Ervaringen met de ST2 met riem

Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Stromeur schreef: 22 apr 2021, 22:25 Alsof jouw gemiddelde snelheid nog niet hoog genoeg was :mrgreen:
nou idd............ :ay
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

JeroenH schreef: 23 apr 2021, 10:46 De mijne staat jammer genoeg na 450 km al bij de FM. Er scheelde woensdag opeens vanalles met de versnellingshub: soms ratelen bij stilstaande trappers, pas na enkele omwentelingen nieuwe versnelling pakken, soms doortrappen.
Hm. Je bent niet de eerste met dit probleem. Het laatste wat ik hoorde is dat diverse dealers er nog niet uit waren of dit wordt veroorzaakt door verkeerde spanning van de riem of een probleem in de SA hub. Ik ben benieuwd. Hopelijk wordt het snel opgelost.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Teddytejero
Pro
Pro
Berichten: 76
Lid geworden op: 23 okt 2017, 12:52

Vorige storing nieuwe koplamp geplaatst ... Nu na 1000 km .... opnieuw systeemfout. Fiets valt uit. Herstarten dd knop 10'' ingedrukt te houden.
Terug naar FM Berchem dus ....
Teddytejero schreef: 25 mar 2021, 08:26 Na 600 km :

Technische storing
Extra Informatie: E 210221 E 21024 Overbelasting op controller (koplamp gaat en terug uit - systeemfout melding)
batterij eruit genomen 10 sec gewacht / reboot. Zelfde fout op koplamp 'kabels nakijken koplamp / FM verwittigen als fout aanhoudt)

Fiets rijdt verder zonder problemen. Motorkabel vrij van schijfrem. Wel 'rinkelen' bij snelheid +4o km/h. Schijfremmen zitten goed vast en gecentreerd. Remblokjes idem.

Info aldus doorgegeven aan FM wachten op afspraak in Berchem :shock:
ST1 - suntour vork - 522 wh 12 K km
ST1-X 20" met 812 model 2017 wh orange
ST1-X 17" comfort model 2018 met 812 wh orange (partner) 11 K km einde lease
ST3 LE (verkocht)
ST2 LE
ST1 - 812 wh - 2021 (lease partner)
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Vervelend om te lezen dat jullie problemen hebben met de ST2. Hier nu inmiddels 3.200km nagenoeg geen noemenswaardige problemen. Heerlijk om met dit prachtige weer te fietsen. Op naar de 4.000km! :d3:
Arjannv
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 apr 2021, 15:21
Merk SP: Stromer ST2

Sinds kort ben ik ook de gelukkige eigenaar van de nieuwe ST2!
Helaas was de pret van korte duur, de fiets is weer terug bij de fietsenmaker om te kijken naar de versnellingshub.
De 5e versnelling pakte sinds het begin al niet helemaal lekker.
Maar gelukkig al wel bijna 200km gereden met de eerste 4 versnellingen.

Ook was de ondersteuning nog niet helemaal optimaal, dat merkte ik vooral na hetzelfde ritje met de leenfiets.
M'n ST2 kreeg ik niet leger dan 45% op m'n woon-werk traject van 40 km (983Wh accu).
De ST3 leenfiets fiets ik met tegenwind helemaal leeg.
BntJ
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 dec 2019, 17:24
Locatie: Temse

Vandaag ritje van 46km gedaan, batterij 10% tegen dat ik thuis was. Wel zeer vreemd het viel me op dat onder 25% plots de ondersteuning wegviel.
Het was zelf zo erg dat ik serieus moest trappen omdat ik het gevoel had dat hij zelf aan het remmen was. Het stoorde mij zo erg dat ik gekalibreerd heb.
Eens heel hard remde om te kijken of er niets bleef haperen. Niets hielp, dan maar eens herstarten. Same issue :bu:

Dus hij hangt nu aan de lader.. hopelijk is het in orde als de batterij terug 100% is. Zeer vervelend, of is dit ""Normaal""
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Onder de 25% (ongeveer) zakt de ondersteuning inderdaad wat in, maar niet dusdanig dat het net is alsof er een olifant op je bagagedrager zit...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

