Ervaringen met de ST2 met riem

MaartenVA
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2021, 19:58
Locatie: Puurs-Sint-Amands
Merk SP: Stromer
Km-stand: 7500

Golvas schreef: 16 mei 2021, 13:56
@ MaartenVA : best grappig om te zien dat ze in Niel ondertussen blijkbaar ook Stromers verkopen ... :mrgreen:
Verklaar je nader? :D

Heb eigenlijk gewoon gezocht naar de dichtstbijzijnde FM... En een collega had daar reeds een R&M gekocht en was er wel tevreden over.
Marco69 schreef: 16 mei 2021, 14:03
Er is gelijk mooi vergelijkingsmateriaal Maarten met Pirelli en ik met Schwalbe.
Voorlopig - na een 200 km - nog niet helemaal overtuigd. De grip die ik had met de Vee's in de bochten heb ik nog niet met de Pirelli's. Zeker niet bij een nat wegdek. Dus in de bochten extra opletten! Gelukkig vallen die op mijn traject reuze goed mee!
Stromer ST2 beltdrive dark grey (eind februari 2021) - 983 Wh
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

MaartenVA schreef: 16 mei 2021, 19:35 Verklaar je nader? :D

Heb eigenlijk gewoon gezocht naar de dichtstbijzijnde FM... En een collega had daar reeds een R&M gekocht en was er wel tevreden over.
We kwamen daar - via een R&M medewerker - in de lente van 2018 terecht en hebben daar een SC HS met Rohloff getest ... veel kennis, goed gesprek, goed gevoel ... tijdens het gesprek liet ik vallen dat we op dat moment nog niets gingen beslissen betreffende de aankoop omdat er een week nadien nog een Stromer ging getest worden.

"Ga je een Stromer testen ? ... maar dat is toch gene fiets, dat is nen brommer !"

Ondertussen verkopen ze dus ook die brommers ... :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Radiotechniman
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 501
Lid geworden op: 02 mei 2021, 15:58
Locatie: Noord Brabant
Merk SP: Stromer ST3 pinion 2022 red
Km-stand: 14000

Stromeur schreef: 30 apr 2021, 17:05 Je kunt gewoon doortrappen. (Alleen als je merkt dat schakelen niet wil, dan de benen even stil houden.)
Even terugkomen op een oudere post. Vandaag gevraagd aan mijn fietsenmaker, ik kreeg ik toch echt de tip om bij dit type naafversnelling géén kracht op de pedalen te zetten tijdens het schakelen! Liefst de pedalen zelfs stil houden.
Dit om te voorkomen dat je de versnellingshub van binnen vernield.
0-7800km: Stromer ST2 Belt Royal Blue (vanaf april 2021)
7800-...: Stromer ST3 Pinion Imperial Red (vanaf september 2022)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Radiotechniman schreef: 22 mei 2021, 14:39 Even terugkomen op een oudere post. Vandaag gevraagd aan mijn fietsenmaker, ik kreeg ik toch echt de tip om bij dit type naafversnelling géén kracht op de pedalen te zetten tijdens het schakelen! Liefst de pedalen zelfs stil houden.
Dit om te voorkomen dat je de versnellingshub van binnen vernield.
De technische mensen van Stromer zelf zeggen dat je door kunt trappen, maar dat het beter is om geen volle kracht te zetten. Geen kracht zetten is dus al meer dan voldoende, de rest kan zeker geen kwaad, maar is niet nodig.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 404
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Vanmiddag nog eens een testrondje van 66 km gereden.
Na 50 km op stand 3 was er nog 2% over.
Nog 13 km naar huis op stand 1.
Na 55 km 0% batterij.
8 km zonder ondersteuning mogen doortrappen.
Pfff... Nu weet ik het wel.
Wel vreemd dat ik in januari bij 2°C nog 62 km ver geraakte.
Screenshot_20210523-115301_Strava.jpg
Screenshot_20210523-115301_Strava.jpg (301.76 KiB) 2260 keer bekeken
Bluuf me je fikn van me velo!
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 404
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Joker schreef: 13 mei 2021, 15:22 Thanks! :ay
Alweer iets bijgeleerd.
Ik ga het zelf eens proberen.
Lijkt makkelijk.
Balhoofd afstellen ging makkelijk. Gekraak is verdwenen.
Maar nu hoor ik bij elke put een harde krak.
Iets met fource die gesmeerd moet worden. Niet erg om er verder mee te rijden zei FM. Deze week kijken ze het na
Bluuf me je fikn van me velo!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Joker schreef: 23 mei 2021, 12:16 Wel vreemd dat ik in januari bij 2°C nog 62 km ver geraakte.
Er staat me iets bij van een update waarmee je meer power krijgt, als dat voor jouw fiets ook geldt dan heb je daar je verklaring.

Anders zou een kalibratie van je TMM sensor eventueel ook meer wat meer vermogen kunnen geven, waardoor je meer verbruik hebt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
WattsUp
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 nov 2020, 20:35
Locatie: Beringen

JeroenH schreef: 12 mei 2021, 11:34 Update over mijn versnellingsproblemen: niet meer op te lossen, dus FM heeft een nieuw achterwiel besteld.

Ik dacht echter dat de versnellingshub apart van de motor te vervangen was, maar niet dus?
Arjannv schreef: 04 mei 2021, 11:46
WattsUp schreef: 02 mei 2021, 15:10 Paar heel toffe ritjes gemaakt, alleen en met een compagnon maar gisteren begonnen de versnellingen toch "raar" te doen.
Van 4 naar 5 gaan ging niet of pas na een tijdje dat hij "pakte", ook niet als je even stil hield.

Ik had nooit minder nodig dan versnelling 2 maar vandaag merkte ik dat als ik naar 1 ga dat ik "los" trap, de hele versnelling lijkt gewoon ontkoppeld.
Dit heb ik ook (helaas nog niet volledig opgelost).
Dat je eerste versnelling los trapt is op te lossen door de versnellingskabel te stellen. Dit kan je doen door de fiets in 2e versnelling te zetten en de kabel te stellen (dit kan met het kunststof draaidingetje waar de kabel de hand-shifter in gaat) totdat de streepjes bij de naaf overeenkomen (zie foto).
Na elke verstelling even heen en weer schakelen om de instelling te controleren.

Hierdoor deed mijn 1e versnelling het weer, alleen de 5e is nog niet gefixed bij mij..

IMG_1796.jpeg


Ha :) jij ook een nieuw wiel? Ik ook. Ik had dezelfde symptomen, versnellingsbak die niet netjes klikte en ratelde en krakelde, van 4 naar 5 gaan pakte hij niet altijd. 1 trapte ik los. Ze hebben een stuk of 3 keer de bak juist opgespannen op de kabel maar de laatste keer zei de fietsenmaker "daar is iets mis mee, die schakelt niet goed".

Hele wiel uit een andere fiets gehaald, band gewisseld en ik kon verder. Mijn originele geleverde wiel gaat via service verzoek gerepareerd worden en gaat in de donorfiets... Dat serviceverzoek en de onderdelen ging zo lang duren dat de fietsenmaker het zo opgelost heeft. Mij hoor je niet klagen...

Oh ja, en hij rijdt ook nog gewoon lekker 48kmph :)
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.18k

Mijn nieuw wiel is ondertussen 3 weken besteld, nog geen nieuws. Ik kan ook blijven doorrijden, mijn versnelling blijft gewoon op 4 staan. Niet zo handig, maar het lukt wel.

Ik lees hier en op FB toch wel veel problemen met de SA-hub, geeft me eigenlijk maar weinig vertrouwen naar de toekomst :o , maar je weet natuurlijk de verhouding niet tussen degenen zonder en met problemen.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb begrepen dat de SA hub het goed doet, of dat-ie het niet goed doet (dit probleem is niet slijtage-gerelateerd b.v.). Dus als de jouwe vervangen wordt door eentje die wel goed werkt, dan ben je als het goed is ook echt van de problemen af.

Verder heeft de Stromer Benelux afdeling onlangs intrek genomen in het nieuwe Benelux hoofdkantoor in Nederland. Van daaruit zullen ook onderdelen naar dealers verzonden gaan worden, wat de doorlooptijd enorm moet verkorten. Helaas hebben ze in de opstartfase IT-problemen gehad waardoor niet meteen vlekkeloos verliep. Dat is inmiddels opgelost. Je dealer zou je moeten kunnen vertellen wanneer die nieuwe motor verwacht wordt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie