Ervaringen met de ST2 met riem

Gebruikersavatar
Luis
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 nov 2020, 18:09
Locatie: Beringen
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 8453

abreb schreef: 22 jun 2021, 14:12
Luis schreef: 27 jan 2021, 12:06 Heb naar FM gemaild en mag fiets binnenbrengen om de rem af te stellen. Hou je op de hoogte van het resultaat abreb.
Goedemiddag,

Ivm "rinkelend" geluid op ST2.
Moest even langsgaan bij de FM op +/- 1000 km.
Ik weet niet in hoeverre het al geweten is maar volgens mijn FM is het de remschijf en is Stromer op de hoogte.
Dit zou vervangen worden als de nieuw schijf gehomologeerd is.
Ik klaag bij mijn FM over het rinkelend geluid van de voorste schijf sinds de levering midden januari van dit jaar.
1) eerste keer bij de FM voorste schijf afgesteld : bood geen oplossing
2) een volledig nieuw voorwiel geplaatst, bood geen oplossing
3) schijf ST3 : bood geen oplossing
4) 6 maand later (vorige week) telefoon van de FM, Stromer erkend het probleem. U krijgt de schijf van de nieuwe ST5 als die schijf gehomologeerd is voor de ST2 LE.

Geduld is een mooie deugd.
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Vraag me wel even af of er van homologatie wel echt sprake is.
De schijf van een ST5 is toch al geschikt voor een SP, zie niet in waarom je die zou moeten homologeren voor de andere modellen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het remsysteem valt onder de typegoedkeuring. Dat betekent dat een remschijf die voor de ene speed pedelec goedgekeurd is, niet ook automatisch is goedgekeurd voor een ander model. Het zal niet het meest tijdrovende onderdeel van de homologatie zijn, maar het moet wel gebeuren. (De ST5 ABS en de ST2 hebben ook nog verschillende remmen en wielen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

abreb schreef: 22 jun 2021, 14:12 Ivm "rinkelend" geluid op ST2.
Moest even langsgaan bij de FM op +/- 1000 km.
Ik weet niet in hoeverre het al geweten is maar volgens mijn FM is het de remschijf en is Stromer op de hoogte.
Dit zou vervangen worden als de nieuw schijf gehomologeerd is.
Bedankt om dit te delen!
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Turgut
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2021, 10:34
Locatie: Buren
Merk SP: Stromer st2le
Km-stand: 70

Sinds februari 2021 rijd ik op een st2le. Ik ben tevreden over het goede rijgedrag, maar heb ook met serieuze mankementen te maken gehad. Binnen enkele dagen schoot ik door mijn versnellingen heen waardoor de naaf vervangen moest worden. Daarnaast is zojuist een nieuwe motor geplaatst omdat daar speling in zat (of iets dergelijks, ik ben geen techneut). Overigens ben ik erg tevreden over de service van Vietz. Maar ik vind de kwetsbaarheid van de Stromer wel iets waar ik me zorgen over maak..
mrstrom

Turgut schreef: 23 jun 2021, 09:27 Sinds februari 2021 rijd ik op een st2le. Ik ben tevreden over het goede rijgedrag, maar heb ook met serieuze mankementen te maken gehad. Binnen enkele dagen schoot ik door mijn versnellingen heen waardoor de naaf vervangen moest worden. Daarnaast is zojuist een nieuwe motor geplaatst omdat daar speling in zat (of iets dergelijks, ik ben geen techneut). Overigens ben ik erg tevreden over de service van Vietz. Maar ik vind de kwetsbaarheid van de Stromer wel iets waar ik me zorgen over maak..
Dat is balen, en wil je niet hebben bij zo'n dure en nieuwe fiets. Hoop dat je snel weer opweg bent. Toch voor stromer wat kinderziektes in de naafversnellingen en deze toepassing?
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Inderdaad balen. Stromer zal die hete patat wel doorschuiven naar SA maar ondertussen zijn het wel de klanten van Stromer die panne hebben en dat is altijd slechte reclame.
Stromer is niet de 1ste die een SA naaf in de motor op de markt brengt dus het zou mij verbazen dat hier nog kinderziektes in zitten, misschien slechte eindcontrole bij SA of toeleverancier of diegene die ze onder licentie bouwt. SA is Rohloff niet en dat zie je aan de prijs.
Gelukkig zullen er vele probleemloos rondtoeren met de 5sp SA.
Harrievang
Pro
Pro
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37

Dan is het alternatief uit het Muhltahl zo gek nog niet !
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Harrievang schreef: 24 jun 2021, 00:21 Dan is het alternatief uit het Muhltahl zo gek nog niet !
Ik neem aan dat je met deze verwijzing Riese und Müller bedoelt (het is dan Muhltal). Zo ja: als je in NL illegaal op fietspaden gaat rijden dan is dat alternatief inderdaad zo gek nog niet. Op de rijbaan kom je niet mee.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Harrievang schreef: 24 jun 2021, 00:21 Dan is het alternatief uit het Muhltahl zo gek nog niet !
Fuldatal ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie