Verlies aan vermogen na bandenwissel

Plaats reactie
JS1981BE
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 okt 2020, 10:04
Locatie: Duffel
Merk SP: Stromer ST 2020

Beste forumleden,

Sinds een drietal maanden ben ik de trotse gebruiker/ eigenaar van een Stromer ST1 2020.
Ik gebruik deze enkel voor woon - werkverkeer.

Gelet de vele regenbuien de laatste tijd heb ik sinds eergisteren winterbanden laten plaatsen bij een erkend Stromer verdeler.
Echter, na deze bandenwissel lijk ik minder ondersteuning te hebben.
Ik ben het gewoon om met winterbanden te rijden op de fiets. En ik ben me ervan bewust dat deze banden meer 'plakken' op het wegdek en dat de rij-ervaring anders is. Maar ik moet veel harder trappen dan ik gewoon ben.
Ook haalt de fiets geen snelheden meer boven de 43 km/u.

Tijdens mijn rit kom ik op plaatsen die redelijk bergaf gaan. Normaal haal ik hier vlot de 48 km/u waar de Stromer dan automatisch de snelheid mindert. Als ik nu bergaf rijd en nog volle kracht bij trap dan komt de Stomer met moeite aan een snelheid van 45 km/u.

Ik weet niet of de bandenwissel te maken heeft met het probleem dat ik momenteel heb?

Toen ik de fiets ging afhalen, zei de technieker me wel dat hij 'een sensor' heeft vastgehangen omdat deze los hing. Ik heb er niet bij stil gestaan en weet ook niet welke sensor hij bedoelde. Vind het toch allemaal wat vreemd.
Mensen hier met enige kennis van zaken of vermoedens?

Ik heb de koppelingssensor reeds via de Omni gereset (trappers los en fiets in stilstand) en alle instellingen staan ingesteld zoals voorheen. Het probleem blijft aanhouden.

Groeten
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Trapsensor kalibreren.

Controleer of je ondersteuningsinstellingen (gevoeligheid trapsensor) nog hetzelfde staan.

Helpt dat niet, dan (laten) controleren of de achterwiel-as wel exact op 25Nm is aangedraaid.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
JS1981BE
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 okt 2020, 10:04
Locatie: Duffel
Merk SP: Stromer ST 2020

Ok bedankt,

Ja idd. Die 25Nm kan ik eens laten controleren.
Bedankt voor de tip!
koert
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 okt 2020, 10:33

Kijk eens of ze wel de zelfde bandenmaat hebben gemonteerd..ik had een lekke band en hadden ze een kleinere buitenmaat gemonteerd, waardoor de omwentelingssnelheid bij gelijk blijvende snelheid toe neemt, hierdoor denkt je fiets 45 te gaan en stopt de ondersteuning maar je gaat misschien nog maar 40, er moeten wel de zelfde maat banden om anders fietst die gewoon niet meer lekker en is je kadans ook veel hoger
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

JS1981BE schreef: 19 okt 2020, 11:22 Ok bedankt,

Ja idd. Die 25Nm kan ik eens laten controleren.
Bedankt voor de tip!
Herkenbaar. Even achterwiel stuk losdraaien en daarna op moment vastzetten.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

JS1981BE schreef: 19 okt 2020, 11:22 Die 25Nm kan ik eens laten controleren.
En ? ... wat is het resultaat ? ... :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Sele
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jul 2018, 10:17
Merk SP: Stromer st2 LE

Golvas schreef: 23 okt 2020, 20:45
JS1981BE schreef: 19 okt 2020, 11:22 Die 25Nm kan ik eens laten controleren.
En ? ... wat is het resultaat ? ... :bn:
Het resultaat is zo goed dat hij zelfs gaan vliegen is 😂
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Vandaar de uitdrukking "hij gaat als een speer" ... :lol:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie