Leveringsproblemen

mhoutman

Ik heb in augustus 2016 een nieuwe Stromer ST2 (MY16) aangeschaft.

Na een aaneenschakeling van problemen heb ik deze fiets medio december 2017 weer bij de dealer ingeleverd met de toezegging van Stromer dat ik voor half februari j.l. een nieuwe ST2 (MY 2018) krijgen.

Eerst was er vertraging door leveringsproblemen met de accu en toen het display. We zijn inmiddels meer dan 4 maanden verder.

Dealer doet overigens zijn uiterste best om meer te weten te komen maar zelfs area vertegenwoordiger J. geeft niet meer thuis….

Probeer positief te blijven maar dit is voor mij een hele slechte ervaring, zeker omdat ik afhankelijk ben van de fiets. Ik ben i.i.g. wel een beetje klaar met Stromer.

Ik weet dat er meer dealers zijn die ook geen fietsen geleverd krijgen, en ik vroeg mij dan ook af of er hier meer mensen de ‘dupe’ zijn van de lange leveringstijden ?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Over 3 dagen exact 3 maanden aan het wachten, maar de link van Stromeur zal idd ook duidelijkheid scheppen, maar ze komen er wel stilaan door, dus dat is ook een pluspunt.

Er is namelijk wel wat veranderd aan de 2018 modellen. Het is trouwens verplicht, dus ik denk persoonlijk dat stromer er ook niet heel blij mee zal zijn....., deze vertragingstendens zie je overigens niet alleen bij Stromer, maar ook bij andere merken.

Alleen waarschijnlijk de heuse "bandwerkfietsen" zullen dit misschien niet hebben.

Het is het wachten in mijn inziens meer dan waard, en ik heb nog geeneens op een st2 gereden.., alleen een st1 en ik was al verkocht. Dus dacht ik bij mezelf ' als deze fiets/beest van een machine al schitterend rijdt dan kan een st2 helemaal niet slecht zijn '. Dus heb ik er maar 1tje besteld op 19-01-2018.

En ja hoor, ik heb ook al flink gezaagd / gevloekt op de levertermijn, maar op een gegeven punt accepteer je het gewoon. Ik troost me bij het feit dat ik binnenkort al die andere 'speed pedelecs' ( die met moeite 40 rijden ) voorbij zoef met mijn stromer :bp:
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
mhoutman

Allemaal mooi en prachtig maar vergeet niet dat mijn oude fiets door de dealer geforceerd werd teruggenomen i.v.m. de vele problemen.

Met een kleine 30 jaar ervaring in de fiets- en automobielindustrie snap ik ook wel dat Stomer een lastige transitie ondergaat, maar dat hebben ze vooral aan zichzelf te danken. Daarbij wordt het helemaal gortig als Stromer NL niet eens meer op dealervragen inzake mijn specifieke casus reageert. Ik vind dat i.i.g. zeer onprofessioneel en een A merk onwaardig !

@stromeur draadje mag wat mij betreft op slot :)
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Wat jij en de dealer regelen is tussen jullie natuurlijk, maar dan had ik persoonlijk een vervangfiets gevraagd, dat heb je klaarblijkelijk niet gedaan, waardoor je nu zonder fiets zit...., leveringsproblemen hebben in mijn ogen niet te maken met A of B merk maar gewoon vraag en aanbod., en natuurlijk ook voorraad , daarom dat "bandwerkfietsen"veel sneller leverbaar zijn. Het kost gewoon een pak minder voor dergelijke B merken te maken, en stromer zal niet met teveel overhead willen zitten waarschijnlijk, dus ik snap dit volledig.

Maar waarom heb je dan terug voor stromer gekozen ?
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik ben niet akkoord. Het is aan Stromer om in zo'n geval die fiets op een redelijke termijn ter beschikking te stellen. Dit is gewoon totaal onacceptabel. De topicstarter heeft dus zijn fiets al meer dan 4 maanden ingeleverd, zonder dat de vervanging is geregeld. Dat wil dus zeggen een renteloze lening voor Stromer en/of de fietshandelaar
Ik zou na zo'n lange periode toch flink overwegen om een verbreking van de verkoopsovereenkomst te eisen, en mijn geld integraal terug vragen.
Nogmaals Stromer maakt reclame dat hun fietsen een perfect alternatief zijn voor de auto. Ooit al gehoord dat iemand in december zijn auto binnenbrengt en 5 maand later nog steeds wacht op een herstelling/vervanging?
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 16 apr 2018, 20:05 Het is aan Stromer om in zo'n geval die fiets op een redelijke termijn ter beschikking te stellen.
Nou nee. Dat is aan de dealer. Juridisch gezien heeft de eindgebruiker nu eenmaal een overeenkomst met de dealer, niet met Stromer. Mijn dealer adverteert met een gratis leenfiets bij onderhoud of reparatie, daar heb ik deze dealer o.a. ook op uitgekozen. Dealers die hier niet mee adverteren, of hierover niets hebben afgesproken met de eindgebruiker, zijn dit niet verplicht.

Niet leverbaar = niet leverbaar. Misschien dat er zo her en der nog wat te hosselen is, maar dat zal de dealer dan moeten regelen bij Stromer. Lukt dit om wat voor reden niet (en die reden is in dit geval zeer duidelijk: leverproblemen), dan houdt het gewoon even op.

Je kunt je na zo'n lange periode wel afvragen wat "redelijk en billijk" is, maar ook daarin is Stromer juridisch gezien in principe voor ons geen partij. En als met de dealer overeen gekomen is dat de probleem-Stromer vervangen wordt door een 2018 model, maar deze is niet leverbaar, dan heeft de eindgebruiker wat mij betreft twee opties: wachten, of de koop ontbinden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik ben er mee akkoord dat TS een contract heeft met de dealer. Maar wanneer die dealer met Stromer een akkoord heeft ontvangen om die fiets begin februari te vervangen door een nieuwe, gaat Stromer hier niet vrijuit.

In ieder geval heeft TS alleen een contract met dealer, en zal hij zijn verkoopovereenkomst met die dealer moet opzeggen en de volledige aankoopprijs terug eisen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tuurlijk, Stromer gaat niet vrijuit, dat zeg ik ook niet. Alleen de eindgebruiker zal de dealer een duw moeten geven, en de dealer zal Stromer een duw moeten geven. Zo zit het juridisch nu eenmaal in elkaar. En Stromer een duw geven heeft in dit geval geen nut, want er zijn leverproblemen en dan kun je op je kop gaan staan, maar het wordt er niet anders van.

Ik denk daarnaast niet dat deze regeling om de Stromer om te ruilen voor een nieuw model vanuit Stromer zelf is gekomen. Mijn indruk tot nu toe is dat Stromer dit helemaal niet doet, of dergelijke acties in ieder geval tot een absoluut minimum beperkt. Deze constructie is dus mogelijk door de dealer zelf geïnitieerd: dealer bestelt een 2018 Stromer om zijn klant tevreden te houden, en die opdracht zal als reguliere order in de wachtrij van orders terecht komen.

Als mij nu een 2018 model beloofd zou zijn in ruil voor een probleem-Stromer, dan zou ik er onder deze omstandigheden ook voor kiezen om maar gewoon even af te wachten. Het is dat, of geen Stromer. En die afweging mag iedereen voor zichzelf maken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Wachten duurt lang lang lang, misschien geen troost, maar ik denk dat er nog veel volk in de wachtruimte zit op een MY 2018, eender welk model.
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Plaats reactie