Ervaringen met de nieuwe ST1 tot nu toe

Veloce750ss
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Km-stand: 2500

Ton schreef: 24 jan 2021, 19:50 Ik heb ook sinds 2 maanden een Stromer ST1. Vanwege corona weinig kilometers gemaakt (500 km) maar ook bij mij is de fiets al 2 keer helemaal uitgevallen vanwege een hobbel in de weg. Vertrouwen in de fiets heeft wel een deukje gekregen. Hopelijk kan mijn FM (QiCQ) dit probleem ook voor mij oplossen.
Had waarschijnlijk hetzelfde euvel. Sinds de aanpassing met originele Stromer onderdelen door de FM is het voorbij en heb ik inmiddels alle vertrouwen weer terug. Menig klinkerpad of spoorwegovergang genomen nu en geen probleem meer vooralsnog. #fingerscrossed

Veel plezier met jou ST1 :ay
#Stromer ST1 2020 814Wh #Canecreek Thudbuster ST #Brooks Cambium C15 #3x60kmWW
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Micronesia
Merk SP: ST1 2019
Km-stand: 15001

Dat het contact ff wegvalt is een bekend probleem met de ST1. Ik heb het ook gehad en soms nog steeds. Werk voor de fm. Je accu niet helemaal leegrijden zoals Freddyh voorstelt is idd veel beter voor je accu. Dit is mijn tweede winter en ik merk de degeneratie al. Zuinig zijn loont zeker. Niet alleen vanwege het gegeven dat je zonder prik komt te staan maar ook dat je vermogen afneemt bij een accu die minder dan 30/40 procent gevuld is.
Mvg Peter
Mistlicht
Runner-up
Runner-up

Ton schreef: 24 jan 2021, 19:50 Ik heb ook sinds 2 maanden een Stromer ST1.

Hiervoor 2.5 jaar / 8000 km op een QWIC RD10 gefietst. Ik was eigenlijk op zoek naar een krachtige speed pedelec met riem
Hoe ervaar je het verschil met de RD10 qua kracht?
Ton
Rookie
Rookie

Mistlicht schreef: 22 feb 2021, 17:47
Ton schreef: 24 jan 2021, 19:50 Ik heb ook sinds 2 maanden een Stromer ST1.

Hiervoor 2.5 jaar / 8000 km op een QWIC RD10 gefietst. Ik was eigenlijk op zoek naar een krachtige speed pedelec met riem
Hoe ervaar je het verschil met de RD10 qua kracht?
Voor de opvolger van mijn RD10 was ik op zoek naar een krachtigere speed pedelec. De Stromer ST1 stelt daarin niet teleur; met dezelfde inspanning fiets ik zo'n 5 km/u sneller. De ondersteuning is natuurlijker en wat mij ook opvalt is dat de ondersteuning minder snel wordt afgebouwd wanneer de accu leger raakt t.o.v. de RD10.
Kurt
Rookie
Rookie

Overweeg een st1 voor woon-werk verkeer. Afstand 15 km enkel.
Zou de standaardbatterij van 500 wh volstaan?
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Merk SP: Klever X Alpha 45

Je bedoelt 30km zonder bijladen? Kan wel onder goede omstandigheden. Maar bij vorst, stevige wind tegen en als de accu gaat degenereren kan het problematisch worden.

Ik zou een extra lader erbij kopen en de accu bijladen op je werk. Zoveel mogelijk deelladingen is ook beter voor de levensduur van je accu en dan kun je wel wat jaren vooruit met de BQ500.
Stromer ST1 X (2017) - Stromer ST2 S (2018) - Klever X Alpha 45 (2021)
Peerke1960
Micronesia

Yep het kan, al zou ik altijd voor een grotere accu gaan, ook afhankelijk van je portemonee. Natuurlijk vanwege de kleinere deelladingen dus beter voor je accu. Anderzijds mocht je een grotere rit willen maken dan is meer prik welkom.

Met vriendelijke groeten, Peter
Sihnon
Rookie
Rookie
Netherlands

Dag iedereen,

Ben al een paar weken aan meelezen hier op forum.
Ben zelf aan kijken voor een ST1 via leasing van het werk.
Dit zou via Aerts Action Bike Kalmthout zijn.

Iemand ervaringen met deze fm?
Vooral als er problemen zijn en garantiegevallen.

Voor mij zou het ST1 met zwaarste batterij, verende voorvork en ook verende zadelpen zijn.
Dus zoals ik lees zit het wel goed met de betrouwbaarheid van ST1?
Is het goed om nog met orgineel banden met Tannus erin te erop te laten of toch investeren in betere banden?
Dit is voor traject ongeveer 20 a 30 km van Kapellen naar haven van Antwerpen.

Bedankt.
Peerke1960
Micronesia

Echt serieuze problemen zijn er niet met de ST1. Bekende punten zijn het niet sluiten van de accubak zonder dat de accu erin zit. Verder het wegvallen van de ondersteuning bij een flinke hobbel op de weg. Dit punt is door een goede fm makkelijk te fiksen. De standaard veetire banden staan niet bekend om hun lekbestendigheid. Ik heb ze rap vervangen door continentals. Kijk ff op de site, er zijn nog een paar alternatieven zoals Pirelli. Dit zou je met de aankoop al kunnen uit onderhandelen. Bij een nieuwe fiets zou ik ook direct een wegcassette laten plaatsen. Ik rij vandaag ff op een ST3 leenfiets. Maar die MTB cassette......... pffff . Veel te grote stappen. ( de grootste helling voor mij is de Alexanderbrug bij Tiel).
Belangrijk is een goede service door de fm en enkele dagen (kosteloos) uitproberen. Daar herken je ook een goede fm aan.
Suc6 met je keuze, Peter
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Merk SP: Klever X Alpha 45

Alles wat Peerke1960 zegt :ay

Ik heb de ST1 hier onlangs een paar weken in huis gehad om te testen; is echt een fijne SP met een - naar Stromer maatstaven - vriendelijke prijs.
Stromer ST1 X (2017) - Stromer ST2 S (2018) - Klever X Alpha 45 (2021)
Plaats reactie