ST2 kuisen

Plaats reactie
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 404
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Kunnen jullie advies geven hoe de ST2 te kuisen zodat er geen water in het frame loopt?
Ik heb het filmpje van stromer gezien en ook enkele youtube filmpjes.
Na voorzichtig wassen met water en spons zag ik toch water in batterijvak en achter DRL.
Bluuf me je fikn van me velo!
Ore123
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 jan 2021, 18:30
Locatie: Achterhoek
Merk SP: St 2 le
Km-stand: 0

Hoi,
Ik ben net 3 dagen in het bezit van een Stromer, en heb een hekel aan schoonmaken... mijn fietsenmaker raadde mee een compressor aan, schoonblazen die handel!
Vaderdag is nog ver weg maar mijn lief krijgt hoogstwaarschijnlijk een compressor :D
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Opgedroogde blerf borstel ik droog weg. Daarna gebruik ik een emmer met een warm sopje van water + een scheut vloeibare Driehoek zeep, en een vochtige doek.

Het frame, spatborden, wielen e.d. kun je best sponzen hoor, maar wel je gezond verstand gebruiken als je in de buurt van de elektronica bezig gaat (stuur, knoppenring, display, DRL, accuvak, kabelloop e.d.). Daar de boel niet vol water laten lopen door er een zeiknatte spons op uit te knijpen of een gieter overheen te legen. En al helemaal niet de hoge drukspuit van stal halen.

Accu altijd uitnemen tijdens het reinigen en de deur sluiten met een bandje o.i.d.

De demo-ST2 waarmee ik week in week uit in de stromende regen heb gereden heb ik ook met zo'n sopje schoongemaakt voordat de dealer 'm hier weer op kwam halen. Geen last van vocht, niet na rijden in de regen en niet na schoonmaken.

Al vind ik het feit dat we er nu al twee zien met vocht in de DRL wel wat zorgwekkend.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 404
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Bedankt voor het advies!
Ging goed zo met een beetje Dreft, emmer en microvezeldoek.
Voor de velgen heb ik een muc-off borstel gebruikt. Ook prima.
Achteraf de kader met WD40 ingewreven.
Superglans. Hij ziet er weer als nieuw uit.
Bluuf me je fikn van me velo!
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Als je hem schoon en droog hebt kun je hem natuurlijk ook lekker in de wax zetten, zodat vuil minder hecht en schoonmaken makkelijker gaat.

Ik vind deze erg fijn en een goede standduur.
https://www.carclean.com/nl/collinite- ... 473ml.html

Ook in vaste vorm goed/ beter, maar dan iets bewerkelijker.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik bescherm de lak (na de poetsbeurt met uitgewrongen microvezel + lauw water met zachte shampoos met o.a. carnauba) met Meticulous Matte Detailer & Spray Sealant van Chemical Guys ... deze beschermt niet alleen maar verwijdert ook de laatste restjes vuil, opgedroogde druppels, vingerafdrukken, vet, usw.

Je zou nog een stapje verder kunnen gaan en er een coating van bijvoorbeeld Nanolex Si3D Matte (laten) opleggen, hou er in dat geval rekening mee dat hij mogelijk iets meer kan gaan glanzen dan origineel.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 404
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Die muc-off velgen borstel werkt super handig. Ben er erg blij mee.
Jammer genoeg blijkt die niet bestand tegen warm / heet water. De haren krimpen weg. :shock:
Opletten dus als je de emmer vult.
De linkse heeft heet water gevoeld.
De linkse heeft heet water gevoeld.
IMG_20220430_133247.jpg (10.89 MiB) 508 keer bekeken
Bluuf me je fikn van me velo!
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Als de borstel er zo uit ziet, hoe zien dan je handen er uit ? ... :mrgreen:

Ik poets de velgen van de fietsen altijd met een microvezeldoek en een handwarm sopje met daarin lakvriendelijke autoshampoo : doeltreffend en schadevrij, zowel voor fiets als voor materiaal.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie