Probleem met update ST1

avrieswijk
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 jan 2021, 13:53
Locatie: Terschelling

:ay
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 05 mei 2021, 21:20 Leuk, zo'n community :ay
Is allemaal jouw schuld :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

mooi team work! leuk te lezen.
avrieswijk
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 jan 2021, 13:53
Locatie: Terschelling

Zeker weten!
Renalt130
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 okt 2020, 09:53
Merk SP: Stromer ST1

Nou, ik ben nog steeds in gevecht om de software te updaten. Vorige week heeft de fiets ruim een week bij 12gobiking gestaan vanwege lekke band. Dus gelijk gevraagd, installeer de nieuwste software. Dat was hun dus niet gelukt. Bij afhalen van de fiets werd gezegd, als je thuis komt app starten en dan gaat de rest vanzelf (volgens de handleiding).... Dus niet.... Wel een melding in de app dat er een update klaar staat maar ook na lang wachten geen melding op de omni om de installatie te starten. Vervolgens alles gecheckt, uitgezet en opnieuw aangezet. Ik kan via de app de fiets uit en aan zetten, dus er is wel degelijk contact tussen App en fiets. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, opnieuw gekoppeld tussen fiets en iPhone. Allemaal niks. Vervolgens gemaild naar 12gobiking en naar Stromer. Van stromer kreeg ik weer de standaard werkinstructie teruggemaild. En 12gobiking adviseert om contact op te nemen met Stromer. Ik ben er zo langzamerhand wel klaar mee. is er nog iemand die tips of suggesties heeft? Kan ik ergens een hard reset doen of iets dergelijks? :bc

Grrrrrr. Rene

(nou, in ieder geval ff m'n hart gelucht)
StroMarco
Pro
Pro
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2020, 16:40
Locatie: NL

Renalt130 schreef: 28 jun 2021, 21:57 Nou, ik ben nog steeds in gevecht om de software te updaten. Vorige week heeft de fiets ruim een week bij 12gobiking gestaan vanwege lekke band. Dus gelijk gevraagd, installeer de nieuwste software. Dat was hun dus niet gelukt. Bij afhalen van de fiets werd gezegd, als je thuis komt app starten en dan gaat de rest vanzelf (volgens de handleiding).... Dus niet.... Wel een melding in de app dat er een update klaar staat maar ook na lang wachten geen melding op de omni om de installatie te starten. Vervolgens alles gecheckt, uitgezet en opnieuw aangezet. Ik kan via de app de fiets uit en aan zetten, dus er is wel degelijk contact tussen App en fiets. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, opnieuw gekoppeld tussen fiets en iPhone. Allemaal niks. Vervolgens gemaild naar 12gobiking en naar Stromer. Van stromer kreeg ik weer de standaard werkinstructie teruggemaild. En 12gobiking adviseert om contact op te nemen met Stromer. Ik ben er zo langzamerhand wel klaar mee. is er nog iemand die tips of suggesties heeft? Kan ik ergens een hard reset doen of iets dergelijks? :bc

Grrrrrr. Rene

(nou, in ieder geval ff m'n hart gelucht)
Een stukje terug in dit topic plaatste Galvas de link naar een beschrijving die ik heb gemaakt. Heeft dat je niet verder geholpen? Mocht je het willen, dan kunnen we wel een poging doen om de update voor elkaar te krijgen tijdens een video-call.

Laat maar weten….
ST1 Sport 2020 | 983 Wh | Redshift seatpost | Kinekt stem | 2x Ortlieb Backroller Classic
Renalt130
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 okt 2020, 09:53
Merk SP: Stromer ST1

StroMarco schreef: 28 jun 2021, 22:34
Renalt130 schreef: 28 jun 2021, 21:57 Nou, ik ben nog steeds in gevecht om de software te updaten. Vorige week heeft de fiets ruim een week bij 12gobiking gestaan vanwege lekke band. Dus gelijk gevraagd, installeer de nieuwste software. Dat was hun dus niet gelukt. Bij afhalen van de fiets werd gezegd, als je thuis komt app starten en dan gaat de rest vanzelf (volgens de handleiding).... Dus niet.... Wel een melding in de app dat er een update klaar staat maar ook na lang wachten geen melding op de omni om de installatie te starten. Vervolgens alles gecheckt, uitgezet en opnieuw aangezet. Ik kan via de app de fiets uit en aan zetten, dus er is wel degelijk contact tussen App en fiets. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, opnieuw gekoppeld tussen fiets en iPhone. Allemaal niks. Vervolgens gemaild naar 12gobiking en naar Stromer. Van stromer kreeg ik weer de standaard werkinstructie teruggemaild. En 12gobiking adviseert om contact op te nemen met Stromer. Ik ben er zo langzamerhand wel klaar mee. is er nog iemand die tips of suggesties heeft? Kan ik ergens een hard reset doen of iets dergelijks? :bc

Grrrrrr. Rene

(nou, in ieder geval ff m'n hart gelucht)
Een stukje terug in dit topic plaatste Galvas de link naar een beschrijving die ik heb gemaakt. Heeft dat je niet verder geholpen? Mocht je het willen, dan kunnen we wel een poging doen om de update voor elkaar te krijgen tijdens een video-call.

Laat maar weten….
Hy StroMarco super dat je mij verder wilt helpen. Ik heb de instructies van Golvas ook gevolgd. In eerste instantie was de optie 'service' op de Omni niet zichtbaar. Maar Golvas heeft dat in zijn stappenplan allemaal helder uitgelegd. Zo ook bij het service menu aangeland. Maar daar kom ik niet in zonder een pincode. Ondertussen ook nog contact geweest met mijn Fietsenmaker (FM) 12GoBiking en die komen nu gelukkig ook in beweging. De man die mijn case in behandeling heeft was vandaag vrij, maar morgen neemt hij contact met mij op. Ik ga ervan uit dat hij mij kan helpen. Mocht dat niet het gewenste resultaat opleveren, dan maak ik graag gebruik van je aanbod.

Ik heb ook mailcontact gehad met Stromer NL. En die stellen heel terecht dat mijn dealer dit moet oplossen...

Wordt vervolgd, ter lering ende vermaak....

Gr. Rene
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Hallo Rene!

Heb je zowel de linker als de rechter remhendel geprobeerd om het service menu te unlocken? Want bij de ST1x van mijn vriendin krijg ik de pincode als ik het met de linker hendel probeer... maar met de rechter hendel; geen centje pijn :)
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Renalt130
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 okt 2020, 09:53
Merk SP: Stromer ST1

Update…

Met zowel de linker als ook met de rechter remhandel wordt gevraagd om de pincode.

Nou de vlag kan uit. :d3: Ik ben ge-update naar versie 4.3.4.1 Na wat mailwisselingen met mijn FM (12gobiking) vanmorgen bij mijn FM langsgefietst. Jeroen had de update klaarliggen op een USB stick. Ik wist niet eens dat de ST1 een USB poort heeft. Dus wel, maar daarvoor moet je wel de OMNI uit het frame halen.

Eigenlijk was het nu zo gepiept. En de ST-1 loopt als een speer. Ook in stand 2 reed ik makkelijk boven de 40. In stand 3 reed ik zonder moeite tegen de snelheidslimiet (47,5 km/hr)
Jeroen was ook verbaasd dat er een pincode nodig is om in het service menu te komen. Eigenlijk niet onlogisch aangezien het service menu is bedoeld voor de FM.

Allen dank voor het meedenken en de geboden oplossingen / ondersteuning.

Gr. Rene
The Crestfallen
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 okt 2021, 02:04
Locatie: Zonhoven
Merk SP: Stromer ST1 2019 LE
Km-stand: 8035

Hoi allemaal,
Alweer even geleden dat ik hier iets gepost heb.
Ik heb in het najaar van vorig jaar een update gedaan op mijn ST1 2019 via de Omni BT app. Ook van de batterij was er een update. Na deze update viel me dadelijk op dat de ondersteuning in stand 1 tot +/- 38km/h ging, terwijl dit voor de update tot ongeveer 28km/h was. Stand 2 gaat tot 45km/h en geeft geen verschil met stand 3, wat voor de update ondersteuning tot ongeveer 38km/h gaf. Dus ik heb de indruk dat mijn stand 1 gewoon verdwenen is.
Ik heb dit aan mijn dealer gemeld en deze heeft die laatste update opnieuw gepushed naar mijn Stromer. Deze update opnieuw gedaan, maar dit heeft jammer genoeg niet geholpen.
Voor deze update reed ik in stand 1 op eigen kracht tot ongeveer 35 km/h. Als ik dit nu doe geeft hij gewoon ondersteuning wat dus merkbaar is aan mijn batterijverbruik.
Ik zou graag terug naar mijn vorige software editie willen gaan, of ergens een andere oplossing. Want nu heeft het gebruik van de verschillende standen weinig tot geen nut meer voor mij. Het minderen van de krachtsensor heb ik ook al geprobeerd en dan is het in stand 1 veel beter en dus ook het batterijverbruik, maar dan haal ik in stand 3 geen 45km/h meer.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Groetjes Jef
Bijlagen
7FC6F23F-C959-4A4A-8E35-4428E769B76E.jpeg
7FC6F23F-C959-4A4A-8E35-4428E769B76E.jpeg (481.29 KiB) 769 keer bekeken
03A41670-1F58-47C1-883B-034E53C392CD.jpeg
03A41670-1F58-47C1-883B-034E53C392CD.jpeg (467.56 KiB) 769 keer bekeken
Plaats reactie