Ervaringen met de nieuwe ST1 tot nu toe

Nieuw frame, nieuwe fietshouding, nog steeds Stromer.
Belgium
BramVDBe
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Merk SP: Stromer st1 2020
Km-stand: 2500

Re: Ervaringen met de nieuwe ST1 tot nu toe

Bericht door BramVDBe »

Stromeur schreef:
29 sep 2020, 21:32

Kan de dealer je geen bijzetlampje of complete Stromer lenen? Feitelijk is je bike nu onbruikbaar. Je mag er niet eens mee rijden met niet-werkende verlichting.
I know... Ik heb het eerst wat aangekeken omdat het best nog licht genoeg was maar het duurt nu toch al +2 weken... Ga er morgen nog eens achteraan want het wordt me stilletjes aan te donker / schemerig en wil eigenlijk ook gewoon altijd een brandend licht hebben. Mocht de lamp zo ondermaats geweest en zijn als op sommige oudere modellen had ik zowiezo een extra lamp gekocht, nu voelt het een wat nutteloze kost.

Ik zie best nog veel sps zonder licht rondrijden maar vond de altijd-aan modus van de ST1 wel OK (of is dat niet de bedoeling? Ik kreeg mijn licht nooit uit met de lichtknop, die dus eigenlijk nutteloos is).

Gebruikersavatar Netherlands
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Merk SP: Stromer ST2 S
Km-stand: 7.000

Bericht door Stromeur »

Altijd aan is wettelijk verplicht.

Dit komt voort uit de brommer-wetgeving (en in NL zijn wij brommer): motor starten = koplamp aan. Vrij vertaald naar de SP: SP inschakelen = koplamp aan.

Tijdens mijn eerste test op de ST1 (prototype) heb ik al gevraagd naar die nutteloze lichtknop (heeft alleen zin als je lamp een high beam functie heeft). Re: het is een prototype dus die knop zal er nog wel af gaan...
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Merk SP: Bulls Green Mover E45

Bericht door FreddyH »

BramVDBe schreef:
29 sep 2020, 21:44
Ik zie best nog veel sps zonder licht rondrijden maar vond de altijd-aan modus van de ST1 wel OK (of is dat niet de bedoeling? Ik kreeg mijn licht nooit uit met de lichtknop, die dus eigenlijk nutteloos is).
Is sinds 2018 verplicht, SPs van daarvoor mochten de lamp uit kunnen zetten...
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

Belgium
Ena1968
Expert
Expert

Bericht door Ena1968 »

FreddyH schreef:
29 sep 2020, 22:27
BramVDBe schreef:
29 sep 2020, 21:44
Is sinds 2018 verplicht, SPs van daarvoor mochten de lamp uit kunnen zetten...
Op mijn ST1X van 2019 kan het licht nog gewoon uit.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:

Netherlands
mamojula
Rookie
Rookie

Bericht door mamojula »

(2) de Ortlieb tassen beschadigen de lak toch wel wat meer dan verwacht. Kennelijk gebruikt Stromer een relatief zachte lak?
Dat klopt helemaal! Ik heb uiteindelijk zwarte spiraalband om de bagagedragersteun geplaatst en wat ducktape onder aan op het frame...niet echt fraai maar wel effectief (ik heb er meestal toch een tas overheen hangen...)
IMG_20200710_182337.jpg
IMG_20200710_182337.jpg (3.16 MiB) 896 keer bekeken
Tip: deze spatbordverlenger is echt een aanwinst! Helpt enorm tegen opspatten en een 'verzopen' toeter.
Besteld bij Vanzijptechniek....montage is kinderlijk eenvoudig!
IMG_20200710_182251.jpg
IMG_20200710_182251.jpg (2.64 MiB) 896 keer bekeken
https://www.vanzijptechniek.nl/product- ... s/stromer/

rasenderobotor
Pro
Pro

Bericht door rasenderobotor »

in de augustus is mijn batterijlader CR246 naar de vaantjes gegaan ( in garantie ), ik gebruikte mijn oude lader CR190 van mijn ST2 maar doordat het batterijklepje niet goed aansloot en ik na een regenrit met mijn ST 1 mijn batterijlader inplugde kwam er plots rook uit mijn batterijlader. Ik vroeg mijn dealer of dit ook onder garantie viel en hij bevestigde van wel. Nu zijn er al 2 maanden verstreken en zit ik te wachten op 2 batterijladers die maar niet worden geleverd. Vreemd is wel dat een andere erkende stromer dealer mij garandeert dat hij binnen een week mij een nieuwe lader tegen betaling kan leveren ?
St 2 2017 42000km sinds st1 2020 8500 km

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Merk SP: Stromer ST2 S
Km-stand: 7.000

Bericht door Stromeur »

rasenderobotor schreef:
06 okt 2020, 22:15
Nu zijn er al 2 maanden verstreken en zit ik te wachten op 2 batterijladers die maar niet worden geleverd. Vreemd is wel dat een andere erkende stromer dealer mij garandeert dat hij binnen een week mij een nieuwe lader tegen betaling kan leveren ?
Heb je je dealer gevraagd waarom het zo lang duurt?
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

rasenderobotor
Pro
Pro

hij geeft aan dat het leveren van onderdelen in het algemeen behoorlijk wat vertraging heeft ( zo ook bij Shimano ), FM is gevestigd in Brugge

Netherlands
LNY
Veteraan
Veteraan

Bericht door LNY »

Ik was gister voor een regulier beurtje bij mijn dealer.
Daar hoorde ik de eigenaar van zaak ook tegen een andere klant vertellen dat shimano de enorm toegenomen vraag totaal niet meer aan kan en levertijden van een half jaar standaard zijn.

Datzelfde geldt blijkbaar voor meerdere fietsfabrikanten. Een aantal hebben de productie van nieuwe 2021 modellen naar voren gehaald en gaan mogelijk dit jaar of begin 2021 al starten met productie en levering van 2022 modellen. Puur omdat de vraag totaal door het dak is gegaan tijdens de COVID periode en de productiecapaciteit daar niet op aansluit.

Mijn vrouw heeft 3 maanden geleden een Trek 25 kmh elektrische fiets gekocht. In haar zoektocht werd direct duidelijk dat ze kon aanschaffen wat er op voorraad was bij de fietsenmakers. Het bestellen van niet voorraad modellen of specifieke uitvoeringen kan een levertijd van 6-12 maanden opleveren (afhankelijk van het merk).
ST3 cool white - sport - 983Wh

rasenderobotor
Pro
Pro

gisteren langsgeweest bij fm voor herstel lekke band en 2 laders lagen klaar voor ophaling ( in garantie )
aanvullend nog een vraag
de oude CR190 die bij mijn st 2 werd geleverd laadt de batterij in mij st 2 en st 1 vlot op ( beiden blauwe ), maar de nieuwe
batterijlader cr246 laadt enkel de nieuwe batterij op van mijn st 1. Het lijken nochtans dezelfde batterijen

Plaats reactie