Ervaringen met de nieuwe ST1 tot nu toe

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Yep het kan, al zou ik altijd voor een grotere accu gaan, ook afhankelijk van je portemonee. Natuurlijk vanwege de kleinere deelladingen dus beter voor je accu. Anderzijds mocht je een grotere rit willen maken dan is meer prik welkom.

Met vriendelijke groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Sihnon
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 mar 2021, 16:38
Locatie: Kapellen

Dag iedereen,

Ben al een paar weken aan meelezen hier op forum.
Ben zelf aan kijken voor een ST1 via leasing van het werk.
Dit zou via Aerts Action Bike Kalmthout zijn.

Iemand ervaringen met deze fm?
Vooral als er problemen zijn en garantiegevallen.

Voor mij zou het ST1 met zwaarste batterij, verende voorvork en ook verende zadelpen zijn.
Dus zoals ik lees zit het wel goed met de betrouwbaarheid van ST1?
Is het goed om nog met orgineel banden met Tannus erin te erop te laten of toch investeren in betere banden?
Dit is voor traject ongeveer 20 a 30 km van Kapellen naar haven van Antwerpen.

Bedankt.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Echt serieuze problemen zijn er niet met de ST1. Bekende punten zijn het niet sluiten van de accubak zonder dat de accu erin zit. Verder het wegvallen van de ondersteuning bij een flinke hobbel op de weg. Dit punt is door een goede fm makkelijk te fiksen. De standaard veetire banden staan niet bekend om hun lekbestendigheid. Ik heb ze rap vervangen door continentals. Kijk ff op de site, er zijn nog een paar alternatieven zoals Pirelli. Dit zou je met de aankoop al kunnen uit onderhandelen. Bij een nieuwe fiets zou ik ook direct een wegcassette laten plaatsen. Ik rij vandaag ff op een ST3 leenfiets. Maar die MTB cassette......... pffff . Veel te grote stappen. ( de grootste helling voor mij is de Alexanderbrug bij Tiel).
Belangrijk is een goede service door de fm en enkele dagen (kosteloos) uitproberen. Daar herken je ook een goede fm aan.
Suc6 met je keuze, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Alles wat Peerke1960 zegt :ay

Ik heb de ST1 hier onlangs een paar weken in huis gehad om te testen; is echt een fijne SP met een - naar Stromer maatstaven - vriendelijke prijs.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Peerke1960 schreef: 17 mar 2021, 20:58 Echt serieuze problemen zijn er niet met de ST1.
Jawel. 1 heel serieus probleem: hij is niet in XL te koop :aq
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ja Freddy, je hebt gelijk, dat is een tekort. Ik heb nu ff een leen ST3, maat M. Man, man ik voel me ingekort :oops:
Groet, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Sihnon
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 mar 2021, 16:38
Locatie: Kapellen

Bedankt voor alle info.
Zal een ST1 worden dan.

Welke wegcassette kan er gemonteerd worden?
Zal de FM daar niet moeilijk over doen? ivm met leasing.

Standaard banden zullen uitgerust worden met Tannus Armour.
Dus iets meer lekbestendig of toch nog gaan voor Continentals/Pirelli's met combinatie Tannus?

Vriendelijke groetjes Jen
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

In de praktijk gebruik je de kleinste tandwielen. Velen fietsen voornamelijk op de 11. Persoonlijk vind ik dat stampen. 12, 13 en 14 zijn mijn gebruikte tandwielen. De grotere alleen om te accelereren. Denk aan een 11-28 of zo. En.... voor mij geen Veetire op de ST1. Lijkt toch een budgetband te zijn. In ieder geval geen antilek laag maar los daarvan wel prima voor de zomer.
Ik ben benieuwd naar de Tannus Armour. Een aantal keren benoemd hier doch volgens mij heeft nog niemand een testverslag hier gepost. Denk aan lekbestendigheid maar ook aan comfort. Al zie ik dat jij een verende voorvork wilt wat de keuze tav het comfort makkelijker maakt. (Stromers zonder verende voorvork moeten het, wat betreft het opvangen van schokken, hebben van de grote wielen en de grotere banden)
Suc6 met je afwegingen, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Sihnon
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 mar 2021, 16:38
Locatie: Kapellen

St1 vandaag besteld
Omdat het via leasing is duurt het een 6tal weken.

Bedankt voor alle info

Collega heeft ook via leasing een R en M supercharge ook met een tannus armour in achterwiel.
Volgens hem voel je niet echt een verschil.
Fisherman
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 mar 2020, 12:32

Peerke1960 schreef: 23 mar 2021, 14:41 In de praktijk gebruik je de kleinste tandwielen. Velen fietsen voornamelijk op de 11. Persoonlijk vind ik dat stampen. 12, 13 en 14 zijn mijn gebruikte tandwielen. De grotere alleen om te accelereren. Denk aan een 11-28 of zo. En.... voor mij geen Veetire op de ST1. Lijkt toch een budgetband te zijn.
Ik heb na 3000km ook een wegcassette 11-28 gestoken , en dat is toch een stuk bruikbaarder/aangenamer om rijden naar mijn persoonlijke mening , ik ben het met je eens dat 12-13 en 14 perfect zijn , ik merk dat ik sneller op de 12 blijf doorfietsen , perfecte cadans naar mijn smaak. De 11 gebruik ik alleen bij wind in de rug ... een tandje groter is gezonder voor de knietjes ook naar mijn ervaring...

Banden zijn er al een tijd af bij me, vorige zomer pirelli's van een nieuwe ST3 kunnen overnemen voor een prijsje , stukken meer grip, die VeeTires begonnen in bochten heel snel te piepen , die Pirelli's hebben echt veel meer grip , nu ongeveer een 3000km op deze gereden en ( hout vasthouden ) nog geen lekke banden ... met de Vee tires stond ik op nog geen 1000km al lek... ( maar een nagel los er door had waarschijnlijk ook de Pirelli wel doorprikt... )
Plaats reactie