Ervaringen met de ST2 met riem

MarkSpartaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2021, 19:02
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1600

Hallo Allemaal Zal me even voorstellen .Ik kom uit Dordrecht , fiets 3x per WK 30 km enkele reis ww met een oud model Sparta HS (500 watt accu nog op de bagagedrager) het jaar rond.Ik heb de afgelopen periode onderstaande HS bikes uitgeprobeerd.R&M Supercharger met Bosch MM 2021 met enviola naaf .45 a 46 gaat prima onder goede omstandigheden echter qua power eigenlijk geen spectaculaire verbetering TOV mijn huidige HS. De Qwic RD11 is voor wat betreft de ondersteuning ,comfort en zithouding een serieuze verbetering maar de actieradius is maar net aan en dat met een nwe accu.De Stromer ST 1 en 2 ook onder de bips gehad en dat was serieus prettig .De St 2 biedt net wat meer ondersteuning en de St1 en voor die blauwe kleur kun je me wakker maken. Zondag ga ik nog op de Klever B Speed en Klever S Speed original fietsen en dan rommel ik er een beslissing uit.Maar nu komt de point ik vrees bij Stromer nogal voor hick ups die nogal eens aan de orde zijn , ook blijkens deze topic.Ik ben niet technisch en hou niet van gedoe met connectivity .Ik ben een lui plug en play mannetje.Is het beeld dat ik van de stromer ST2 heb als een geweldige fiets maar nogal foutgevoelig overtrokken of kan ik beter naar een fiets kijken met minder features en zonder wegvallende internet verbinding .Dan denk ik aan Klever alhoewel die ook wel zo hun issues zullen hebben.
Sparta E-Speed M9B Sept. 2017 , Klever X Speed Pinion Alpha April 2021
Nothing behind me, everything ahead of me, as is ever so on the road.
Jack Kerouac, On the Road
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Over de ST2 kan ik niet oordelen. Daarvoor heb ik m te beperkt gereden. Wat betreft de ST1 kan ik wel wat zeggen. Deze bike is momenteel redelijk probleemloos. De problemen met de connectiviteit lijken onder controle sinds de meest recente updates. Ik heb er geen problemen (meer) mee. Deze fiets is nu bijna 2 jaar in productie en zal nu wel issue vrij zijn. Als voorbeeld, mijn fiets, een eerste productieexemplaar, kreeg een maand geleden problemen met de schakelaars op het stuur. De fm constateerde dat de kabel van deze schakelaars provisorisch waren verlengd door Stromer.......... en slecht contact maakten. Hooguit kun je bedenkingen hebben bij het sluiten van de accuklep zonder accu en het loslaten van de omlijsting van de ontgrendelingsknop van de accuklep. Onthoud wel dat Stromer veel wordt verkocht dus dat problemen eerder hier op de site aan de orde komen dan bij andere merken.
Overigens maakt Klever mooie modellen! Het issue van Klever lijkt te zijn de gulzigheid van hun motoren. Er is altijd wel wat :ck:
Suc6 met je afwegingen,

Met vriendelijke groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
MarkSpartaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2021, 19:02
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1600

Bedankt voor je info , van het accu klepje had ik gelezen . Je zou verwachten dat dit inmiddels wel aangepakt zou zijn. Goed punt over de langere productietijd en de daarmee samenhangende grotere betrouwbaarheid .En je hebt helemaal gelijk dat door de aantallen er ook automatisch meer klachten zijn.Morgen nog een dag keuze stress en dan de kogel maar eens door de kerk jagen.
Mvg
Mark
Sparta E-Speed M9B Sept. 2017 , Klever X Speed Pinion Alpha April 2021
Nothing behind me, everything ahead of me, as is ever so on the road.
Jack Kerouac, On the Road
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

MarkSpartaan schreef: 16 apr 2021, 21:21 Ik ben een lui plug en play mannetje.
Mocht je tot aanschaf van een Stromer overgaan, vraag je dealer dan om bij aflevering de app op je telefoon te installeren en laat eventuele FW updates tijdens regulier onderhoud door de dealer erop zetten. Heb je er zelf geen omkijken meer naar.

