Levering Stromer ST1

The Swinging Chef
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jul 2020, 15:09
Locatie: Noord-Holland
Merk SP: Stromer ST1

mboelis schreef: 18 aug 2020, 01:47 In Amsterdam, Herveld en Groningen staan ze in de showroom. Maat M weet ik uit eigen ervaring. Onderzoek eerst eens de leveringsvoorwaarden van de dealer.
Ik heb mijn ST1 in Amsterdam besteld. Binnen een week geleverd (vorige week afgeleverd). Maat L. Het kan wel dus...
ST1
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22998
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het kan zeker. In NL en BE zit een aantal grote, voorraadhoudende dealers. Die hebben niet alleen een magazijn vol Stromers in alle soorten en maten, maar meestal ook onderdelen op de plank voor snel herstel en leen-Stromers als je je bike toch even moet missen.

Als je bestelt bij een dealer die geen voorraad heeft, dan mag je achteraan in de rij aansluiten. Tenzij de dealer al een pre-order had lopen. Daarom heeft levertijden vergelijken van dealers zonder voorraad geen zin. Je weet niet waar je in de rij staat (tenzij de dealer geen pre-orders heeft, dan weet je 100% zeker dat je achteraan staat).

Daar komt bij dat Stromer elk seizoen, zodra het te druk wordt, niet meer in staat is om betrouwbare levertijden op te geven. Tel daar COVID-19 bij op en de logistieke puinhoop is ook dit jaar weer een feit. (Niemand kan wat doen aan COVID-19, maar als voorraadbeheer en transport al een rommeltje waren, dan wordt het er nu zeker niet beter op.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
djorkaef
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 aug 2020, 23:10

Kleine winkel? Als uw Belgische FM hem niet op stock heeft en begint te melden dat de fabriek vertraging heeft, zet u dan maar schrap. Ik had hetzelfde. Bij een lokaal gezellig dorps fietsenwinkeltje.

Eind januari werd begin februari
Begin februari werd eind april
Eind april werd eind mei
Eind mei werd “nog 1-2 weken”. Daarna ook weer totale radiostilte, dan weet je dus dat ze geen flauw idee hebben.

8 maand na bestelling (Augustus 2020, besteld december 2019) gaf ik de lease maatschappij door de bestelling te annuleren en hij stond op stock bij een andere FM, de grootste Stromer dealer van België welliswaar. Toevallig was de fiets als bij wonder net aangekomen. Nu ben ik al 2 weken aan het wachten op de nummerplaat die ook nog eens 3-6 weken kan duren in België indien een lease. Dit wordt een verhaal van 9 maanden.

De fietsen maker geeft als excuus de Corona crisis, maar die is nog niet voorbij toch. FM wil gewoon verkopen en zal niet eerlijk zeggen hoe slecht stromer is met hun levertijden. Bovendien had ik dus in december een st1 comfort besteld en dan lees ik hier op het forum dat pas mei2020 de eerste comforts in de fietsenwinkels stonden. Dus die lever tijd eind januari dat kon gewoon niet Corona of geen Corona.

Dat je dan nog geen updates krijgt als de vermelde levertijden niet gehaald worden, maar wel zelf altijd moet gaan bellen, is ook onrespectvol, maar de FM durft gewoon niet zeggen dat die geen flauw idee heeft en wil ook niet elke 2 weken mailen “onze excuses, we hebben geïnformeerd bij stromer, de verwachte lever tijd is nu 1-2 weken”.

Maar als ik het zo nalas op internet, is een levertijd van 5-8 maand voor stromer fietsen die niet op stock staan redelijk normaal de laatste jaren. Met pieken tot over een jaar.

Kopen op stock is dus de boodschap.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22998
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

djorkaef schreef: 19 aug 2020, 09:10 Maar als ik het zo nalas op internet, is een levertijd van 5-8 maand voor stromer fietsen die niet op stock staan redelijk normaal de laatste jaren. Met pieken tot over een jaar.
Nee, dat is echt volslagen absurd en niet gangbaar.

