Goedemiddag allen,
terug uit Herveld; leuk event !
Positieve ST2-ervaring opgedaan, leuke gesprekjes met de aanwezigen.....en de tijd vloog.
Hopelijk voldoen de foto's/tekst aan de wensen ?
- Opstart
- DSCN2182.JPG (510.21 KiB) 3528 keer bekeken
Was er vroeg bij. De spullen werden in gereedheid gebracht. Best wel mazzel met het weer want de afgelopen dagen was het sipjes.
De testfietsen staan gereed.
- testfietsen
- DSCN2183.JPG (744.38 KiB) 3528 keer bekeken
En voor de oplettende lezer: ze zijn zeker niet allemaal van Vietz. De importeur (ook aanwezig) had voor een kudde testmodellen gezorgd en die waren makkelijk te onderscheiden door hun nummerplaten (BE = Bern).
- BE-fietsen
- DSCN2196.JPG (933.11 KiB) 3528 keer bekeken
Mijn proeffiets voor de dag was een fraai blauwe ST2; maatje L gelukkig.
- Goed gelukte kleur !
- DSCN2188.JPG (889.38 KiB) 3528 keer bekeken
Een rit in de omgeving gemaakt en de accu gelijk voor een kwart leeggetrokken. Da's het voordeel van zeer vroeg komen: er is vast wel een rijijzer beschikbaar zonder dat je je opgejaagd voelt door een potentiele wachtrij.
- lokale rit 1
- DSCN2184.JPG (431.84 KiB) 3528 keer bekeken
- lokale rit 2
- DSCN2185.JPG (796.02 KiB) 3528 keer bekeken
- lokale rit 3
- DSCN2186.JPG (566.68 KiB) 3528 keer bekeken
- lokale rit 4
- DSCN2187.JPG (643.07 KiB) 3528 keer bekeken
Het was nog wat vochtig van afgelopen nacht en mooi de plassen weten op te zoeken. Die nieuwe Vee Tyre banden vielen niets tegen !!!! Geen idee hoe de lekbestendigheid is maar ze manoeuvreerden nog prima op bemodderde wegen.
Toch de ST2 een beetje vies kunnen maken.
- tikkie vies
- DSCN2189.JPG (982.15 KiB) 3528 keer bekeken
Een prima eerste indruk van dit nieuwe model Stromer. En blij verrast. Dat er "slechts" 5 versnellingen op zitten is zeker geen beperking. Ook op mijn huidige ST3-casette heb ik de keus van 11 maar in de praktijk gebruik ik er maar 3. En zo is deze 5-gangs ST2 heel goed gekozen: een versnelling voor opstarten en standje 4 of 5 voor voluit (afhankelijk van de wind).
Geen enkel probleem met doortrappen, lekker vlot schakelend, mogelijkheid om te kunnen schakelen terwijl je kracht zet op de pedalen, etc.
45 km/h is geen probleem maar kost toch echt meer inspanning dan op m'n ST3.
Wat trouwens het eerste opviel bij het wegrijden was het totale gemis aan comfort. Ik kreeg keurig een ST2 mee maar die had geen zadelpenvering en voorvork-vering waar ik aan gewend ben. Dat was even een harde start ?! Weet gelijk weer waarom ik Kinekt een "logische verplichting" vind en voor de kilometervreters onder ons de geveerde voorvork een (veel te dure maar wel) fijne toevoeging.
De ST2 zelf is gelukkig voorzien van een grootlicht-mogelijkheid. Niet de SuperNova bouwlamp maar dezelfde Roxim die m'n ST3 heeft. Ronduit nuttig.
De dag-rijverlichting (de bekende V-lamp voorop) is wat sipjes in het frame gezet. De ST3 (en eerdere Stromers) hebben een complete verlichtingsmodule in de voorbuis geplaatst. Deze nieuwe ST2 heeft een v-vorm uit het frame gefreesd en daar is een lamp in gewurmd; niezomooi......
Grote winstpunt van dit type is natuurlijk de riemaandrijving. Dit zal zeker veel onderhoud schelen.
Is dit mijn nieuwe fiets ? Nee. Dit voelt als een terugstap van een ST3; die is ontegenzeggelijk krachtiger en voor mijn afstanden beter geschikt.
Is dit een nieuwe fiets voor een ST1X berijder ? Daar twijfel ik aan. Het prijsverschil naar de ST3 is (sorry; ik kan/mag niet in jullie portemonnee kijken) te overzien en dan krijg je een krachtiger model. De ST3 heeft prima Microshift versnelling (superlicht en precies). Je zal het makkelijker met onderhoud hebben maar da's een smak geld voor die luxe.
Voor een nieuwe Stromer-instapper is dit zo maar een waanzinnige fiets. Een nieuwe forens, mogelijk stukjes bebouwing op zijn/haar traject, wil niet te veel aan onderhoud doen: hier is je nieuwe fiets !!!!!!
En naast de hoofdreden van dit event, de ST2 uittesten, kom je altijd mede-Stromeraars tegen. In dit geval de eigenaar van Hi-Biking.
https://www.hi-biking.nl/
- Hi-Biking service bus
- DSCN2193.JPG (562.18 KiB) 3528 keer bekeken
Met deze firma Stromer je vrolijk door Europa. Traject Rome - Milaan, route naar Polen, etc etc. Jij rijdt; en de servicebus volgt met bagage, reservefiets, 12 ladende accu's en de mogelijkheid van 12 te plaatsen Stromers. Leuk concept; serieus doordacht uitgevoerd.
- service bus 1
- DSCN2190.JPG (696.9 KiB) 3528 keer bekeken
- service bus 2
- DSCN2191.JPG (549.57 KiB) 3528 keer bekeken
- service bus 3
- DSCN2192.JPG (610.74 KiB) 3528 keer bekeken
Benno, de eigenaar Hi-Biking, was heel blij met zo'n V1.1 info-tool (
viewtopic.php?f=9&t=3928 ). Kan hij wat makkelijk batterijen uitgeven aan "zijn" Stromeraars en al vooraf weten wat er nog in die batterij zit. Daarnaast heeft hij nu inzage in de State-of-Health van zijn vele blauwtjes. Voor hem bedrijfsinfo !
Geslaagd event.
Mooi nieuw Stromer-model.
Veel veilige kilometers toegewenst,
Grtz, Reinout