Strategie om defensief te rijden.

Algemene discussie over Stromer en speed pedelecs.
bartje369
Rookie
Rookie

Re: Strategie om defensief te rijden.

Bericht door bartje369 »

Henry schreef:
19 sep 2019, 08:50
Ook goed om te beseffen is dat de meeste auto-ongelukken gebeuren in de eerste en laatste kilometers (eerste 5 autominuten / eerste 5 autokilometers). Die omgeving is bekend, je "weet" wat je kunt verwachten, je bent nog half met andere zaken bezig. Dit zou zo maar ook voor de Stromeraar/fietser kunnen gelden.
In mijn geval klopt dit... Ik was 3 augustus net op weg naar mijn werk en in de eerste 5 kilometers ben ik gevallen (vervolgens nog een stuk doorgereden) - maar iemand weerhield me al snel te stoppen en heeft me naar de spoedeisende hulp gebracht.

Wat ik had? Schouderblad gebroken, drie dagen na mijn opname bij de spoedeisende hulp bleek ook dat mijn hand in het gips mocht. Dik balen dus, en ik was nog wel zo blij met mijn mooie witte ST2!

De fiets had niet veel in elk geval, behalve een los lampje, beschadigde trapper en een beschadigde remhendel (alles nog bruikbaar, maar ik heb zelf wel het een en ander weer netjes gemaakt)

Voor mij een reden om eens wat gas terug te nemen op slecht wegdek (stuur sloeg uit mijn handen op een fietspad waar FLINKE boomwortels het wegdek omhoog drukten - iets waar ik elke dag al op vloekte, maar dus ook iets dat me na 6 maanden goed hard heeft laten vallen)

Gebruikersavatar Netherlands
Commuterplus
Pro
Pro

Bericht door Commuterplus »

30 is voor een Stromer standje 1 en niet bepaald passend bij een speedpedelec is mijn idee. Anticiperen is het toverwoord. Weer en verkeer. Fietsers kijken slecht ui, nauwelijks op of om. Vaak met oortjes in.
Let op uitritten. Bij kruisingen onderschatten auto,s jouw snelheid. Daar waar het kan lekker volle bak.
St1 met verende voorvork. Helm: Cortiva Smart Ride. Ortlieb reflecterende tassen. Samen Gezond app. Navigatie met google maps. goud accu en paarse accu. Start op vliegveld Soesterberg

Gebruikersavatar Netherlands
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Merk SP: Bulls Green Mover E45

Bericht door FreddyH »

Commuterplus schreef:
15 sep 2020, 21:51
Fietsers kijken slecht ui, ...
Ook niet vriendelijk, om ons massaal: "ui" te noemen :mrgreen:
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

Plaats reactie