Ervaringen met de ST2 met riem

Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Een heel kleine frustratie die ik toch even wil delen: is de begrenzing op de ST2 anders dan op een ST3 of ST5 ?

Nu al een paar keren gemerkt dat die mannen mij vlotjes voorbij steken terwijl ik tegen de begrenzing van mijn fiets lig aan te rijden (en niet de begrenzing van mijn benen :D ) , dus rond de 48,5 km/u (dat is 45 km/u GPS zeker?).

Sowieso vind ik de begrenzing echt wel irritant hard ingrijpen. OK, 45km/u is 45km/u, maar laat de motor dan rustig wat minder jus geven ipv heel hard te knijpen.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Jep, bij Stromer vinden ze het een goed idee om de hoogste snelheid te reserveren voor degenen die het diepst in de buidel tasten.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

JeroenH schreef: 08 jun 2021, 08:56 Sowieso vind ik de begrenzing echt wel irritant hard ingrijpen. OK, 45km/u is 45km/u, maar laat de motor dan rustig wat minder jus geven ipv heel hard te knijpen.
Ook de frustratie van de R&M rijders hier op het werk. Enkel is dat dan al bij 42à43 km/h. Bij mij (X-speed) gaat het rustig aan. Vanaf 47 (display) minder, vanaf 48 nog minder maar niet bruut en bij 49 gaat het balkje (ondersteuning) uit. Rond die 49 zie je het balkje dan uit en aan gaan zonder dat je een gevoel van vertragen/versnellen hebt (je bent dan zelf wel enkele Watts aan het wegtrappen). Je kan dus "rustig" 47à49 rijden zonder "stil" te vallen.
Bart-stromer
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2021, 21:50
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 60

Beste forumleden,
Allereerst dank voor de vele bijdragen en inzichten in de ST2, zonder welke ik nooit voor de ST2 had gekozen.
Ik was al een tijd van plan een R&M Super Delite te kopen en zag de Stromer meer als een minder comfortabele fiets. Na een proefrit bij de bekende FM in midden van land tot de conclusie gekomen dat het bij de R&M moeilijk was om de 40+ vast te houden en dit veel makkelijker was bij de ST2. Verder bleek de ST2 makkelijk aan te passen qua comfort (vering in voorvork, stuur hoger en gekanteld, zadelvering, ander zadel etc ). Samen met collega 2 identieke ST2’s aangeschaft.
Fiets haalde initieel nauwelijks de 40, maar na de hier genoemde ‘calibratie truuk’ rijdt hij fantastisch. Kortom: prachtige fiets voor WW 28-30 km enkele reis.

Toch wel paar dingen: bij 900 km stand schoot voorspatbord los bij 40+ km/uur, was wel even schrikken, blijkbaar zat een moer niet goed vast. Thuis alles maar goed vastgezet.
Vorige week bij opschakelen naar de 5e kraakte eea en bleek de 5e een 4e geworden (wordt je niet vrolijk van, tempo valt fors omlaag, terwijl benen wel heel rap moeten draaien). Aandraaien en afstellen werkte niet. Fiets naar FM gebracht, hele achterwiel blijkt te moeten worden vervangen. Hopelijk deze week nog retour.
Daarnaast bleek bij collega een hardnekkig euvel op te treden. Zodra hij stopte met fietsen begon de fiets fors in te houden (en ja, alle instellingen stonden goed). Heen en weer met FM en uiteindelijk na 4 weken een nieuwe ST2 welke het wel goed doet.
Alles bij elkaar prachtige fietsen, maar wel kwetsbaar.

To be continued
TanTan
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jun 2021, 18:08
Locatie: Veghel
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 163

mijn eerste post.. vorige week mijn mooie blauwe ST2 opgehaald. fietst fantastisch natuurlijk, maar ondervond toch wat wisselende ondersteuning. ik heb het achterwiel opnieuw op moment aangetrokken met 28 Nm. ik heb een Stahlwille ijksysteem voor momentsleutels dus daarmee de momentsleutel eerst op 28 Nm afgesteld en wat getest met het hoe je de momentsleutel dan moet gebruiken. als je er namelijk een zwieper aangeeft dan kom je eerder op 35 Nm terecht dan op 28.
ik heb ook een kalibratie truck gebruikt (kalibreren zonder te trappers te bewegen). ik heb toch de indruk dat dat het nog niet helemaal is. ik heb ca 10000 km op een RM charger GT HS erop zitten dus dat is een beetje mijn referentie.
nu problemen met mijn versnellingen, de 1 en 5 doet het niet meer, en is ook niet meer goed af te stellen. hij staat nu bij de FM.... o ja en ik heb al 163 km erop zitten.. :shock:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

TanTan schreef: 15 jun 2021, 18:52 ik heb een Stahlwille ijksysteem voor momentsleutels dus daarmee de momentsleutel eerst op 28 Nm afgesteld en wat getest met het hoe je de momentsleutel dan moet gebruiken. als je er namelijk een zwieper aangeeft dan kom je eerder op 35 Nm terecht dan op 28.
Lijkt me een vrij omslachtig systeem in vergelijking met afstellen-op-de-sleutel-zelf maar als je weet hoe je ermee moet werken moet dat even accuraat zijn ... nu is het de beurt aan de FM.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
TanTan
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jun 2021, 18:08
Locatie: Veghel
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 163

quote]Lijkt me een vrij omslachtig systeem in vergelijking met afstellen-op-de-sleutel-zelf maar als je weet hoe je ermee moet werken moet dat even accuraat zijn ... nu is het de beurt aan de FM.[/quote]
mij ging het erom dat ik zeker weet dat ik op 28Nm zit. de instelling die je op de momentsleutel maakt kan 6% afwijken (aldus de opgave van gedore), en die afwijking zit meestal in het onderste gedeelte van het bereik. ik heb een 20-100 Nm gebruikt, zit dus in het lage bereik vandaar dat ik hem dus eerst afgesteld heb op echt 28Nm. dat bereikte ik door de momentsleutel op 27,8Nm in te stellen
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Da's allemaal mooi natuurlijk, maar de grootste afwijking krijg je als de bout of moer vettig is oid :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Teddytejero
Pro
Pro
Berichten: 76
Lid geworden op: 23 okt 2017, 12:52

Na foutmeldingen op controller (voorlicht vervangen door model ST3) is de fiets regelmatig stilgevallen bij het rijden over onze Belgische weginfrasturctuur. Plots de motor ondersteuning weg en een zwart omni scherm
Na herstart rijdt de fiets terug normaal (blokje laten plaatsen ?)
Vorige week is ook het remmen op de motor weggevallen. Calibratie / hard reset / opnieuw opstarten na volle baterij lading ... niks)
In het service menu geraak ik ook niet meer dus ligt het aan de kabel / shifter / brake handle ... Afspraak bij FM Berchem ... 10 dagen wachten op afspraak want volledig volgeboekt :ck:
ST1 - suntour vork - 522 wh 12 K km
ST1-X 20" met 812 model 2017 wh orange
ST1-X 17" comfort model 2018 met 812 wh orange (partner) 11 K km einde lease
ST3 LE (verkocht)
ST2 LE
ST1 - 812 wh - 2021 (lease partner)
mrstrom

FreddyH schreef: 15 jun 2021, 22:50 Da's allemaal mooi natuurlijk, maar de grootste afwijking krijg je als de bout of moer vettig is oid :mrgreen:
Inderdaad, dan moet je ook eerst de wrijfingscoefficient van je smeermiddel bepalen, of van de droge schroefdraadverbinding...
Plaats reactie