Ervaringen met de nieuwe ST1 tot nu toe

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 5304
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Bulls Green Mover E45

Peerke1960 schreef: 17 mar 2021, 20:58 Echt serieuze problemen zijn er niet met de ST1.
Jawel. 1 heel serieus probleem: hij is niet in XL te koop :aq
Remember compliments you receive. Forget the insults. If you succeed in doing this, tell me how.
(Baz Luhrmann)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Micronesia
Berichten: 637
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST1 2019
Km-stand: 15001

Ja Freddy, je hebt gelijk, dat is een tekort. Ik heb nu ff een leen ST3, maat M. Man, man ik voel me ingekort :oops:
Groet, Peter
Sihnon
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mar 2021, 16:38
Locatie: Kapellen

Bedankt voor alle info.
Zal een ST1 worden dan.

Welke wegcassette kan er gemonteerd worden?
Zal de FM daar niet moeilijk over doen? ivm met leasing.

Standaard banden zullen uitgerust worden met Tannus Armour.
Dus iets meer lekbestendig of toch nog gaan voor Continentals/Pirelli's met combinatie Tannus?

Vriendelijke groetjes Jen
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Micronesia
Berichten: 637
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST1 2019
Km-stand: 15001

In de praktijk gebruik je de kleinste tandwielen. Velen fietsen voornamelijk op de 11. Persoonlijk vind ik dat stampen. 12, 13 en 14 zijn mijn gebruikte tandwielen. De grotere alleen om te accelereren. Denk aan een 11-28 of zo. En.... voor mij geen Veetire op de ST1. Lijkt toch een budgetband te zijn. In ieder geval geen antilek laag maar los daarvan wel prima voor de zomer.
Ik ben benieuwd naar de Tannus Armour. Een aantal keren benoemd hier doch volgens mij heeft nog niemand een testverslag hier gepost. Denk aan lekbestendigheid maar ook aan comfort. Al zie ik dat jij een verende voorvork wilt wat de keuze tav het comfort makkelijker maakt. (Stromers zonder verende voorvork moeten het, wat betreft het opvangen van schokken, hebben van de grote wielen en de grotere banden)
Suc6 met je afwegingen, Peter
Sihnon
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mar 2021, 16:38
Locatie: Kapellen

St1 vandaag besteld
Omdat het via leasing is duurt het een 6tal weken.

Bedankt voor alle info

Collega heeft ook via leasing een R en M supercharge ook met een tannus armour in achterwiel.
Volgens hem voel je niet echt een verschil.
Fisherman
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 mar 2020, 12:32

Peerke1960 schreef: 23 mar 2021, 14:41 In de praktijk gebruik je de kleinste tandwielen. Velen fietsen voornamelijk op de 11. Persoonlijk vind ik dat stampen. 12, 13 en 14 zijn mijn gebruikte tandwielen. De grotere alleen om te accelereren. Denk aan een 11-28 of zo. En.... voor mij geen Veetire op de ST1. Lijkt toch een budgetband te zijn.
Ik heb na 3000km ook een wegcassette 11-28 gestoken , en dat is toch een stuk bruikbaarder/aangenamer om rijden naar mijn persoonlijke mening , ik ben het met je eens dat 12-13 en 14 perfect zijn , ik merk dat ik sneller op de 12 blijf doorfietsen , perfecte cadans naar mijn smaak. De 11 gebruik ik alleen bij wind in de rug ... een tandje groter is gezonder voor de knietjes ook naar mijn ervaring...

Banden zijn er al een tijd af bij me, vorige zomer pirelli's van een nieuwe ST3 kunnen overnemen voor een prijsje , stukken meer grip, die VeeTires begonnen in bochten heel snel te piepen , die Pirelli's hebben echt veel meer grip , nu ongeveer een 3000km op deze gereden en ( hout vasthouden ) nog geen lekke banden ... met de Vee tires stond ik op nog geen 1000km al lek... ( maar een nagel los er door had waarschijnlijk ook de Pirelli wel doorprikt... )
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1227
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

+1 :cool2:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
PeeBee
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 sep 2019, 23:54
Locatie: Amstelveen
Merk SP: Stromer ST1 LE
Km-stand: 4000

Hi allemaal, hier mijn 'two cents' over mijn ST1, de gele schicht. Ik heb 'm nu anderhalf jaar in gebruik en ben ongeveer 5000 km ver gekomen in die tijd. Ik woon 1200 meter van mijn werk, dus da's niet echt forenzen. Wel ga ik er mee naar alle klanten in groot-Amsterdam, weer of geen weer.

The Good
Heerlijk stevig frame, goede remmen, goede aandrijflijn, fijn zadel, stuur en grips, totaal geen rammels. Het kan best zijn dat een ST5 mooier in de versnelling 'klikt' dan de ST1 'klonkt', maar de ST1 doet het ook prima. De zitpositie van de ST1 was voor mij doorslaggevend. Een uitgebreide proefrit met een ST3 zorgde snel voor nekpijn. Lekker rechtop op de ST1 dus, al is die 45 km/h niet altijd makkelijk aan te tikken als je 1.95m/95kg bent. Stromeur heeft hier een flinke voorsprong...
Het licht is voor mij prima-ik rij geen dijkweggetjes in het donker, de bagagemogelijkheden ook. Ik gebruik een Ortlieb tas. Al met al: een heel fijne fiets met (tot nu toe) een prima prijs-kwaliteitverhouding.

The Bad
- De zomerbanden van VeeTyre vielen tegen. Ik heb nog steeds de winterbanden er op, maar deze zomerbanden hou ik alleen als reserve en ik ga iets anders proberen. Ze hebben niet veel grip, droog of nat en maken erg veel geluid.
- Na 1 1 maanden is mijn standaard tijdens het rijden onder mijn fiets vandaan gevallen. Er zat een breuk in het gietwerk. De dealer heeft onder garantie een nieuwe gemonteerd.
- Vorige maand is onder garantie een nieuwe voorvork gemonteerd vanwege een fabrieks-omruilactie.
- Ik heb vlak na aflevering veel error codes gehad met uitvallende aandrijving. Dat is door de dealer verholpen met een nieuwe controller, daarna was het allemaal goed.
- Verder heb ik (nog steeds) de kwestie dat bij een scherpe hobbel in de weg de stroom uitvalt. Het lijkt er op dat mensen met de grotere accu's hier meer last van hebben, vanwege het hogere gewicht van de grotere accu's. Nog maar eens naar laten kijken....
- Dat de accudeksel niet dicht kan zonder gemonteerde accu is iets dat ik slecht kan volgen. Tot ik het snap heb ik dus altijd een riempje bij me. Mijn vorige e-bike had gewoon een slot met een sleutel voor de accu. Lekker overzichtelijk...
- Verder zijn het dekseltje van de oplaadstekker en het plastic frame om de accu eject-knop allebei erg kwetsbaar: ik ben er al drie verloren.
Al lijkt dit lijstje misschien aan de lange klant, alles is eenvoudig te verhelpen of is onder garantie verholpen. Geen enkele reden dus om de ST1 te laten staan..

The Other stuff
Hier wat zaken die ik aan mijn fiets heb veranderd:
- de 983 Wh accu i.p.v. de 618 Wh die werd meegeleverd.
- spatbordverlenger (zou zelfs nog wat langer mogen)
- Knog bel (mooie aanvulling op de claxon-die jaagt mensen al gauw de berm in)
- Abus schuifslot + Abus 10-arm slot (Amsterdam, je weet toch)
- Ergotec m99 binnenboordspiegel (in plaats van de uitsteekspiegel die maar geen vrienden werd met mijn schuurdeur)
- Winglights (richtingaanwijzers in de stuureinden, USB oplaadbaar, erg fijn in het donker)
- Ortlieb waterdichte tas
Wat ik nog wil veranderen: een 11/28 cassette (bij de volgende beurt)

Al met al: een heerlijke fiets die ondanks wat kinken in de kabel een grote grijns op mijn gezicht blijft toveren.

Rij voorzichtig, Pierre
ST1 2019 / geel / 983 Wh :D
Sihnon
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mar 2021, 16:38
Locatie: Kapellen

ST1 staat klaar voor afhaling vandaag.
Ipv veetire liggen er nu Pirelli's erop met een extra binnenlaag van Tannus Armour.

Ga eerst de fiets leren kennen en dan misschien overwegen voor een wegcassette.

Bedankt iedereen voor de info.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 14217
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Klever X Alpha 45

Veel plezier met de levering vandaag :hy:
Stromer ST1 X (2017) - Stromer ST2 S (2018) - Klever X Alpha 45 (2021)
Plaats reactie