Zonder trappen naar 45 km/uur

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Vanmorgen na mijn nachtdienst viel het me op dat ik wel heel lang uitrolde als ik de trappers stil hield. Het bleek al snel dat dit klopte want de st bleef maar gaan. Ook na remmen (remmen zijn ok in het service menu) sleurt hij je weer naar de 45 zonder in de tussentijd druk op de trappers te zetten. Fiets tot stilstand gebracht en dan gebeurde er niks maar als je hem ook maar iets naar voren liet rollen :o Daar gingen we weer. In alle standen was dit gelijk als was de ondersteuning in stand 2 minder zoals normaal ook. Onderweg de fiets uitgezet en even gewacht maar hierna hetzelfde euvel :bn: . Bij thuiskomst de tmm gereset en nu lijkt het goed te zijn. Het was erg miezerig/regenachtig weer. Het zou niet uit moeten maken maar ik vertel het er maar even bij ... Is dit een bekend probleem?

Ik zocht tijdens het typen ook nog even en lees dat de achteras wel eens op het verkeerde aanhaal-moment zou kunnen staan. Ik zal vanmiddag eens op zoek naar een momentsleutel :geek:
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
driver
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2019, 14:22

Dat heb ik onlangs ook voorgehad om mijn ST1LE, de juiste term hier op het forum is scooteren.
ik heb hem terug gekalibreerd en toen was het in orde.
Ik heb wel gemerkt dat mijn sticker over de sensor los hangt (aan het achterwiel)
misschien dat dit het probleem is.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23004
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kennen we hier inderdaad als scooteren. Nattigheid, vuil en wel/geen sticker op de TMM-sensor maakt volgens de fabrikant van de sensor allemaal niet uit.

De eerste te nemen stap is inderdaad: trapas lossen en weer op het juiste moment aandraaien + trapsensor kalibreren.

Is het probleem daarmee niet weg, dan de dealer raadplegen. Mogelijk zit de TMM sensor niet 100% lekker gepositioneerd in het frame, mogelijk is de TMM-sensor in de war. In beide gevallen een taakje voor de dealer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Stromeur schreef: 16 jul 2020, 14:32
De eerste te nemen stap is inderdaad: trapas lossen ...
Achteras bedoel je hoop/denk ik? Anders haal ík dingen door elkaar :shock:
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Max Cady schreef: 16 jul 2020, 15:21 Achteras bedoel je hoop/denk ik? Anders haal ík dingen door elkaar :shock:
Die bedoelt ze inderdaad :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23004
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Max Cady schreef: 16 jul 2020, 15:21
Stromeur schreef: 16 jul 2020, 14:32
De eerste te nemen stap is inderdaad: trapas lossen ...
Achteras bedoel je hoop/denk ik? Anders haal ík dingen door elkaar :shock:
Woops, ja :oops:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie