Actieradius ST1 valt tegen

Thijs88
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 dec 2017, 23:17
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 2017
Km-stand: 20000

[Vraag over de actieradius afgesplitst van het "Mijn Stromer gaat weg omdat ik me onzeker voel tussen de auto's"-topic. Stromeur.]
koert schreef: 19 okt 2020, 16:10 Ik ben nog helemaal nieuw op dit forum maar ben best beetje geschrokken van het bericht over het onzeker voelen op de rijbaan, ik heb tot nu toe vaak de zelfde ervaring als ik op de rijbaan rij, ook reageren automobilisten soms agressief en snijden ze je of je krijgt verwensingen naar je hoofd, dit in combinatie met het feit dat mijn ST1 met 820 watt accu het geeneens volhoud tot mijn werk, dat is 35 kilometer, dus moet sowieso 2X per dag aan de lader, ben benieuwd weer nog meer deze ervaring heeft?
Ik heb in ondersteuningsstand 2 alles redelijk open staan omdat ik anders net ze goed op een gewone E bike kan fietsen, ik rij gemiddeld 35 kilometer per uur i.p.v. 45 anders red ik het niet, dat valt mij best een beetje tegen, ook bij veel wind tegen zakt ie best ver terug in snelheid, mogelijk dat de ST5 een sterkere motor de snelheid beter vast houd, maar vooralsnog riskeer ik maar een boete en fiets ik gewoon op het fietspad met aangepaste snelheid
Hoe oud is juist fiets/batterij? 35km zou moeten lukken aan 45km/u.
:bike: Stromer ST2 2017 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh
koert
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 okt 2020, 10:33

Mijn fiets is nu een half jaar oud, maar zoals gezegd 2X per dag aan de lader dus mogelijk dat de capaciteit al wat aan het dalen is na zoveel ladingen? maar kan mij toch niet echt herinneren een keer op de 45 kilometer per uur deze afstand overbrugd te hebben op 1 lading
koert
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 okt 2020, 10:33

mijn ervaring met mijn ST1 is dat het een heel stabiele en degelijke fiets is, ik fiets dagelijks 70 kilometer op en neer naar mijn werk dus 35 enkel...als negatief ervaar ik toch wel de actieradius van mij 820 watt accu, in stand 3 ga ik de afstand naar werk echt niet halen, ik had toch wel gehoopt dat dit wel ging, nu fiets ik meestal zo rond de 35 kilometer per uur in stand 2 maar als ik dan wind tegen heb red ik het geeneens om die 35 te halen plus dat mijn accu dan toch echt leeg is, ik heb dan wel de parameters vrij hoog staan, maar anders kan ik natuurlijk net zo goed een gewone e bike kopen, dus goede fiets maar actieradius valt tegen, de volgende dan maar met een 1 kilowatt batterij hopelijk komt die net wat verder zodat ik de enkele reis van 35 kilometer op de ondersteuningsstand 3 kan redden
Thijs88
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 dec 2017, 23:17
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 2017
Km-stand: 20000

Als je eens bij de dealer bent zou ik toch jouw batterij percentage eens navragen. Wat je verlies aan batterij capaciteit weerheeft.
Indien deze onder de 2 jaar minder is dan 75% kun je een nieuwe krijgen onder garantie, kan wel handig zijn als je hem zoveel moet opladen.
:bike: Stromer ST2 2017 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh
koert
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 okt 2020, 10:33

Kan ik dat ergens terug halen van die 2 jaar 75%, ik heb niet zulke goede ervaringen met mijn dealer, ben bang dat ie weer hele discussies met mij gaat voeren, hij is laatst ook niet erg netjes tegen mij geweest in een banden kwestie, terwijl ik mijn fiets geleased heb dus dan verwacht je toch een goede kwaliteit service van de dealer die de fiets geleverd heeft?
na een telefoontje aan mijn lease maatschappij was de kwestie direct opgelost wat ik ook al bijzonder vond...als ik nu ergens kan achterhalen van Stromer dat de batterij 2 jaar gegarandeerd is of een vervanger dan sta ik sterk, anders ben ik bang dat ie mij niet gaat helpen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

koert schreef: 19 okt 2020, 18:23 terwijl ik mijn fiets geleased heb dus dan verwacht je toch een goede kwaliteit service van de dealer die de fiets geleverd heeft?
Wat heeft het feit dat jij je fiets leaset te maken met "een goede kwaliteit service van de dealer" te verwachten ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 19 okt 2020, 18:54
koert schreef: 19 okt 2020, 18:23 terwijl ik mijn fiets geleased heb dus dan verwacht je toch een goede kwaliteit service van de dealer die de fiets geleverd heeft?
Wat heeft het feit dat jij je fiets leaset te maken met "een goede kwaliteit service van de dealer" te verwachten ?
+1

Mijn ervaring bij auto's is juist andersom: met een lease auto werd ik minder vriendelijk behandeld dan met een eigen auto. Zeker met proefritten was het verschil significant.

Bij fietsen verwacht ik geen effect.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
koert
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 okt 2020, 10:33

Het is het eerste product dat ik lease, het lijkt mij zo dat alle gemaakte kosten die de dealer maakt keurig worden vergoed door de lease maatschappij dus ga er dan ook vanuit dat er goede service wordt verleend?
Maar misschien is het wel helemaal niet zo? ik ga het ervaren, ga in ieder geval mijn batterij laten doormeten om te zien of ie wellicht al onder de 75% van zijn capaciteit zit, bedankt voor alle tips :)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Na een half jaar kan je accu onmogelijk onder de 75% restcapaciteit zijn gedoken, tenzij er iets defect is.

Ook ben ik benieuwd naar de waarden van de TMM-sensor. (Kun je zelf in het Servicemenu uitlezen of meteen ook even aan de dealer vragen.)

De ondersteuning van de ST1 is flink minder krachtig dan die van de ST3 en de ST5, omdat er een andere motor in zit. Om er het maximale uit te halen en mee te kunnen op de rijbaan, snap ik dat je alles op max zet, dus ook de gevoeligheid van de trapsensor, terwijl veel ST3 en ST5 rijders makkelijk toe kunnen met een gevoeligheid van 70% (met als bijkomend voordeel dat de Stromer wat natuurlijker aanvoelt bij het optrekken en de motor minder zuipt).

De gevoeligheid van de trapsensor is een actieradius-vreter. Verder heeft de ST1 af fabriek een veel minder sportieve zit dan de ST3 en de ST5. Je vangt meer wind en ook dat hakt stevig in je actieradius, zeker als je lang bent, wapperende kleding draagt etc.

Daarnaast spelen factoren zoals gewicht van de berijder + bagage, kwaliteit van het wegdek, stijgen en dalen, aantal stops onderweg, schakelgedrag, type band + bandendruk en weersomstandigheden een niet te onderschatten rol in de actieradius.

Ik vind een actieradius van 35km enkel bij een ST1 met 814Wh accu aan de magere kant, maar zolang we de invloed van bovenstaande factoren niet kennen, valt er weinig over de oorzaak te zeggen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie