Proefrit viel mij tegen

Cartimundi
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 apr 2021, 23:00
Locatie: Ridderkerk
Merk SP: Stromer ST-3
Km-stand: 100

Avond,

Ik rij dagelijks 2x -16km, op een opgevoerde giant quick-e.,,

Op zich bevalt het wel,
Alleen niet zo mooi als een stromer
Veel omwentelingen
En eigenlijk niet verzekerd.

Dus ik dacht ik ga eens een proefrit maken op zo’n beest van een stromer..,qua budget was alleen st1 mogelijk, maar dacht dat het wel een upgrade was.

Tegendeel bleek waar, het trapte zwaarder en kwam maar nagenoeg op dezelfde snelheid.
Wat me echt tegen viel...bij het inhouden van trappen bv bij een bocht leek het wel of ik van ver, weer extra moest bijtrappen om op snelheid te komen. Wellicht gaat dat op voor alle achterwielmotoren.

De fm had ook nog een st3...qua model past die niet echt bij mijn 195, maar voor de ervaring wilde ik wel een ritje. Dit was top, snel op snelheid..minder terugval..minder omwentelingen.

Qua kracht zou dit mijn volgende fiets moeten zijn..alleen te sport voor mij, met de st1 zit je toch rechterop..op mijn. Giant heb ik ook weleens last van mijn milt en dan ga ik rechterop zitten.

Ik hoop binnenkort nog eens een rit te doen op een st2 met riem en hoop dat deze dezelfde kracht heeft..dan wordt het voor mij nog Ff doorsparen en dan voor een st2 te gaan.
Wat ik zag om stromer heeft de 35nm, de st3 45nm en de st2 40nm, helaas wat minder als de st3...of zijn er nog meer aspecten die meetellen?.

Ik dacht ergens gehoord te hebben dat de nwe Stroners 27,5” wielen hadden, maar de st1 en st3 hadden volgens mij 20” wielen..

Kortom toekomstige stromer rijder, het is nog even wachten welke type mij met kracht kan overtuigen.

Grt cartimundi
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Welkom,

klinkt dat je op een niet goede ST1 gereden hebt. Ik heb ooit op de ST1 en ST3 gereden na elkaar korte proefrit, en ja de ST3 deed het makkelijker maar ook de ST1 reed ik makkelijk 45/46 mee.

Als je op het nieuwe model ST1 gereden hebt dan had je echt wel 27.5 wielen en de ST3 is nooit geleverd met 20 wielen.

Succes met je zoektocht.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Cartimundi
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 apr 2021, 23:00
Locatie: Ridderkerk
Merk SP: Stromer ST-3
Km-stand: 100

Oke thanks..een bijna leeg accu kan er niks mee te maken hebben?..hij was helemaal leeg..en toen pakte hij een andere accu..maar die was ook onder de 20%🤔....ik vond het zo gek...en ik had hem in mijn hoofd al gekocht
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Cartimundi schreef: 17 apr 2021, 23:26 Tegendeel bleek waar, het trapte zwaarder en kwam maar nagenoeg op dezelfde snelheid.
Wat me echt tegen viel...bij het inhouden van trappen bv bij een bocht leek het wel of ik van ver, weer extra moest bijtrappen om op snelheid te komen.
Die ST1 reed niet goed. Dit kan diverse oorzaken hebben. De ondersteuning wordt inderdaad wat teruggeschroefd naarmate de accu verder leeg raakt, maar niet zo radicaal dat een ST1 gaat rijden zoals jij omschrijft. Waarschijnlijk was dit een kwestie van de trapsensor kalibreren (optie op de display, supersimpel) en de gevoeligheid van de ondersteuning op 100% zetten.

Een fatsoenlijke Stromer dealer zorgt ervoor dat z'n testvloot vlekkeloos rijdt. Andere dealer zoeken en nog een keer proberen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Cartimundi
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 apr 2021, 23:00
Locatie: Ridderkerk
Merk SP: Stromer ST-3
Km-stand: 100

Ja eigenlijk wel, maar ik vind het wel fijn een fm vlakbij..mocht er wat zijn.

Vd wk was mijn ketting gebroken en binnen 30 min was ik heen en weer en ketting gemaakt. Geen idee of de stromer ook zo snel wordt gemaakt.

Ik moet mij nog verdiepen in die stromer pechhulp, als die goed genoeg is, kan ik hem overal bestellen.

Maar eerst een proefrit op goede st1 en st2 met riem ;-)
Mac49
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2021, 13:05

Heeft aan de instellingen gelegen.
Rij met een ST1-x en rij meestal in stand twee maar in drie komt hij echt wel van zijn plek hoor.
Dus zou nog een keer een proefritten maken met de ST1.
Ik ben er super blij mee :bp:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Cartimundi schreef: 18 apr 2021, 12:13 Ja eigenlijk wel, maar ik vind het wel fijn een fm vlakbij..mocht er wat zijn.
Er was iets met deze ST1. Hoe heeft deze dealer dat opgelost?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Cartimundi
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 apr 2021, 23:00
Locatie: Ridderkerk
Merk SP: Stromer ST-3
Km-stand: 100

Opzich niet prestaties vielen mij erg tegen...kan zijn dat ik meer verwacht had..maar over de 40km heen koste mij best wat moeite en na een simpele bocht viel hij best veel terug )fiets is wel 5km zwaarder..maar dit voelde als flink terug schakelen en weer opbouwen.

St3 deed het een stuk beter...maar dan zou ik eerder voor st2 gaan ivm stijl van zitten en de riem. Had de st1 gepresteerd zoals de st2 had ik hem waarschijnlijk gekocht.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Een goed afgestelde ST1 presteert bijna net zo goed als een ST2. Ik heb ze hier allebei een maand in huis gehad voor een uitgebreide test/review.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Cartimundi
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 apr 2021, 23:00
Locatie: Ridderkerk
Merk SP: Stromer ST-3
Km-stand: 100

Kan ik die ergens lezen?

De st1 2020? En de st2 met riem?
Plaats reactie