Zodra Stromer overspoeld wordt door de drukte loopt de wachttijd inderdaad op met enkele maanden in NL/BE. Maar als het 5 tot 12 maanden wordt, dan is er meestal meer aan de hand.

(Veel mensen die klagen over deze lange wachttijden tellen daar b.v. ook de wachtperiode bij op dat een bike überhaupt nog niet leverbaar is. Dus b.v. je bestelt in september 2019 de nieuwe Stromer ST2, terwijl je weet dat-ie pas in het najaar van 2020 leverbaar wordt. Dan is het logisch dat je een jaar moet wachten.)

Verder ben ik het helemaal met je eens. Zolang Stromer de logistiek niet 100% op orde heeft, of het nu gaat om nieuwe bikes of de onderdelenstroom, is bestellen bij een ervaren en voorraadhoudende dealer de beste optie. Zij hebben bovendien meer mogelijkheden om - als grote klant van Stromer - met de vuist op tafel te slaan als er wat mis gaat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Brutus
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 nov 2018, 18:48
Locatie: zoetermeer

Zie mijn eerdere bericht, m.b.t. het nog niet leveren van de st1 comfort.

we hebben nu een volledig gerenoveerde st2 te leen. Nieuwe banden, ketting, cassette, remschijven en remblokken, verse remolie etc.

De fietsenmaker (en dus niet stromer) heeft het netjes opgelost.

Stromer reageert niet en ook hun vertegenwoordiger in nederland laat niks van zich horen. niet naar mij en ook niet naar de FM. maar hij was wel diegene dit tegen de FM gezegd heeft begin juli en later hij is op transport en zelfs op 5 augustus wordt hij bij de FM afgeleverd.

Het is dat de fiets goed is. maar anders? Wanneer je als bedrijf een probleem hebt met levering communiceer daar dan over. Of zetten ze alle kaarten nu op de (qua kleur foei lelijke blauwe) nieuwe ST2 met riem aandrijving en (slechts) 5 versnellingen (sturmey archer die overigens behoorlijk kraakt tijdens het schakelen).
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22998
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Naam van de Stromer vertegenwoordiger uit bovenstaande post verwijderd i.v.m. privacy.
Brutus schreef: 27 aug 2020, 20:52 Of zetten ze alle kaarten nu op de (qua kleur foei lelijke blauwe) nieuwe ST2 met riem aandrijving en (slechts) 5 versnellingen (sturmey archer die overigens behoorlijk kraakt tijdens het schakelen).
Heb je de nieuwe ST2 getest? Dat is een primeur. Wat vond je er verder van?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Basso1234
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 jul 2020, 12:20

Zoals afgesproken heeft mijn dealer de fiets inmiddels binnen. Hij zou de 30ste geleverd worden. De verende voorvork had ik wat later bijbesteld en komt er ook aan. Als het goed is kan ik 5 september gaan fietsen. Het heeft dan bij elkaar zo'n 5/6weken geduurd. Helemaal prima...
KFONTANA
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2020, 11:42
Merk SP: Stromer ST1, Klever X Alpha

Basso1234 schreef: 28 aug 2020, 19:57 Zoals afgesproken heeft mijn dealer de fiets inmiddels binnen. Hij zou de 30ste geleverd worden. De verende voorvork had ik wat later bijbesteld en komt er ook aan. Als het goed is kan ik 5 september gaan fietsen. Het heeft dan bij elkaar zo'n 5/6weken geduurd. Helemaal prima...
Wij hebben nog altijd niets gehoord. Wat eerst eind juli zou zijn is nu begin september geworden. Maar tot nu toe ook weer totaal geen feedback van de FM. Volgende week nog eens bellen.
KFONTANA
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2020, 11:42
Merk SP: Stromer ST1, Klever X Alpha

Hoi iedereen,

Eindelijk, eindelijk.....
Na tig weken wachten en veel telefoontjes hebben we vandaag een telefoontje gehad van de FM dat morgen onze ST1 in de winkel aankomt. :bp:

Morgen de papieren al gaan halen en nr-plaat aanvragen. Hopelijk komt dit ook snel in orde.

Greetz
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22998
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gaaf, we zien de foto's wel verschijnen :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie