Update nieuwe ST1 firmware lukt niet

Bjorn Dupont
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2020, 16:02

Hallo, wie heeft er eens een update uitgevoerd van zijn ST1? Bij mij blijft alles staan in de omni bij update 4.2.1.8. En daar staat dan nog bij preparing (whaiting)
Ochiba
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jan 2020, 11:08
Locatie: Blackpool
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 10400

Ik heb hem verleden week uitgevoerd en dit duurde wel een kwartier. Dacht dat dit te maken had met de nieuwe fiets en 1e update. Verder daarna niets gemerkt. Alles ok.
Volgens mij was het 4.2.2 en nog iets.
Bjorn Dupont
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2020, 16:02

En wat heb jij precies moeten doen? Ik heb verbinding met de fiets en de app maar verder kan er niets gedaan worden...
Ochiba
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jan 2020, 11:08
Locatie: Blackpool
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 10400

Volgens mij kreeg of zag ik de melding dat er nieuwe firmware beschikbaar was.
Toen ik updaten aangetikt had zag ik een tekentje in de omni van 2 halve cirkels wat het teken is dat hij aan het updaten is. Ben een bak koffie gaan doen en toen ik terugkwam zag ik dat de update succesvol was verlopen. Vooral geduld hebben en nooit zoals bij de meeste apparatuur tijdens een update de boel aan en uit zetten.
driver
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2019, 14:22

Hou er rekening mee dat het via bleutooth moet gebeuren en dat je bluetooth tethering opzet via je gsm.
en dan inderdaad een tijdje wachten.
Roofless
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 apr 2020, 22:42
Locatie: Hellevoetsluis
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 1000

Mijn laatste update op de ST-1 is 4.2.1.8
heb een goede verbinding
netwerk staat op roaming en tethering maar er wordt niet geupdate naar 4.2.2.2
GSM (S8) en omni hebben verbinding met elkaar.
Iemand ideeen?
Stromer ST1 Deep red, Kinekt zadelpen, Kinekt stuurpen
StromeremortS
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 apr 2020, 23:02

Mijn ST1 LE loopt ook wel wat updates achter (sinds assemblage gok ik?). De fiets is correct verbonden met mijn iPhone. Bluetooth, WiFi en mobiele data zijn ingeschakeld. Ik raak niet verder dan dit... :bc
Bijlagen
0A7970B7-3A03-45D9-854A-5199E9F1F074.jpeg
0A7970B7-3A03-45D9-854A-5199E9F1F074.jpeg (2.66 MiB) 6040 keer bekeken
:bo: 2019 (2020) Stromer ST1 LE - “Speedy Banana” -
Voorheen: 2018 Stromer ST1 Sport
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Van Stromeur heb ik wel eens begrepen dat Stromer de updates in "batches" verstuurd. Als je maar genoeg geduld hebt, kom je vanzelf aan de beurt. Wil je de update eerder hebben, dan kun je jouw FM bellen en vragen of die de laatste versie naar je wil pushen (bijvoorbeeld omdat je een incident opgelost wilt hebben, of omdat je graag met de laatste versie rondrijdt). Als ik het mijn FM vraag, doen ze dat, dus laat je niet met "een kluitje in het riet wegsturen".
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Henry schreef: 26 apr 2020, 08:53 Van Stromeur heb ik wel eens begrepen dat Stromer de updates in "batches" verstuurd. Als je maar genoeg geduld hebt, kom je vanzelf aan de beurt. Wil je de update eerder hebben, dan kun je jouw FM bellen en vragen of die de laatste versie naar je wil pushen (bijvoorbeeld omdat je een incident opgelost wilt hebben, of omdat je graag met de laatste versie rondrijdt). Als ik het mijn FM vraag, doen ze dat, dus laat je niet met "een kluitje in het riet wegsturen".
Dat geldt niet voor de nieuwe ST1 (tenzij je de imho onzinnige OMNI upgrade genomen hebt).

Op de ST1 moet je of vanaf de app een update installeren. Theoretisch dan toch :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ik heb de laatste update ook niet binnen op mijn ST1. Nog steeds de 4221 in mijn display. De omni geeft idd af en toe een foutief laadpercentage aan. Ik wacht wel af wanneer de update mijn telefoon bereikt.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Plaats reactie