Aankoopadvies

propje
Pro
Pro
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Locatie: weet ik veel
Merk SP: ST7
Km-stand: 0

Oplaadbare lamp met 18650 cellen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Luimaarsnel schreef: 31 jul 2020, 11:24 Wat ik mij afvraag is of er geen goedkopere alternatieven zijn. Heb je daar destijds ook naar gekeken?
Dat denk ik wel ;)

viewtopic.php?f=8&t=1648

Naar mijn idee zijn er twee alternatieven, maar die zijn allebei niet gelijkwaardig aan de Supernova M99 PRO. Ze zijn eerder "the next best thing": de Supernova M99 MINI PRO-45 en de Roxim Z4E Pro.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Luimaarsnel schreef: 31 jul 2020, 11:24 Snap de afweging helemaal. Veiligheid voorop. En natuurlijk veel meer comfort. Wat ik mij afvraag is of er geen goedkopere alternatieven zijn. Heb je daar destijds ook naar gekeken?
Ja. Er waren destijds weinig opties:
- een "goedkopere" Supernova lamp (tussen quotes omdat ik het verschil tussen ±360 Euro voor de Pro en ±320 Euro voor 1 model goedkoper niet significant vond
- een losse lamp naast de huidige lamp.

Die laatste heb ik eerst gehad. Zo'n goedkoop prul ding. Daaraan zaten voor mij 2 grote nadelen.
1: je zit met een losse accu die gemakkelijk gejat kan worden, ofwel: die heb je niet altijd op je fiets zitten. Ga je ergens heen waar je je fiets buiten moet neerzetten, laat die accu maar thuis. Blijf je dan langer daar dan gepland? Ai, geen extra licht. Daarnaast is het me een paar keren overkomen dat ik vergat die accu op te laden... Fiets je door het pikkedonker met alleen een "kaarsje" voorop je fiets.
2: dat el-cheapo K ding had een zeer felle, ronde spot en daarbuiten deed hij niks. Om effectief te zijn moest ik hem best hoog richten, waarmee ik iedereen verblindde. Zet ik hem lager dan heb ik een zeer felle spot voor me en zie je daar voor helemaal niks meer. Daarnaast scheen dat ding bijna niet in de berm.

Ik heb het 1 winter met die lamp volgehouden, maar het was duidelijk dat dat geen blijver was. Het was ietsje minder slecht dan mijn oorspronkelijke lamp alleen, maar nee dank je.

Als alternatief was ik er vanwege reden 1 al snel uit dat ik iets wilde dat in plaats van mijn originele lamp zou komen en wat gevoed ging worden vanuit de accu van mijn fiets. Toen was er ineens weinig keuze... en omdat ik geen zin had om 200-300 Euro uit te geven voor iets wat goed zou kunnen zijn maar in de praktijk tegen zou kunnen vallen had ik zoiets van: dan maar meteen goed. Echt goed.

Nu heb ik een oase van licht voor mijn fiets: breed, egaal en zo'n 50-60m diep. En ook zeer belangrijk: zonder tegenliggers te verblinden. En geloof me: als je deze lamp te hoog hebt staan dan gaan auto's echt wel seinen!

Oh ja: een enorme pre van deze lamp was voor mij de high-beam functie. Ik fiets in een gebied waar automobilisten regelmatig schijt hebben aan fietsers en gewoon groot licht aan laten staan :aq . Dat komt nu nog precies 0x voor, gewoon ook groot licht aan en die flauwekul is zo over :dwarf:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 31 jul 2020, 11:37 Dat denk ik wel ;)

viewtopic.php?f=8&t=1648

Naar mijn idee zijn er twee alternatieven, maar die zijn allebei niet gelijkwaardig aan de Supernova M99 PRO. Ze zijn eerder "the next best thing": de Supernova M99 MINI PRO-45 en de Roxim Z4E Pro.
:lol:
Niet helemaal juist, toen had ik mijn M99 Pro al: viewtopic.php?p=24264#p24264

Overigens lijkt deze superieur aan de M99 Pro: https://www.lupine.de/products/e-bike-l ... x-(45km-h)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Luimaarsnel
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 jun 2020, 10:48

Dank voor de uitgebreide uitleg. Scheelt mij weer veel uitzoekwerk als ik merk dat het licht tekortschiet in de winter. :cool2:
Luimaarsnel
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 jun 2020, 10:48

Eindelijk binnen. Zojuist lekker rondje waterland gedaan. Wat een monster :bb merk duidelijk meer power dan de st1 2019 die ik eerder heb uitgeprobeerd. Begrijp nu ook wat men bedoelde met 'een totaal andere fiets'. De bodyfloat is geweldig, ik fiets 'jumpend' 45km/u wat voor meer fun zorgt.

Nu opzoek naar een goede helm, oordopjes en een 3 in 1 jack
Bijlagen
20200731_104815.jpg
20200731_104815.jpg (7.03 MiB) 1706 keer bekeken
Plaats reactie