Keuze lastig: ST1, ST1 X of ST2

Fisherman
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 mar 2020, 12:32

gemiddeldes zijn relatief... veel hangt af van het soort traject en op welk moment van de dag je dit kan doen natuurlijk... mijn WW traject die ik nu de laatste maand doe ( ik heb de ST1 pas een maandje en wat verschillende routes getest ) kan ik bijna altijd aan een gemiddelde tussen de 40 en 42km/u doen ( 23km enkel dus ) , maar dan mag het niet druk zijn op de weg , ik heb amper 2 lichten op dit traject en kan in één stuk zonder stoppen bijna 15 km aan dik 45/u rijden...
Ik heb ook al een ander traject gedaan die een paar 100m scheelt in afstand maar ik kom nooit aan hogere gemiddeldes dan 36-37/u ...
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Natuurlijk relatief. En eigenlijk ook niet interessant of je nu 37 of 41 km gemiddeld rijdt. De tijdwinst is hooguit een paar minuten op een afstand van 30 a 40 km. En,....... verkeerslichten, obstakels, loslopende honden, bebouwing, fietspaden bepalen veel meer je voortgang dan die paar km dat een ST5 harder kan op een recht stuk.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De nieuwe ST1 ondersteunt gewoon supergoed en er 45km/u mee halen is geen probleem. Alleen als je echt, écht, ECHT de max wil (met marginale tijdswinst, maar gewoon omdat het lekker is ook dat mag), dan lap je 10k en koop je gewoon meteen de ST5. Die is natuurlijk overall ook flink beter afgemonteerd, maar niet "beterder" genoeg om het volledige prijsverschil met de andere Stromer modellen goed te maken.

Het verschil in ondersteuning tussen de ST1 X de ST1 is dermate klein, dat ik het niet mee zou wegen en de keus zou laten afhangen van enkele goede testritten. De wegligging tussen deze twee modellen is namelijk wel een wereld van verschil.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Supertjeduc
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:10

Over dat afmonteren, ik zag een sram setje om het schakelen elektronisch draadloos te maken
Oké het kost wat (1500)
Maar lijkt me wel mooi .
Nog wat beteren remmen en koplamp en je hebt een Super ST1
Ljader
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jan 2020, 19:14
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST1 X

ST1 X en ST1: De wegligging tussen deze twee modellen is namelijk wel een wereld van verschil.
Wie in het voordeel? Benieuwd...

LD
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Edit: oops, was vanochtend niet wakker genoeg en had dus de verkeerde fietsen in mijn hoofd :oops:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ljader schreef: 22 mei 2020, 05:13
ST1 X en ST1: De wegligging tussen deze twee modellen is namelijk wel een wereld van verschil.
Wie in het voordeel? Benieuwd...
Ligt eraan wat je zoekt. De ST1 X is beweeglijker en rijdt vinniger. De ST1 ligt als een huis op de weg zo stabiel. De één vindt dat saai, de ander heerlijk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Supertjeduc schreef: 22 mei 2020, 00:12 Over dat afmonteren, ik zag een sram setje om het schakelen elektronisch draadloos te maken
Oké het kost wat (1500)
Maar lijkt me wel mooi .
Nog wat beteren remmen en koplamp en je hebt een Super ST1
Het grootste deel van die kostprijs zit in het gewicht en de souplesse/snelheid van veelvuldig moeten schakelen. Beiden zijn irrelevant bij een stromer waarbij je 90% van de tijd op 1 tandwiel blijft rijden.
Uiteindelijk heb je nog steeds een ST1, maar heb je wel meer betaald dan een ST3.
ST3 black 983wh
RPB74
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:29
Locatie: Boskoop
Merk SP: St1 2020
Km-stand: 2700

De knoop is doorgehakt. Het wordt de st1 met de grootste accu. De st1 vind ik net iets comfortabeler qua kracht in de motor kon ik op de testrit van een paar kilometer nog niet zeggen. Verschil is klein. Volgende week ophalen. Ik kan niet wachten.
:bike: Stromer ST1 2020 - Matt Black - :battery: 983 Wh
Fisherman
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 mar 2020, 12:32

Je zal tevreden zijn met je keuze. De ST1 kun je ook makkelijk naar wens verschillende zitposities geven, zelf heb ik mijn stuurpen naar beneden gericht om ietsjes sportiever te zitten ( en een ringetje gezakt ) , voor mij de ideale compromis tussen sportief en comfortabel. Ook heb ik na een aantal weken rijden er een bodyfloat zadelpen op geplaatst , bleef teveel pijn in onderrug hebben na langere ritten op slechte wegen, een wereld van verschil nu.
Ik ga ook de banden er af zwieren denk ik... ik heb geen vorige SP ervaring maar die Vee tires geven me maar bar weinig vertrouwen in de bochten en gaan eigenlijk heel snel aan het piepen.... Ik heb een 99% nieuw setje pirelli's aangeschaft hier en ga deze eens proberen, geen idee wat het verschil gaat zijn , ik hoop op beter allesinds.... Voor de rest ben ik heel blij met de fiets , zeker in combi met een 983Wh accu een mooi bereik met meer dan voldoende kracht voor mij.
Plaats reactie