BntJ schreef: 28 apr 2021, 17:20 Vandaag ritje van 46km gedaan, batterij 10% tegen dat ik thuis was. Wel zeer vreemd het viel me op dat onder 25% plots de ondersteuning wegviel.
Het was zelf zo erg dat ik serieus moest trappen omdat ik het gevoel had dat hij zelf aan het remmen was. Het stoorde mij zo erg dat ik gekalibreerd heb.
Eens heel hard remde om te kijken of er niets bleef haperen. Niets hielp, dan maar eens herstarten. Same issue :bu:

Dus hij hangt nu aan de lader.. hopelijk is het in orde als de batterij terug 100% is. Zeer vervelend, of is dit ""Normaal""
Dit euvel heb ik in de maand januari ook 1x gehad. Fiets was gewoon niet vooruit te branden, leek zelf te remmen. Ook na herstarten hetzelfde probleem. Thuis helemaal opgeladen. De volgende dag werkte alles gewoon perfect. Tot op heden ook niet meer voorgekomen. Hopelijk bij jou ook niet BntJ...
V_Andy
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 apr 2021, 19:52
Locatie: Belgium
Merk SP: Stromer
Km-stand: 500

Ik zit al een tijdje op dit forum te lezen, hierdoor ook een ST2 met riem aangekocht. Eerste weken waren super om mee te rijden. Fiets reed ook super vlot, gaat zo naar 48 zonder al teveel moeite voor te doen.

FM raadde aan om op regelmatige basis te kalibreren. Na 500 km heb ik dit dus ook voor de eerste maal gedaan. Kalibreren zonder iets aan te raken( had ik hier ergens gelezen dat dit een goei manier was).
Na de kalibratie was mijn fiets niet meer hetzelfde, 48 haal ik gewoon niet meer. Fietsen naar 45 gaat nog wel maar is vele stroever en vermoeiender. Al heel veel spijt dat ik op de kalibratie knop heb geduwd.

Op zoektocht gegaan naar andere manieren van kalibreren, snel met te trappers achteruit, met achterwiel van de grond, op de fiets zitten en zo kalibreren etc... Maar desondanks al deze manieren blijft de fiets niet meer zoals ervoor.
Ik heb het “gevoel”dat de fiets mij meer afremt dan voorruit duwt.

Hierna dus nog dieper gegaan in het menu. De TMM sensor staat voor zowel voltage als offset op 1,2 volt. Dit leek mij ook in orde. TMM sensor kon ik wel niet resetten? Of kan dit enkel de FM?
Ik kreeg nog als tip om de RECUP modus uit te zetten en nadien nog eens te kalibreren. Uiteraard nog steeds geen verbetering.

Hierna dus toch een tripje naar de FM geregeld zodat zij eens de fiets konden nazien.
Ik kreeg vandaag telefoon dat er volgens hun niets aan de fiets mankeert. Hij fiets zoals hij moet fietsen.

Hun uitleg was dat de fiets bij aflevering(tot eerste 500km) niet correct was afgesteld en dat hij nu is afgesteld hoe hij zou moeten fietsen🤔. ik zou dit volgens hun maar gewoon moeten worden en het vorige niet juist was mits op die manier van fietsen de motor meer zou beschadigen?

Ik mocht gerust met een test st2 rijden om het verschil te merken maar volgens hun mening was mijn Stromer zelfs sneller🙄🙄🙄

Ik had een snelle leuke Stromer maar nu is de fun er wel van af. Iemand nog enige tips wat ik kan doen of moet ik zoals de FM beweerd er maar gewoon aan worden?

Mvg
Andy
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

V_Andy schreef: 29 apr 2021, 21:05 FM raadde aan om op regelmatige basis te kalibreren.
Onzin. Kalibreren doe je alleen als de ondersteuning niet meer naar wens werkt en na een Firmware update.
V_Andy schreef: 29 apr 2021, 21:05 Kalibreren zonder iets aan te raken( had ik hier ergens gelezen dat dit een goei manier was).
Als je op je OMNI display kiest voor kalibreren dan verschijnt daar precies wat je moet doen bij het kalibreren. Dit werkt anders dan bij andere Stromers, want de ST2 heeft een riem en een andere TMM sensor.

Probeer dat eerst eens.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie