Stromer ST1/ST2 vs Specialized Turbo Vado 5.0/6.0

Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Wat een "rare" reactie, geen enkele pedelec is in mijn ogen een brommer, de dag dat je met een brommer moet trappen om vooruit te komen ga ik mee in dit verhaal, een pedelec is iets geheel anders, als ik 45 wou gaan zonder te fietsen had ik immers wel een brommer gekocht.

Als je zo hard moet "fietsen" met die specialized en je vind dit leuk mij best, maar kan je met wat meer uitleg komen want ik zie het doel van je post niet.
Lomito

Om een speed pedelec een brommer te noemen is niet zo handig op dit forum, je maakt er geen vrienden mee... maar verder staat het Kwispeltje vrij om zijn liefde voor de Vado te belijden. Ik vind het zelfs van belang dat dergelijke geluiden ook ruim baan krijgen op dit forum. Er zijn al genoeg media die mensen uitsluiten om hun afwijkende mening...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik denk dat niemand een probleem heeft met de mening, maar het is wel een beetje jammer dat die mening verder niet onderbouwd is. Kwispeltje is van harte uitgenodigd om die mening te onderbouwen. Meer is er niet aan de hand :) .
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Laatst reed ik met mijn ST2 langs de specializeddealer (met name racefietsen en MTB's) bij mij hier om de hoek in Driebergen. Hij had nu eindelijk een VADO Speed Pedelec staan. Dus ik wilde nu wel eens het verschil voelen tussen de sterke achterwielmotor van Stromer en de 350W Brose motor. Tot mijn verbazing zei hij ik kan de fiets helaas niet meegeven voor een proefrit. Reden: ik mag alleen een fiets meegeven als ik een groene plaat monteer ivm verzekering. Schijnt vanaf nu zo te zijn dat alle dealers klanten net als bij auto's een groene plaat moeten gebruiken :? Dus ik weer weg dan maar geen proefrit. Mijn ST2 rijdt heerlijk dus mis niks. Hij zei ik ga helemaal niet starten met de verkoop van Speed Pedelec de veel regels voor fietsenwinkels doordat we in de brommercategorie vallen. Hij zei nog ik doe de VDO weg tegen inkoopsprijs.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Elsje schreef: 24 jan 2018, 21:13 Tot mijn verbazing zei hij ik kan de fiets helaas niet meegeven voor een proefrit. Reden: ik mag alleen een fiets meegeven als ik een groene plaat monteer ivm verzekering. Schijnt vanaf nu zo te zijn dat alle dealers klanten net als bij auto's een groene plaat moeten gebruiken :?
Hoor ik voor het eerst. Maar ik geef toe: ik heb meermaals proefritten op Stromers gemaakt op de openbare weg, en zonder kenteken, en ik heb me ook weleens afgevraagd wat er dan zou gebeuren als ik een ongeluk veroorzaak..

Ik zal ook eens horen bij mijn dealer hoe het zit.
Elsje schreef: 24 jan 2018, 21:13 Hij zei ik ga helemaal niet starten met de verkoop van Speed Pedelec de veel regels voor fietsenwinkels doordat we in de brommercategorie vallen.
Nah, alle begin is even wennen, en daarna loopt het heus wel. Gemiste kans voor de dealer, al helemaal voor een dealer in Driebergen, waar ontzettend veel mensen wonen die in Utrecht werken (ik heb er ook nog gewoond), dus forens-doelgroep! Maargoed dat mag-ie helemaal zelf bepalen gelukkig.
Elsje schreef: 24 jan 2018, 21:13 Hij zei nog ik doe de VDO weg tegen inkoopsprijs.
Ik vind de VADO's wel echt leuke fietsen, alleen die middenmotoren... Maar een VADO tegen inkoopprijs, die raakt-ie vast nog wel een keer kwijt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik deel je mening over de middenmotor. Daarom heb ik ook voor stromer gekozen. Zo jammer dat ze de Turbo S niet meer maken. Maar ik was met name benieuwd hoe de Brosemotor presteert topsnelheid 45 KM/H. Vraag me af of de Brose sneller is dan de Bosch. Wil veel mooier weggewerkt in het frame dan de boschmotor.
Maar ketting met middenmotor is voor mij sowieso geen optie.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die Turbo S was inderdaad een ontzettend interessante speed pedelec.
Elsje schreef: 24 jan 2018, 21:13 Tot mijn verbazing zei hij ik kan de fiets helaas niet meegeven voor een proefrit. Reden: ik mag alleen een fiets meegeven als ik een groene plaat monteer ivm verzekering. Schijnt vanaf nu zo te zijn dat alle dealers klanten net als bij auto's een groene plaat moeten gebruiken :?
Ik heb dit nagevraagd bij mijn dealer:

- Fietsen die verzekerd zijn (zoals de testfietsen van mijn dealer) kunnen met de originele gele plaat getest worden.

