Ervaringen met de nieuwe ST1 tot nu toe
-
- Runner-up
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 17 nov 2020, 14:46
- Km-stand: 2500
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Zoveel mogelijk deelladingen uitvoeren bevordert de levensduur van je Li-ion accu.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ik heb ook sinds 2 maanden een Stromer ST1. Vanwege corona weinig kilometers gemaakt (500 km) maar ook bij mij is de fiets al 2 keer helemaal uitgevallen vanwege een hobbel in de weg. Vertrouwen in de fiets heeft wel een deukje gekregen. Hopelijk kan mijn FM (QiCQ) dit probleem ook voor mij oplossen.
Daarnaast heb ik last van een loszittend kapje dat rond de eject knop zit. Ook dit probleem is al vaker gemeld in dit draadje. Wel jammer dat de FM dit niet uit voorzorg verlijmd uitlevert.
Hiervoor 2.5 jaar / 8000 km op een QWIC RD10 gefietst. Ik was eigenlijk op zoek naar een krachtige speed pedelec met riem en een actie radius van tenminste 50 kilometer in de hoogste ondersteuning. De Klever PINION of de nieuwe Stromer ST2 lagen het meest voor de hand. Na beide fietsen te hebben geprobeerd ging mijn voorkeur uit naar de Klever PINION (krachtiger en fijner schakelen). Alleen de actieradius en de hoge aanschafprijs heeft mij doen twijfelen.
Na de testrit op de Stromer ST2 heb ik -omdat ik er toch was- ook de ST1 proef gereden. Ik was meteen enthousiast; ik merkte geen verschil in ondersteuning met de ST2 en het schakelen op de ST1 vind ik fijner.
Een mooie black friday aanbieding heeft mij over de streep getrokken; het prijsverschil tussen een ST1 met de 983 Wh accu en de ST2 was meer dan 2000 euro. Ik rijd de komende jaren nog wel even met de ketting.
Daarnaast heb ik last van een loszittend kapje dat rond de eject knop zit. Ook dit probleem is al vaker gemeld in dit draadje. Wel jammer dat de FM dit niet uit voorzorg verlijmd uitlevert.
Hiervoor 2.5 jaar / 8000 km op een QWIC RD10 gefietst. Ik was eigenlijk op zoek naar een krachtige speed pedelec met riem en een actie radius van tenminste 50 kilometer in de hoogste ondersteuning. De Klever PINION of de nieuwe Stromer ST2 lagen het meest voor de hand. Na beide fietsen te hebben geprobeerd ging mijn voorkeur uit naar de Klever PINION (krachtiger en fijner schakelen). Alleen de actieradius en de hoge aanschafprijs heeft mij doen twijfelen.
Na de testrit op de Stromer ST2 heb ik -omdat ik er toch was- ook de ST1 proef gereden. Ik was meteen enthousiast; ik merkte geen verschil in ondersteuning met de ST2 en het schakelen op de ST1 vind ik fijner.
Een mooie black friday aanbieding heeft mij over de streep getrokken; het prijsverschil tussen een ST1 met de 983 Wh accu en de ST2 was meer dan 2000 euro. Ik rijd de komende jaren nog wel even met de ketting.
-
- Runner-up
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 17 nov 2020, 14:46
- Km-stand: 2500
Had waarschijnlijk hetzelfde euvel. Sinds de aanpassing met originele Stromer onderdelen door de FM is het voorbij en heb ik inmiddels alle vertrouwen weer terug. Menig klinkerpad of spoorwegovergang genomen nu en geen probleem meer vooralsnog. #fingerscrossedTon schreef: ↑24 jan 2021, 19:50 Ik heb ook sinds 2 maanden een Stromer ST1. Vanwege corona weinig kilometers gemaakt (500 km) maar ook bij mij is de fiets al 2 keer helemaal uitgevallen vanwege een hobbel in de weg. Vertrouwen in de fiets heeft wel een deukje gekregen. Hopelijk kan mijn FM (QiCQ) dit probleem ook voor mij oplossen.
Veel plezier met jou ST1
#Stromer ST1 2020 814Wh #Canecreek Thudbuster ST #Brooks Cambium C15 #3x60kmWW
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Dat het contact ff wegvalt is een bekend probleem met de ST1. Ik heb het ook gehad en soms nog steeds. Werk voor de fm. Je accu niet helemaal leegrijden zoals Freddyh voorstelt is idd veel beter voor je accu. Dit is mijn tweede winter en ik merk de degeneratie al. Zuinig zijn loont zeker. Niet alleen vanwege het gegeven dat je zonder prik komt te staan maar ook dat je vermogen afneemt bij een accu die minder dan 30/40 procent gevuld is.
Mvg Peter
Mvg Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Voor de opvolger van mijn RD10 was ik op zoek naar een krachtigere speed pedelec. De Stromer ST1 stelt daarin niet teleur; met dezelfde inspanning fiets ik zo'n 5 km/u sneller. De ondersteuning is natuurlijker en wat mij ook opvalt is dat de ondersteuning minder snel wordt afgebouwd wanneer de accu leger raakt t.o.v. de RD10.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Je bedoelt 30km zonder bijladen? Kan wel onder goede omstandigheden. Maar bij vorst, stevige wind tegen en als de accu gaat degenereren kan het problematisch worden.
Ik zou een extra lader erbij kopen en de accu bijladen op je werk. Zoveel mogelijk deelladingen is ook beter voor de levensduur van je accu en dan kun je wel wat jaren vooruit met de BQ500.
Ik zou een extra lader erbij kopen en de accu bijladen op je werk. Zoveel mogelijk deelladingen is ook beter voor de levensduur van je accu en dan kun je wel wat jaren vooruit met de BQ500.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023