Stromer ST1 start niet

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Free Bird schreef: 27 jan 2021, 14:51 Dealer zegt dat dit komt door in sneeuwzout te rijden met de Stromer.
Dat is 1 manier om het uit te leggen. Een andere manier is dat de Stromer zich daar blijkbaar niet goed genoeg tegen beschermd. Het is toch van de zotte dat een fiets die in de markt gezet wordt als ideaal woon-werk vervoermiddel er niet tegen kan als je hem daar ook voor gebruikt...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22992
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Free Bird schreef: 27 jan 2021, 14:51 Dealer zegt dat dit komt door in sneeuwzout te rijden met de Stromer.
Zegt de dealer daar ook bij hoe (dus via welke weg) dat sneeuwzout in de Stromer terecht is gekomen? Het controllervak van de nieuwe ST2 heeft geen afdekplaat meer, dus het moet via een andere route gebeurd zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Maarten74.
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 sep 2020, 19:45
Locatie: Den Haag
Merk SP: Stromer st1
Km-stand: 1300

:aq
Net geprobeerd mijn stromer te starten om vanaf werk naar huis te rijden Maar niks hoor hij doet helemaal niks. De accu is vol 100% en dit is na 6000km plezier voor het eerst dat hij mij laat staan. Iemand enig idee wat ik moet doen? Accu krijg ik er niet uit, met lader aangesloten werkt niks en 10-15 sec aan-knop inhouden lost niks op
Wie weet wat te doen??
ST1 dark gray 812Wh Redshif Shockstop Ortlieb backroller
Bicarbonaat

Maarten74. schreef: 12 okt 2021, 17:51 :aq

Wie weet wat te doen??
de garantie verlengen
Henk_62

StromertjeStromer schreef: 22 jan 2021, 11:49
Stromeur schreef: 22 jan 2021, 10:00 Plus je hebt in elk geval weer de volle twee jaar garantie op de vervangen ondedelen.
Aha, goed om weten, dat vroeg ik me dus nog af, dan ben ik toch iets geruster.
En ja hoor, enkele weken geleden was er weer geen leven in mijn fiets te krijgen (1,5 maand uit garantie). De dealer (ondertussen omgedoopt tot Bike Republic Retie) had contact opgenomen met Stromer om te kijken hoe het opgelost kon worden. Het distributiebord is opnieuw vervangen (158 euro materiaal+ 15 euro plaatsing) en de main cable is ook vervangen (72 euro materiaal + 84 euro plaatsing). De kosten van het distributiebord heeft Stromer op zich genomen, de kosten van de main cable (156 euro totaal) zijn voor mij.

Op de vraag waarom de main cable kosten voor mijn rekening zijn, was het antwoord van de dealer dat er nu een andere main cable vervangen is (diegene achter het distributiebord ipv diegene ervoor???). Hierover ga ik Stromer nog rechtstreeks contacteren want ik vind het maar onzin.

Wegens corona heb ik sinds de eerste vervanging van het DB en de main cable maar 1300km gereden (zo goed as geen regen gezien) en nu zijn ze dus weer stuk. Zijn er andere mensen die gelijkaardige ervaringen hebben want ik ben bang dat dit een jaarlijks terugkomend fenomeen gaat worden en dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Hoef je Stromer niet voor te contacteren, dit moet je met je dealer oplossen. Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Dan zou ik die eens bellen...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Henk_62

FreddyH schreef: 01 jun 2022, 15:37 Hoef je Stromer niet voor te contacteren, dit moet je met je dealer oplossen. Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Dan zou ik die eens bellen...
Wel, de dealer zegt dat zij dit met Stromer besproken hebben ivm de garantie, maar daar was ik niet bij natuurlijk dus ik zou dan toch graag van Stromer horen waarom de main cable niet inbegrepen was aangezien die vorige keer ook vervangen was. Rechtsbijstandsverzekering heb ik maar geen zin om die weg op te gaan...
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Hieronder alle onderdelen van de ST1 die betrekking hebben op controller, kabels, usw. ... de onderdeelnummers staan er ook bij, mogelijk vind je die terug op je factuur ?

Als ze er niet op staan, dan kan je ze opvragen aan de FM ... ook die van de eerder vervangen onderdelen.

Afbeelding
Afbeelding

Op reeds eerder vervangen onderdelen geniet je terug twee jaar garantie vanaf de datum van vervanging :
Op een binnen de garantieperiode uitgevoerde reparatie op basis van een materiaal- resp. fabricagefout geeft Stromer op deze dienst (reparatie/vervanging) opnieuw 2 jaar garantie, onafhankelijk van andere garantieperioden
Bron : https://www.stromerbike.com/nl/service/garantie (zie : 4. Omvang van de garantie).

Jammer dat je de garantie niet hebt verlengd, helaas blijkt dit ook hier een noodzaak te zijn.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

StromertjeStromer schreef: 02 jun 2022, 13:45 Wel, de dealer zegt dat zij dit met Stromer besproken hebben ivm de garantie, maar daar was ik niet bij natuurlijk dus ik zou dan toch graag van Stromer horen waarom de main cable niet inbegrepen was aangezien die vorige keer ook vervangen was. Rechtsbijstandsverzekering heb ik maar geen zin om die weg op te gaan...
Is allemaal niet relevant. Het gaat er niet om of Stromer garantie biedt aan de dealer, het gaat erom of jij recht hebt op garantie van de dealer. Hoe hij dat met Stromer uitvecht is zijn probleem.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie