Ervaringen met de nieuwe ST1 tot nu toe
- Max Cady
- Expert
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST1LE
- Km-stand: 9600
Hoort de kabel van de derailleur ook door die sok heen trouwens want zie nu dat die van mij dat niet doet ...
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22829
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Alle kabels van links en rechts gaan de sokken in en alleen de twee remkabels komen er halverwege weer uit (waar de kabelbundels elkaar kruisen):
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Max Cady
- Expert
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST1LE
- Km-stand: 9600
Excuus. Ik had even snel gekeken en het gaat inderdaad bij mij ook om de remkabel. Alles in orde dus ..
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
-
- Pro
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 22 mei 2020, 11:34
- Locatie: Utrecht
- Merk SP: Stromer ST3
Stromer ST1 2016 + Stromer ST1 LE ( † 22 mei 2020)
Stromer ST3 (2020), Wren geveerde voorvork, Kinekt 2.1 verende zadelpen, Spurcycle, Ortlieb Classics.
Stromer ST3 (2020), Wren geveerde voorvork, Kinekt 2.1 verende zadelpen, Spurcycle, Ortlieb Classics.
-
- Pro
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 28 mei 2020, 18:30
- Locatie: Rollegem
- Merk SP: ST1 2020
- Km-stand: 11000
Net de 500km gepasseerd.
Af en toe wat sleepgeluidjes bij de voorremmen maar volgens de FM is dit normaal aangezien ze nieuw zijn. Ik heb inderdaad de indruk dat het al wat minder is.
Ook heb ik het niet connecteren van de fiets met de BT omni besproken. Volgens de FM is dit gekend bij Stromer en zijn ze er zeker mee bezig. Hij gaat de update bij het volgende onderhoud updaten.
Deze ochtend wel een soort tik in het voorwiel gehad maar dat is precies ook wat aan het minderen.
Ook de ring rond de knop om de batterij uit te werken is ergens onderweg verdwenen. Vrijdag gaat de fiets toch binnen voor een eerste onderhoudje, dan kan ik gelijk vragen of ze er een ander op kunnen plaatsen, en die update van de omni doen.
Aanvankelijk gestart op standje 3 met trapsensor volledig open. Ondertussen is dat standje 2 geworden op 90%
Zo raak ik makkelijk heen en terug op 1 lading en houd ik nog een dikke 20-25km over, zonder mezelf in het zweet te rijden. (19km enkel, helft is doorrijden en enkele hellingen)
Standje 1 voelt voor mij aan alsof ik met lekke banden rijd.
Tot op heden dus geen spijt, ik verlang elke dag om te gaan werken en weer naar huis te gaan.
Af en toe wat sleepgeluidjes bij de voorremmen maar volgens de FM is dit normaal aangezien ze nieuw zijn. Ik heb inderdaad de indruk dat het al wat minder is.
Ook heb ik het niet connecteren van de fiets met de BT omni besproken. Volgens de FM is dit gekend bij Stromer en zijn ze er zeker mee bezig. Hij gaat de update bij het volgende onderhoud updaten.
Deze ochtend wel een soort tik in het voorwiel gehad maar dat is precies ook wat aan het minderen.
Ook de ring rond de knop om de batterij uit te werken is ergens onderweg verdwenen. Vrijdag gaat de fiets toch binnen voor een eerste onderhoudje, dan kan ik gelijk vragen of ze er een ander op kunnen plaatsen, en die update van de omni doen.
Aanvankelijk gestart op standje 3 met trapsensor volledig open. Ondertussen is dat standje 2 geworden op 90%
Zo raak ik makkelijk heen en terug op 1 lading en houd ik nog een dikke 20-25km over, zonder mezelf in het zweet te rijden. (19km enkel, helft is doorrijden en enkele hellingen)
Standje 1 voelt voor mij aan alsof ik met lekke banden rijd.
Tot op heden dus geen spijt, ik verlang elke dag om te gaan werken en weer naar huis te gaan.
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
@Joren, laat die ring even vastkitten. Voor je het weet hoor je een ri kelend geluid en is dat ding weer verdwenen.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
-
- Pro
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 28 mei 2020, 18:30
- Locatie: Rollegem
- Merk SP: ST1 2020
- Km-stand: 11000
Staat je trapsensor hoog genoeg ingesteld?
Bij mij staat deze op 90%
En spreek je over 42km/h op de omni of op de gps?
42km/h op de omni haal ik makkelijk, zelfs in stand 2. 42km/h op de gps is al gauw +45km/h op de omni.
Bandenspanning kan ook een invloed hebben. De FM heeft bij mij 2,3 bar op de banden gezet. Dat mag nog ietsje meer zijn op het achterwiel voor mij.
Bij mij staat deze op 90%
En spreek je over 42km/h op de omni of op de gps?
42km/h op de omni haal ik makkelijk, zelfs in stand 2. 42km/h op de gps is al gauw +45km/h op de omni.
Bandenspanning kan ook een invloed hebben. De FM heeft bij mij 2,3 bar op de banden gezet. Dat mag nog ietsje meer zijn op het achterwiel voor mij.
Heb je het stuur nog in de hoogste stand staan? Zo ja, dan vang je veel rijwind. Ik heb de 2 van de 3 verhogers er onderuit laten halen en de stuurpen omgedraaid voor de één na laatste stand die mogelijk is. Daarnaast is het (helaas) zo dat de ondersteuning wat sterker is als je meer kracht op de pedalen zet. Dit betekent dat je, als je van een hoog beentempo houdt, altijd 1 versnelling zwaarder moet rijden dan je eigenlijk zou willen. Met de 15 achter kom je bijna niet boven de 44 per uur op de OMNI, met de 13 achter is 46-47 mogelijk als je wind mee hebt of het windstil is. Ik heb zelf nu een 14 erop laten zetten waarmee ik de 46 ook haal met een iets hoger beentempo.
Daarnaast: je conditie en de weersomstandigheden zijn ook nogal van belang, ik heb de afgelopen 2 keer met hartslagmeter en GPS horloge gereden om dit eens goed te checken. Vorige week was het regenachtig en winderig flutweer en moest ik toch nog wel een behoorlijke inspanning leveren (hartslag 145 gemiddeld op de terugweg, dat is voor mij vergelijkbaar met iets boven de 11 km/u hardlopen). Gisteren was het prachtig weer en reed ik met hartslag 127 lekker vlot naar huis (GPS gemiddelde boven de 38 km/u). Ik ben 34 en in goede conditie, ik loop de laatste weken zo'n 60 km per week hard.
Stromer ST1 2019, rood