Je pakt het in elk geval grondig aan alvorens de knoop door te hakken. Succes!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
MarkSpartaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2021, 19:02
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1600

Bedankt voor de tip.Ik meen begrepen te hebben dat het als gebruiker van Klever niet mogelijk is om up dates zelf te installeren via de app maar ik heb nu zoveel gelezen ( met name op dit geweldige forum) dat ik me daar in kan vergissen.Zal het morgen direct navragen bij de FM.
Sparta E-Speed M9B Sept. 2017 , Klever X Speed Pinion Alpha April 2021
Nothing behind me, everything ahead of me, as is ever so on the road.
Jack Kerouac, On the Road
MarkSpartaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2021, 19:02
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1600

Sorry jij had het over Stromer en ik filter Klever ( Gevalletje leesblindheid) Mocht het de stromer worden dan is dat wel een goede tip , zal ik zeker doen.En misschien moet ik maar eens van 1990 het jaar 2021 instappen en uit mijn comfort zone komen.
Sparta E-Speed M9B Sept. 2017 , Klever X Speed Pinion Alpha April 2021
Nothing behind me, everything ahead of me, as is ever so on the road.
Jack Kerouac, On the Road
MarkSpartaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2021, 19:02
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1600

Heb uiteindelijk voor een Klever Alpha gekozen en niet in Rotterdam maar bij Qicq in A'dam. Toen ik naar A reed voor nog een proefrit met de B speed en de Alpha dacht ik , niet zeiken gewoon de Stromer ST 2 of 1 gaan leasen .Wie wil nou ruim een uur rijden voor onderhoud,reparatie etc. .Stromer FM zit redelijk dichtbij , en die kleur van de ST2 is geweldig.Nou ik dus toen ik een half uur op de Alpha had gezeten.In een Klever topic ga ik nog even met mijn ongevraagde geleuter door maar ik dacht moet het hier ook nog even kwijt .
Sparta E-Speed M9B Sept. 2017 , Klever X Speed Pinion Alpha April 2021
Nothing behind me, everything ahead of me, as is ever so on the road.
Jack Kerouac, On the Road
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Afgelopen week de update 4.3.3.2 doorgekregen en geïnstalleerd, ging zonder problemen en was zo gebeurd.
Maar het tempo is nog meer omhoog gegaan, vooral tegen de wind in blijf ik gemakkelijk boven de 40km/h. Er is dus een duidelijk verschil. Het verbruik van de accu is gelijk gebleven. :bj
Bijlagen
73358634-B5B0-4FF6-BEE5-57B19C5388EC.jpeg
73358634-B5B0-4FF6-BEE5-57B19C5388EC.jpeg (153.54 KiB) 1547 keer bekeken
50358811-4F4F-407D-BB48-CB05A3DC8B5D.jpeg
50358811-4F4F-407D-BB48-CB05A3DC8B5D.jpeg (517.12 KiB) 1547 keer bekeken
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Alsof jouw gemiddelde snelheid nog niet hoog genoeg was :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

De mijne staat jammer genoeg na 450 km al bij de FM. Er scheelde woensdag opeens vanalles met de versnellingshub: soms ratelen bij stilstaande trappers, pas na enkele omwentelingen nieuwe versnelling pakken, soms doortrappen . Mechanieker heeft wat veranderd ter plaatse en het was iets verbeterd, maar ik vertrouwde het toch niet en heb de fiets maar daar gelaten om grondig na te kijken + ik had nog wat kleine opmerkingen die ik ook wou laten bezien, bvb de rinkel van de remschijf.

We bekijken het maar van de positieve kant, het weer is goed dus nu moet ik wel met de koersfiets naar het werk en werk ik wat meer aan de conditie :D
Maar hopelijk is het snel opgelost :ai
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Plaats reactie