Ervaringen met de nieuwe ST1 tot nu toe

Basso1234
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 jul 2020, 12:20

Peerke en zoran, bedankt!
Basso1234
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 jul 2020, 12:20

Bedankt voor de reacties,
Ik ga het er eens met mijn fm over hebben.
Ronny
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 jul 2020, 15:25
Locatie: Hamont
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 3000

djorkaef schreef: 06 aug 2020, 23:35 Binnen enkele weken zal ik mijn ST1 comfort kunnen ophalen. Ik ben zelf 1m79 en mijn vriendin 1m50 en omdat we graag toch beiden met die fiets kunnen rijden, heb ik toch de comfort besteld, die in principe enkel is voor mensen <1m78. We hadden die in de winkel voor mijn vriendin getest en zij kon de zadel nog 5cm hoger zetten dan de laagste stand.

De fietsenwinkel waar ik langsging zei dat ondanks het zadel in feite net iets te laag voor mij stond op de hoogste stand, men daar wel een iets langere zadelpen in kon steken zodanig dat voor mij de zadel toch enkele cm hoger kan komen. Dit omdat de frames van comfort en sport identiek hetzelfde zijn behalve een zitbuis die 5cm korter is op de comfort. Het concept was dus een zadelpen steken van pakweg 5cm langer. Ik rij ook liever op een wat hoger zadel aangezien mijn knieen anders problemen geven.

Nu, na die offerte ben ik uiteindelijk vanwege verandering lease maatschappij naar een andere fietsenwinkel gegaan en daar dezelfde fiets besteld. Hij is nu aangekomen en ik vraag of men daar een iets langere zadelpen in kan steken. Enige dagen later krijg ik een email "Stromer meldt ons dat er geen langere zadelpen mogelijk is".

Weet iemand van jullie daar iets vanaf, zelfde soort scenario gehad? Kan je die zadel hoger zetten tot het moment dat hij eruit komt of is er een limiet? Ik dacht dat zelfs als je een verende zadelpen installeert dat de zitpositie hoger komt of niet? Misschien is dat een alternatief nog voor me?
Ik heb op de mijne (ST1 XL)eenin de hoogte regelbare zadelpen ,welke simpel met hendeltje hoger of lager te zetten is.
De FM had het op zijn testfietsen ook staan.
Ben zelf 1.80 en de vrouw 1.65 en zij heeft het zadel nog niet op minimum staan.
In bijgevoegde link(3de foto)zie je een (onduidelijk)voorbeeld.
Vond geen betere link.

https://www.fietsenwinkel.nl/stromer-st ... sport-45km
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ronny schreef: 10 aug 2020, 08:21 (ST1 XL)
Knap, waar heb je die gekocht? Wil ik ook wel eens proberen, een XL ST1 :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Ronny
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 jul 2020, 15:25
Locatie: Hamont
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 3000

FreddyH schreef: 10 aug 2020, 12:48
Ronny schreef: 10 aug 2020, 08:21 (ST1 XL)
Knap, waar heb je die gekocht? Wil ik ook wel eens proberen, een XL ST1 :ay
Sorry,bedoel dus de maat L.(zelfs in België is geen XL te krijgen🤪)
Gebruikersavatar
Commuterplus
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 jun 2020, 09:04
Locatie: AMERSFOORT

Ortlieb tassen daar vertel je wat. Prima waterdicht, maar ze slopen de lak van de fiets. ik vind dat superwaardeloos en past niet bij tassen van €200 per paar.
St1 met verende voorvork. Helm: Cortiva Smart Ride. Ortlieb reflecterende tassen. Samen Gezond app. Navigatie met google maps. goud accu en paarse accu. Start op vliegveld Soesterberg
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23004
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welke tassen slopen de lak niet? Ik kijk daarvoor eerder naar de kwaliteit van de lak van de Stromer dragers.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Commuterplus schreef: 24 aug 2020, 20:17 Ortlieb tassen daar vertel je wat. Prima waterdicht, maar ze slopen de lak van de fiets. ik vind dat superwaardeloos en past niet bij tassen van €200 per paar.
Waarom is jouw fiets voor jou niet de moeite waard om zijn lak te beschermen ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Free Bird
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 aug 2020, 13:15

Ik heb voor mijn vrouw een ST1 gekocht om zich naar het werk te begeven.
Ze heeft twee maanden gependeld met een opgedreven e bike.
Maar die e bike hebben we ondertussen weg gedaan, omdat je dan niet in orde bent met de verzekering.
Het grote verschil tussen beide fietsen :
Met die e bike moest je maar licht aan de pedalen komen en zat je direct aan 40 km/u zonder enige inspanning.En nu met die ST1, als je vertrekt krijg je veel ondersteuning maar nadien moet je serieus doortrappen om snelheid te halen, zelfs in 3de stand.
Met die e bike nooit in het zweet, met die Stromer na 10km in het zweet.
Is dit normaal dat je met een Stromer tamelijk veel macht moet zetten om boven de 35km/u te geraken, zelfs in 3de stand?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23004
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zet de gevoeligheid van de trapsensor eens op maximaal.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie