Motorstand-knop werkt niet bij op warme dagen.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Druiloortje
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mei 2021, 21:42
Locatie: Rotterdam
Merk SP: ST2
Km-stand: 8200

Vorige week ben ik gestrand in het centrum van den haag.

Na een rit van 20 minuten wilde ik de motorstand even terugzetten naar stand 1 in plaats van 2. Dit ging allemaal prima maar een stuk verder bleek de + knop niet meer te reageren. Na wat klikken merkte ik dat de "-" het nog uitstekend deed ik had hem toen namelijk van stand 1 naar 0 gezet. Ik heb een tijd gekeken naar de bekabeling maar dit was allemaal in orde. Uiteindelijk heb ik een plekje in de schaduw kunnen vinden om de pechhulp te bellen van ENRA en na een klein half uur deed de knop het ineens weer. Een dag later had ik hetzelfde fenomeen ben dan ook benieuwd of er ook andere zijn met een ST2 die dezelfde problemen hebben ervaren afgelopen week?
dj.fons
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 nov 2020, 09:12
Locatie: antwerpen
Merk SP: st1 2020
Km-stand: 29000

Heb dit ook meegemaakt maar had (bij mij) niks met de warmte te maken.
Ergens een slecht contact binnenin de schakelaar ofzo, of een maandagochtendexemplaar!
De + knop werkte ook niet meer , kon alleen nog minderen van ondersteuning, pas na veel prutsen en hard duwen de ondersteuning terug op stand 2 gekregen, zo verder gefietst tot ik bij de fm geraakte, die heeft de knoppenring vervangen onder garantie.
Komt blijkbaar wel meer voor volgens fm.
Ik rijd op een st1 maar dezelfde bedieningsknoppen.
Playing the waiting game🕠st3 pinion ipanema brown on the way🙌🏻
urbanjungle
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2023, 15:09
Locatie: Oost-Vlaanderen
Merk SP: STROMER ST1
Km-stand: 18000

ST1
sinds gisteren soortgelijk probleem. + knop werkt niet meer, en per ongeluk op 0 gezet toen ik aan de winkel stond, heb knop eraf geprutst maar hielp niet. Met hulp van iemand die ik ken die dichtbij woonde met wat gepruts weer omhoog gekregen, knop is er nu natuurlijk wel af. duidelijk geen probleem met kabel maar knop.

écht vreselijk gevaarlijk wel; om Stromer binnen te zetten duwde ik op 'move', maar wou niet stoppen met bijduwen en trok zichzelf gewoon verder en verder de garage in! heb stromer moeten fysiek moeten tegenhouden-trekken, had uiteindelijk met 1 arm de st1 vast terwijl deze op achterwiel balanceerde, alsof ik een steigerend paard probeerde vast te houden. :shock: :shock:
Verschillende blauwe plekken aan overgehouden, stopte pas met bijduwen toen ik hem geforceerd uitgezet heb. zeer lastig uit te leggen maar laten we zeggen dat het geen aangename ervaring is om een fiets te proberen tegenhouden die bijna de helft van mijn eigen gewicht is ! :') :!:

Anyway, is meer dan 2 jaar oud dus zal wel buiten garantie vallen !
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als je zelf aan die knop hebt gerommeld dan kan er natuurlijk wat fout gaan...

Aan de andere kant: ik vind het onbegrijpelijk dat Stromers niet beveiligd zijn tegen autonoom rijden/scooteren. Ik kan me voorstellen dat je je helemaal kapot geschrokken bent.

Juist vanwege dit vervelende vooral zou ik toch proberen een beroep te doen op coulance (nieuwe button ring).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Taan
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 183
Lid geworden op: 02 jun 2022, 17:15
Locatie: Uithoorn
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 9.000

Stopt ie dan niet als je de rem inknijpt?
Sinds 7-2022: Stromer ST3 XL 2020 - Wit - 983wh
Eerst: Gazelle Cityzen Speed 2017 mooi weer rijder. (Fiets van mijn vrouw)
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Stromeur schreef: 20 okt 2023, 20:37
Juist vanwege dit vervelende vooral zou ik toch proberen een beroep te doen op coulance (nieuwe button ring).
Ik vind het woord ‘coulance’ hier niet gepast. Volgens de NL wet moet je dealer / FM je een degelijk product leveren. Een button knop hoort niet binnen 4 jaar kapot te zijn. Je hebt dus recht op een nieuwe (wel redelijk met iets bijbetaling, geheel gratis vervangen zou wel coulance ze zijn)
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Jorehn
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 191
Lid geworden op: 30 jul 2023, 17:22
Merk SP: Stromer ST7
Km-stand: 1000

Stromerfred schreef: 23 okt 2023, 08:32 Ik vind het woord ‘coulance’ hier niet gepast. Volgens de NL wet moet je dealer / FM je een degelijk product leveren. Een button knop hoort niet binnen 4 jaar kapot te zijn. Je hebt dus recht op een nieuwe (wel redelijk met iets bijbetaling, geheel gratis vervangen zou wel coulance ze zijn)
Je vergeet er dan bij dat er zelf aan gemorreld is. Als je zelf iets probeert te fixen, het dan niet weet te maken en vervolgens bij de fietsenmaker aankomt, zal die toch wel twee keer kijken gok ik (en terecht)
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Jorehn schreef: 23 okt 2023, 11:28
Stromerfred schreef: 23 okt 2023, 08:32 Ik vind het woord ‘coulance’ hier niet gepast. Volgens de NL wet moet je dealer / FM je een degelijk product leveren. Een button knop hoort niet binnen 4 jaar kapot te zijn. Je hebt dus recht op een nieuwe (wel redelijk met iets bijbetaling, geheel gratis vervangen zou wel coulance ze zijn)
Je vergeet er dan bij dat er zelf aan gemorreld is. Als je zelf iets probeert te fixen, het dan niet weet te maken en vervolgens bij de fietsenmaker aankomt, zal die toch wel twee keer kijken gok ik (en terecht)
Daar heb je een punt, je staat nu 0-1 achter.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daarom dus coulance: buiten garantie en zelf aan knoppenring gerommeld.

Reden voor coulanceverzoek: ontstaan van een (zeer) gevaarlijke situatie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie