Ervaringen met de ST2 met riem
-
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 429
- Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
- Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
- Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP
Deze week nieuwe kabel in de versnelling gekregen omdat het geknapt was. Opgelost en werkt weer goed!
-
- Expert
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
- Locatie: Noord Limburg
- Merk SP: Stromer
- Km-stand: 4000
Zo, mijn eerste kilometers gemaakt op de ST2.
Het fietst allemaal prima. Nog geen problemen ondervonden. Grootste uitdaging zijn de overige weggebruikers. Hoe haal ik ze veilig in en waar. Op 2 de auto’s die een uitrit met slecht zicht verlaten.
Geveerd zadel en geveerde voorvork geen overbodige luxe met +40 over de klinkerweg.
Ook maar meteen zo’n spatbord verlenger en claxonkapje gemonteerd. Is wel een beetje suf dat Stromer dat niet af fabriek levert. Maar goed.
Mijn 983 Wh accu vol geladen heeft een actieradius van 199 km op stand 1, 72 km stand 2 en 62 km stand 3. Dat is een tikkie aan de krappe kant voor enkele reis van ca. 30 km, want waar dat kan rijdt ik graag zo hard mogelijk in stand 3 en de versnelling op 5. Gemiddelde snelheid 35 km/uur.
Mogelijk kan ik de actieradius wat oprekken door nog wat instellingen te optimaliseren.
Nu moet de lader mee naar kantoor
Het fietst allemaal prima. Nog geen problemen ondervonden. Grootste uitdaging zijn de overige weggebruikers. Hoe haal ik ze veilig in en waar. Op 2 de auto’s die een uitrit met slecht zicht verlaten.
Geveerd zadel en geveerde voorvork geen overbodige luxe met +40 over de klinkerweg.
Ook maar meteen zo’n spatbord verlenger en claxonkapje gemonteerd. Is wel een beetje suf dat Stromer dat niet af fabriek levert. Maar goed.
Mijn 983 Wh accu vol geladen heeft een actieradius van 199 km op stand 1, 72 km stand 2 en 62 km stand 3. Dat is een tikkie aan de krappe kant voor enkele reis van ca. 30 km, want waar dat kan rijdt ik graag zo hard mogelijk in stand 3 en de versnelling op 5. Gemiddelde snelheid 35 km/uur.
Mogelijk kan ik de actieradius wat oprekken door nog wat instellingen te optimaliseren.
Nu moet de lader mee naar kantoor
-
- Expert
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
- Locatie: Noord Limburg
- Merk SP: Stromer
- Km-stand: 4000
Een volle lading op de 983 Wh accu houdt het geen 62 km vol met ondersteuning in 3. Op de terugweg ongeveer bij 50 km is het op en moet ik de laatste 12 km terug naar 1. Daarmee kom ik net thuis, maar haal dan geen 45 km/uur meer, maximaal 30 km/uur.
Voorlopig de lader mee naar kantoor en beetje bijladen. Plan B een extra (te dure)accu ?
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Met 30 km enkele reis zou ik geen tweede accu kopen. Wel een tweede lader. Je, dure accu, zou het langer volhouden met deelladen, na 30 km. Een tweede argument voor een tweede lader.
Met vriendelijke groeten, Peter
Met vriendelijke groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
- JeroenH
- Veteraan
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
- Locatie: Antwerpse Kempen
- Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
- Km-stand: 24k.18k
Bedankt voor de infoStromeur schreef: ↑27 mei 2021, 13:27 Ik heb begrepen dat de SA hub het goed doet, of dat-ie het niet goed doet (dit probleem is niet slijtage-gerelateerd b.v.). Dus als de jouwe vervangen wordt door eentje die wel goed werkt, dan ben je als het goed is ook echt van de problemen af.
Verder heeft de Stromer Benelux afdeling onlangs intrek genomen in het nieuwe Benelux hoofdkantoor in Nederland. Van daaruit zullen ook onderdelen naar dealers verzonden gaan worden, wat de doorlooptijd enorm moet verkorten. Helaas hebben ze in de opstartfase IT-problemen gehad waardoor niet meteen vlekkeloos verliep. Dat is inmiddels opgelost. Je dealer zou je moeten kunnen vertellen wanneer die nieuwe motor verwacht wordt.
En zolang ik nog kan rijden, heb ik het geduld wel om enkele weken te wachten
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
-
- Rookie
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 13 feb 2021, 14:05
- Locatie: Volendam
- Merk SP: Stromer ST2LE
- Km-stand: 1100
Beste Stromer rijders,Ik heb een Stromer 2 LE en ik ben als de meeste erg blij tot vorige week met mijn fiets.Had al een tijdje een krakend geluid als ik kracht op de pendalen zetten maar kon er niet achterkomen waar het verdaan komt. het geluid klink als droog gelopen lager welke????? maar vorige week ook probleem met de versnelling niet in zijn 5 te krijgen en ook lijkt het of de riem er af lag loos trappen geen versnelling te pakken, na paar keer met de versnelling handel te spellen wel in zijn 4 te krijgen heb mijn fiets nu voor reparatie aangeboden hopen dat het snel opgelost word. heb met mijn fiets al 725 km gereden
Een lader sneuvelt al eens, ook daardoor vind ik die tweede lader een must ... mogelijk heeft je FM eentje op voorraad, maar als hij die niet heeft liggen dan zit je meteen meerdere weken zonder lader.Peerke1960 schreef: ↑30 mei 2021, 14:42 Je, dure accu, zou het langer volhouden met deelladen, na 30 km. Een tweede argument voor een tweede lader.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
-
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 429
- Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
- Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
- Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP
Dat klikt niet heel goed. Lijkt mij gevalletje FM. Laat je even weten hoe het opgelost is?Ltm1750 schreef: ↑31 mei 2021, 13:39 Beste Stromer rijders,Ik heb een Stromer 2 LE en ik ben als de meeste erg blij tot vorige week met mijn fiets.Had al een tijdje een krakend geluid als ik kracht op de pendalen zetten maar kon er niet achterkomen waar het verdaan komt. het geluid klink als droog gelopen lager welke????? maar vorige week ook probleem met de versnelling niet in zijn 5 te krijgen en ook lijkt het of de riem er af lag loos trappen geen versnelling te pakken, na paar keer met de versnelling handel te spellen wel in zijn 4 te krijgen heb mijn fiets nu voor reparatie aangeboden hopen dat het snel opgelost word. heb met mijn fiets al 725 km gereden
-
- Rookie
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 02 jun 2021, 11:09
- Locatie: Beveren
- Merk SP: ST2
Andy, ik had van begin af aan het gevoel dat ik veel te zwaar trapte op mijn nieuwe ST2 met riem. Ik had echter geen enkel vergelijkingspunt enkel het testritje dat ik gemaakt heb voor aankoop. Op verschillende manieren en momenten gekalibreerd maar niks bracht soelaas... Uiteindelijk heb ik een oplossing gevonden. Twee zandzakken van elk 25kg (50kg samen) op de bagagedrager gelegd en opnieuw gekalibreerd met mezelf op het zadel.... Nu rijdt hij perfect (zonder de zandzakken). De fiets denkt nu wellicht dat hij 130kg moet dragen.V_Andy schreef: ↑29 apr 2021, 22:56Stromeur schreef: ↑29 apr 2021, 22:07Onzin. Kalibreren doe je alleen als de ondersteuning niet meer naar wens werkt en na een Firmware update.
Als je op je OMNI display kiest voor kalibreren dan verschijnt daar precies wat je moet doen bij het kalibreren. Dit werkt anders dan bij andere Stromers, want de ST2 heeft een riem en een andere TMM sensor.
Probeer dat eerst eens.
Als ik dit op voorhand had geweten had ik zeker niet op deze knop geduwd.
Kalibreren heb ik echt op alle manieren al uitgevoerd, alsook wat op het scherm komt. Dit is 1 a2x ronddraaien. Maar zelfs dit heeft geen effect.
Is er geen mogelijkheid om de sensor (offset)te resetten? In de service menu kwam ik wel TMM sensor tegen met waarden maar geen reset knop?
Wellicht en hopelijk is er een betere manier om vlotter te kunnen fietsen met een ST2.... maar voorlopig ken ik ze niet en ben ik toch geholpen.