef eindelijk rust moet niet leuk geweest zijn voor je .
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ebiker schreef: 03 mei 2018, 10:00 Nu ga ik maar eens slapen, want heb net een nachtshift (22:00 - 06:00) achter de kiezen. :ck:
En dan ben jij om 10u nog wakker?? Als ik de nacht heb gedaan (zelfde uren als jou) gaat het licht toch uit na mijn stromerritje huiswaarts hoor :ck:
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Als ik met de wagen of de bus ben, heb ik dat ook. Maar na 't fietsen/Stromeren duurt 't bij mij toch even eer ik kan slapen.
Meestal vul ik eerst m'n vochtreserves weer aan en blader ik even door de gazet voor ik in m'n kribbe kruip.
Scheldelaan-Stromer
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Zebbernaut schreef: 03 mei 2018, 17:16
Ebiker schreef: 03 mei 2018, 10:00 Nu ga ik maar eens slapen, want heb net een nachtshift (22:00 - 06:00) achter de kiezen. :ck:
En dan ben jij om 10u nog wakker?? Als ik de nacht heb gedaan (zelfde uren als jou) gaat het licht toch uit na mijn stromerritje huiswaarts hoor :ck:
Ja hoogstwaarschijnlijk niet kunnen slapen van de stress/adrenaline van de laatste tijd die het met zich meebracht, nog wakker gelegen tot 11:30, om dan in slaap te vallen tot een uur of 2 smiddags , dus dat zal ik wel voelen deze nachtshift dat eraan komt :ai
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

pcrispey schreef: 03 mei 2018, 13:20 Oef eindelijk rust moet niet leuk geweest zijn voor je .
Neen het is inderdaad geen lachertje geweest, maar het is eindelijk in orde :bf:
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Plaats reactie