Ketting loopt er regelmatig af

Plaats reactie
Barbancourt
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 okt 2020, 16:58
Locatie: DRONGEN
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 1500

Regelmatig loopt mijn ketting van het voorblad. Dit meestal als ik over een hobbel heb gereden (bvb boomwortel die het wegdek heeft omhoog geduwt). Ben er reeds bij de FM mee geweest. Mechanieker heeft er iets aan gedaan, maar weet wel niet wat, maar het probleem blijft. Nog mensen die hier problemen mee hebben?
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Loopt de ketting er nog af als je de clutch inschakelt op je derailleur ?

Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Barbancourt
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 okt 2020, 16:58
Locatie: DRONGEN
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 1500

Ik had hem aangezet toen ik naar de FM ben gereden om het probleem eens te bekijken. Blijkbaar heeft de FM daar iets aan zitten regelen, en heeft hij de clutch dan ook weer uitgeschakeld. Maar blijkbaar heeft het niet veel geholpen. Zal hem nu weer inschakelen en zien of het euvel daarmee verholpen is.
Ik vind het wel eigenaardig omdat ik met mijn koersfiets over dezelfde banen rij, en mijn ketting er nooit afgaat.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Koersfiets heeft een andere drivetrain, andere banden, andere snelheid, usw. ... benieuwd wat die clutch oplevert.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Barbancourt
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 okt 2020, 16:58
Locatie: DRONGEN
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 1500

Denk niet dat banden en snelheid iets te maken kunnen hebben met het aflopen van een ketting. Met de koersfiets kan het ook redelijk vlot gaan hoor.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Je had het over hobbels en boomwortels ... volgens jou hebben bandendruk, bandenmaat én de snelheid waarmee je die hobbels neemt geen invloed op de klappen die je fiets mag incasseren ? :roll:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie