Nou zeg...."we zijn geen amateurs" zo'n opmerking is niet slim maar de eerder gemaakte ook niet vlgs. mij maakt het geen fluit uit of je de sensor belast/aanspreekt met ketting of snaar.
Trapkracht is trapkracht dat er een fractie vertraging kan zijn ivm. minimale rek.....merken wij niet dat zal alleen meetbaar zijn.
Je hebt toch eerder ook een proefrit gemaakt met snaar??
Ongoing review: de nieuwe Stromer ST2 met riemaandrijving
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Claxon is wettelijk verplicht per 1-1-2018, dus die moet af fabriek gewoon werken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Pro
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 03 nov 2020, 14:07
- Locatie: Lewedorp
- Merk SP: Stromer ST2 Belt LE
Dit is dus exact hetzelfde probleem als de mijne. FM al lang gecontacteerd hierover, naar aanleiding van de meegestuurde foto's: de TMM-waarden zijn binnen spec maar hij moet gecalibreerd worden. Ja, al zeker 10 keer gedaan, zowel volgens aanwijzingen als door snel achteruit te draaien. O, dan moeten we er dus naar kijken, de planning zou terug contact met mij opnemen. Tot zover nog niet gebeurd. Afgelopen vrijdag maar weer eens een mailtje eraan gewaagd, even afwachten... Achterwiel staat overigens keurig op 28 Nm.Ore123 schreef: ↑26 feb 2021, 05:24 Graag jullie mening en advies,
Ik ben inmiddels in het bezit van zo’n mooie blauwe fiets. Maar voor mijn gevoel ondersteunt hij onvoldoende. Dus terug naar de fm.
Die gaf mij een leenfiets mee. Dat was een groot verschil: fluitend tegen de wind in met ruim 40 km per uur en niet moe, bezweet of buiten adem. Ik dacht serieus; de fm heeft me een st 3 of 5 meegegeven! Maar het was “slechts” een st1.
Inmiddels mijn st 2 weer opgehaald, er is een nieuwe sensor ingekomen. Het is wel wat beter, maar nog steeds een serieus stuk zwaarder trappen dan de leen-st1. Dus opnieuw terug naar de fm.
Lang verhaal kort; fm beweert dat de fiets prima is. Het verschil wat ik ervaar komt door de riem. Met een ketting krijg je een betere ondersteuning. Hij raadt me daarom een st 3 aan.
Maar als ik hier zo lees dan moet die st 2 toch zeker zo makkelijk trappen als een st 1?
40 km per uur red ik echt maar een gedurende een kleine km of zo, en dan zak ik geleidelijk weer naar 31 km per uur, in ondersteuning 3 en versnelling 5. In versnelling 4 vind ik de cadans prettiger maar kom ik helemaal niet op tempo.
Extra info; ik ben ca 1.63, 53 kg en heb het kleinere frame. Fiets heeft de laatste updates gehad. Kalibreren van de trap sensor lijkt even te helpen maar niet voor lang, zowel staand al op de fiets zittend uitgevoerd, langzaam en snel.
Ik wil dolgraag de riem omdat ik geen onderhoud wil. Maar ik wil ook de prestatie van de leen st1 die ik een paar dagen gebruikt heb. Is deze wens terecht, of ben ik een zeurpiet en moet ik accepteren dat de st 2 zwaarder trapt, en dus voor mij moeilijk op die 40 km te krijgen is?
Met vr.groet,
Marjan
Vandaag weer eens een retoutje woon-werk gedaan. Heen met wind mee makkelijk 45 km/h (voorrem is off-center en gaat boven de 40 km/h merkbaar tegenwerken, mogen ze ook meteen even oplossen)
Terugweg, windje 4 tegen, met moeite rond de 32 te houden, vaak terugzakken tot 29/30 km/h. Het fietsen voelt dan totaal onnatuurlijk aan en je voelt duidelijk een begrenzer tegen gaan werken. Hij is gewoon echt niet goed. Hoop dat ze hem snel gaan herstellen want op deze manier is het fietsen echt niet leuk meer.
Heb je het achterwiel eerst terug losgedraaid, het dan weer vastgezet op 28 Nm en als laatste de sensor gekalibreerd ?
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
inmiddels nog een vervelende ontdekt, ik had zo het gevoel dat er iets rammelde op topsnelheid. Ik dacht eerst dat is van de wind ofzo. Maar ondertussen toch al wat KM's gemaakt en het is te toevallig. Het rammelen treedt op rond 44.3 - 45km/u
Ga je erboven of eronder dan is het geluid weg. Komt volgens mij dan toch van de motor of iets dergelijk.
- Luis
- Pro
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 20 nov 2020, 18:09
- Locatie: Beringen
- Merk SP: ST2 LE
- Km-stand: 8453
Zit ook met een vervelend ratelend geluid op hoge snelheden BntJ. Wel volgens mij vooraan aan de remschijf. Lees a.u.b. mijn berichten eens in het onderwerp "Evaringen met de ST2 met riem" van 02/02/21 22:02 en deze van 25/02/21 11:45. Laat me weten of dit hetzelfde geluid is?BntJ schreef: ↑02 mar 2021, 14:08inmiddels nog een vervelende ontdekt, ik had zo het gevoel dat er iets rammelde op topsnelheid. Ik dacht eerst dat is van de wind ofzo. Maar ondertussen toch al wat KM's gemaakt en het is te toevallig. Het rammelen treedt op rond 44.3 - 45km/u
Ga je erboven of eronder dan is het geluid weg. Komt volgens mij dan toch van de motor of iets dergelijk.
Mijn FM krijgt het maar niet opgelost en heeft nu daarvoor contact opgenomen met Stromer. Ben benieuwd wat Stromer als oplossing zal meegeven.
Bij de FM droppen.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)