Ervaringen met de ST2 met riem

Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

JeroenH schreef: 03 mei 2021, 11:53 Ik vermoed dat het deze schijven zijn?

https://trpcycling.com/product/trp-41-standard-rotor/
Daar lijken ze wel verdacht veel op. Alleen de codes op de schijf zijn verschillend.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Volgens wat ik kan terugvinden zouden de (new) ST1, de (new) ST2 en ook de ST3 met hetzelfde type voorste remschijf afgeleverd worden.

Ik herinner me dat er een aantal meldingen waren over problemen (trillen en geluid) met dit type remschijf op een ST3 ... het probleem werd toen opgelost door een (stijvere) remschijf van een ST5 te monteren, de spaakspanning kan ook een impact hebben.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
WattsUp
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 nov 2020, 20:35
Locatie: Beringen

JeroenH schreef: 03 mei 2021, 09:56
WattsUp schreef: 02 mei 2021, 15:10 ...
Klassieke opmerkingen waren helaas aanwezig:
  1. cheap ass handvaten (echt, plakkerige plastic/rubbel prul, dat heeft letterlijk 2 dagen geduurd of ik ben Ergon's gaan halen, de fietsenmaker heeft op papier wel beloofd dat de fabrieks af nageleverd gingen worden)
...
De standaard handvaten van de ST2 zijn toch al Ergons? Niet de allerbeste, dat vind ik ook.



Wat mijn eigen fiets en de herstelling betreft, a story to be continued ... :bn:

Bij het binnenbrengen van mijn fiets en de opmerking die ik maakte over het rinkelende voorwiel tegen de mechanieker: ze kennen het probleem en de schijf zou bij hoge snelheden gaan 'zwabberen' en dat zou aan het gebruikte (goedkope) materiaal liggen. Sorry, maar dat zou voor een fiets met dergelijke kostprijs toch niet mogen?
Ha! Dat zou ge denken he, maar door leveringsproblemen of een andere oorzaak worden sommige fietsen uitgeleverd met andere handvaten.

Zeg over remmen: die van mij doen het goed onder alle snelheden maar als ik in een bocht ga dan schuren ze wel een beetje. Als ik rem piepen/tuuten ze ook wel wat.

Is dat normaal als ze nieuw zijn?
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Ja dat is normaal.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Zelfs bij de ST1 normaal :cool2:
Mvg Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Arjannv
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 apr 2021, 15:21
Merk SP: Stromer ST2

WattsUp schreef: 02 mei 2021, 15:10 Paar heel toffe ritjes gemaakt, alleen en met een compagnon maar gisteren begonnen de versnellingen toch "raar" te doen.
Van 4 naar 5 gaan ging niet of pas na een tijdje dat hij "pakte", ook niet als je even stil hield.

Ik had nooit minder nodig dan versnelling 2 maar vandaag merkte ik dat als ik naar 1 ga dat ik "los" trap, de hele versnelling lijkt gewoon ontkoppeld.
Dit heb ik ook (helaas nog niet volledig opgelost).
Dat je eerste versnelling los trapt is op te lossen door de versnellingskabel te stellen. Dit kan je doen door de fiets in 2e versnelling te zetten en de kabel te stellen (dit kan met het kunststof draaidingetje waar de kabel de hand-shifter in gaat) totdat de streepjes bij de naaf overeenkomen (zie foto).
Na elke verstelling even heen en weer schakelen om de instelling te controleren.

Hierdoor deed mijn 1e versnelling het weer, alleen de 5e is nog niet gefixed bij mij..
IMG_1796.jpeg
IMG_1796.jpeg (110.65 KiB) 2456 keer bekeken
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Inmiddels de 3500km gepasseerd zonder problemen.. :D
Het gemiddelde blijft onverminderd hoog zelfs met windkracht 5 tegen. Het verbruik gaat dan wel flink omhoog. 25km > nog 40% over, gemiddelde 39,6km/u :bj

We trappen heerlijk door.. :bf:
Zondagnacht nog gewerkt op de Kalverstraat en dan met de Stromer door de stad heen als het stil is, is echt geweldig. :cool2:
Bijlagen
37F6053C-528D-45E6-881A-926FB6545F9E.jpeg
37F6053C-528D-45E6-881A-926FB6545F9E.jpeg (2.05 MiB) 2269 keer bekeken
IMG_3739.jpeg
IMG_3739.jpeg (154.1 KiB) 2269 keer bekeken
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
Luis
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 nov 2020, 18:09
Locatie: Beringen
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 8453

Vraag. Is het mogelijk dat je FM een testrit maakt met je fiets na een herstelling en dat dit niet te zien is in de statistieken van je app?
Gebruikersavatar
Luis
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 nov 2020, 18:09
Locatie: Beringen
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 8453

WattsUp schreef: 02 mei 2021, 15:10
Stromeur schreef: 30 apr 2021, 17:05 Je kunt gewoon doortrappen. (Alleen als je merkt dat schakelen niet wil, dan de benen even stil houden.)
Ik ben een paar dagen geleden de fiets gaan halen. Dijk van een fiets.

Klassieke opmerkingen waren helaas aanwezig:
  1. cheap ass handvaten (echt, plakkerige plastic/rubbel prul, dat heeft letterlijk 2 dagen geduurd of ik ben Ergon's gaan halen, de fietsenmaker heeft op papier wel beloofd dat de fabrieks af nageleverd gingen worden)
  2. fiets ging met sportief stampen met moeite boven de 40kmph, haalde 38ish ofzo, dat duurde dus 1 min en ik greep terug naar de truc van Stromeur, gestopt, calibratie, pedalen stil, zoef en zonder problemen 43 tot 48kmph afhankelijk van wind of "vals plat". Wat een raket.


Paar heel toffe ritjes gemaakt, alleen en met een compagnon maar gisteren begonnen de versnellingen toch "raar" te doen.
Van 4 naar 5 gaan ging niet of pas na een tijdje dat hij "pakte", ook niet als je even stil hield.

Ik had nooit minder nodig dan versnelling 2 maar vandaag merkte ik dat als ik naar 1 ga dat ik "los" trap, de hele versnelling lijkt gewoon ontkoppeld.


Maandag maar even binnen doen, gezellig is het niet maar het zal wel opgelost geraken. Hoop vooral dat ze er niet te veel aan moeten werken waardoor zodadelijk die ondersteuning wel geïmpacteerd is, iets wat ik nu totaal niet aan de hand heb. Deze fiets lost qua ondersteuning echt wel mijn verwachtingen in op dit moment.

Alles bij elkaar dus wel een topfiets qua value prop, geen problemen met ondersteuning zoals sommigen hier en ik kan lekker langs het kanaal rijden :cool2: . Nu maar even wachten of die versnellingen een klein dingetje is om te fixen. Met mijn boerenverstand klinkt het alsof de kabel te los of te vast zit waardoor ik niet het volledige bereik van de versnellingen kan aanspreken. Misschien hebben veteranen hier daar nog iets over te zeggen?
Proficiat met je fiets. Je gaat er nog veel plezier aan beleven. Graag hoor ik over jou ervaringen met je FM?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Luis schreef: 11 mei 2021, 16:25 Vraag. Is het mogelijk dat je FM een testrit maakt met je fiets na een herstelling en dat dit niet te zien is in de statistieken van je app?
De ODO meter kan voor zover ik weet niet door de FM gemanipuleerd worden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie