gemiddeldes zijn relatief... veel hangt af van het soort traject en op welk moment van de dag je dit kan doen natuurlijk... mijn WW traject die ik nu de laatste maand doe ( ik heb de ST1 pas een maandje en wat verschillende routes getest ) kan ik bijna altijd aan een gemiddelde tussen de 40 en 42km/u doen ( 23km enkel dus ) , maar dan mag het niet druk zijn op de weg , ik heb amper 2 lichten op dit traject en kan in één stuk zonder stoppen bijna 15 km aan dik 45/u rijden...
Ik heb ook al een ander traject gedaan die een paar 100m scheelt in afstand maar ik kom nooit aan hogere gemiddeldes dan 36-37/u ...
Keuze lastig: ST1, ST1 X of ST2
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Natuurlijk relatief. En eigenlijk ook niet interessant of je nu 37 of 41 km gemiddeld rijdt. De tijdwinst is hooguit een paar minuten op een afstand van 30 a 40 km. En,....... verkeerslichten, obstakels, loslopende honden, bebouwing, fietspaden bepalen veel meer je voortgang dan die paar km dat een ST5 harder kan op een recht stuk.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
De nieuwe ST1 ondersteunt gewoon supergoed en er 45km/u mee halen is geen probleem. Alleen als je echt, écht, ECHT de max wil (met marginale tijdswinst, maar gewoon omdat het lekker is ook dat mag), dan lap je 10k en koop je gewoon meteen de ST5. Die is natuurlijk overall ook flink beter afgemonteerd, maar niet "beterder" genoeg om het volledige prijsverschil met de andere Stromer modellen goed te maken.
Het verschil in ondersteuning tussen de ST1 X de ST1 is dermate klein, dat ik het niet mee zou wegen en de keus zou laten afhangen van enkele goede testritten. De wegligging tussen deze twee modellen is namelijk wel een wereld van verschil.
Het verschil in ondersteuning tussen de ST1 X de ST1 is dermate klein, dat ik het niet mee zou wegen en de keus zou laten afhangen van enkele goede testritten. De wegligging tussen deze twee modellen is namelijk wel een wereld van verschil.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Pro
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:10
Over dat afmonteren, ik zag een sram setje om het schakelen elektronisch draadloos te maken
Oké het kost wat (1500)
Maar lijkt me wel mooi .
Nog wat beteren remmen en koplamp en je hebt een Super ST1
Oké het kost wat (1500)
Maar lijkt me wel mooi .
Nog wat beteren remmen en koplamp en je hebt een Super ST1
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ligt eraan wat je zoekt. De ST1 X is beweeglijker en rijdt vinniger. De ST1 ligt als een huis op de weg zo stabiel. De één vindt dat saai, de ander heerlijk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03
Het grootste deel van die kostprijs zit in het gewicht en de souplesse/snelheid van veelvuldig moeten schakelen. Beiden zijn irrelevant bij een stromer waarbij je 90% van de tijd op 1 tandwiel blijft rijden.Supertjeduc schreef: ↑22 mei 2020, 00:12 Over dat afmonteren, ik zag een sram setje om het schakelen elektronisch draadloos te maken
Oké het kost wat (1500)
Maar lijkt me wel mooi .
Nog wat beteren remmen en koplamp en je hebt een Super ST1
Uiteindelijk heb je nog steeds een ST1, maar heb je wel meer betaald dan een ST3.
ST3 black 983wh
-
- Runner-up
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:29
- Locatie: Boskoop
- Merk SP: St1 2020
- Km-stand: 2700
De knoop is doorgehakt. Het wordt de st1 met de grootste accu. De st1 vind ik net iets comfortabeler qua kracht in de motor kon ik op de testrit van een paar kilometer nog niet zeggen. Verschil is klein. Volgende week ophalen. Ik kan niet wachten.
Stromer ST1 2020 - Matt Black - 983 Wh
Je zal tevreden zijn met je keuze. De ST1 kun je ook makkelijk naar wens verschillende zitposities geven, zelf heb ik mijn stuurpen naar beneden gericht om ietsjes sportiever te zitten ( en een ringetje gezakt ) , voor mij de ideale compromis tussen sportief en comfortabel. Ook heb ik na een aantal weken rijden er een bodyfloat zadelpen op geplaatst , bleef teveel pijn in onderrug hebben na langere ritten op slechte wegen, een wereld van verschil nu.
Ik ga ook de banden er af zwieren denk ik... ik heb geen vorige SP ervaring maar die Vee tires geven me maar bar weinig vertrouwen in de bochten en gaan eigenlijk heel snel aan het piepen.... Ik heb een 99% nieuw setje pirelli's aangeschaft hier en ga deze eens proberen, geen idee wat het verschil gaat zijn , ik hoop op beter allesinds.... Voor de rest ben ik heel blij met de fiets , zeker in combi met een 983Wh accu een mooi bereik met meer dan voldoende kracht voor mij.
Ik ga ook de banden er af zwieren denk ik... ik heb geen vorige SP ervaring maar die Vee tires geven me maar bar weinig vertrouwen in de bochten en gaan eigenlijk heel snel aan het piepen.... Ik heb een 99% nieuw setje pirelli's aangeschaft hier en ga deze eens proberen, geen idee wat het verschil gaat zijn , ik hoop op beter allesinds.... Voor de rest ben ik heel blij met de fiets , zeker in combi met een 983Wh accu een mooi bereik met meer dan voldoende kracht voor mij.