- Nieuwe fietsen die niet tenaamgesteld of verzekerd zijn moeten met een groene plaat getest worden. Op de groene plaat is door mijn dealer een WA verzekering afgesloten.

- Rijd je op een fiets met plaat maar zonder verzekering, of zonder plaat en zonder verzekering, dan ben je in overtreding en dat kan een probleem zijn bij een ongeval.

- Dit is al verplicht vanaf het moment dat de blauwe kentekenplaat verplicht was (maar er wordt nog wel eens een klein ritje gedaan zonder).

Feitelijk niks nieuws onder de zon dus.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Leek mij ook sterk dat die regels sterk veranderd zouden zijn. Ik denk dat hij het te veel gedoe vindt en onvoldoende vraag verwacht naar de 45 km versie van de VADO. Hij verloopt wel de 25 km (e bike) versie en de MTB's in 25 km. De e bike heb ik getest. Dat is echt met 2 vingers in de neus 27 rijden. Niet leuk dus.

Ik vraag me ook sterk af of de VADO Speed Pedelec een succes gaat worden. Het is een sportieve fiets qua geometrie net als de oude turbo s maar met middenmotor. Geen goede combi denk ik.....
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
RHJ
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Merk SP: Stromer ST5

Stromeur schreef: 24 jan 2018, 21:34
Elsje schreef: 24 jan 2018, 21:13 Tot mijn verbazing zei hij ik kan de fiets helaas niet meegeven voor een proefrit. Reden: ik mag alleen een fiets meegeven als ik een groene plaat monteer ivm verzekering. Schijnt vanaf nu zo te zijn dat alle dealers klanten net als bij auto's een groene plaat moeten gebruiken :?
Hoor ik voor het eerst. Maar ik geef toe: ik heb meermaals proefritten op Stromers gemaakt op de openbare weg, en zonder kenteken, en ik heb me ook weleens afgevraagd wat er dan zou gebeuren als ik een ongeluk veroorzaak..

Ik zal ook eens horen bij mijn dealer hoe het zit.
Elsje schreef: 24 jan 2018, 21:13 Hij zei ik ga helemaal niet starten met de verkoop van Speed Pedelec de veel regels voor fietsenwinkels doordat we in de brommercategorie vallen.
Nah, alle begin is even wennen, en daarna loopt het heus wel. Gemiste kans voor de dealer, al helemaal voor een dealer in Driebergen, waar ontzettend veel mensen wonen die in Utrecht werken (ik heb er ook nog gewoond), dus forens-doelgroep! Maargoed dat mag-ie helemaal zelf bepalen gelukkig.
Elsje schreef: 24 jan 2018, 21:13 Hij zei nog ik doe de VDO weg tegen inkoopsprijs.
Ik vind de VADO's wel echt leuke fietsen, alleen die middenmotoren... Maar een VADO tegen inkoopprijs, die raakt-ie vast nog wel een keer kwijt.
Ken deze zaak goed want ze zitten bij mij om de hoek. Primair richten deze broers zich op het midden en hogere segment van de MTB en racefietsen van high end merken als Spezialized. Kan me dus goed voorstellen dat zij niet in de SP markt willen stappen.
In Odijk (4 km van Driebergen) zit overigens al een Stromer dealer die veel van de door Stromeur genoemde klanten in de regio bedient.
+STROMER- ST5
Vado5.0
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2018, 22:59

Hoi Allemaal,

Lees al een tijdje mee op jullie forum en bedankt voor alle informatie.
Heb zelf toch besloten een Specialized Vado 5.0 te kopen. Fiets maar 25km per dag, was erg gecharmeerd van de Vado en de prijs was een stuk gunstiger. Eerste 100km zitten er op en ben erg tevreden! Fietst erg makkelijk 40km/u en als ik een beetje door trap is de 45 ook geen probleem. Daar boven is het echter wel afgelopen. Dan gaat de motor tegenwerken.

Ik hoop binnekort is iemand op een stromer tegen te komen. Eens kijken of ik hem bij kan houden ;)
Plaats reactie