Kettler, MTB cycletech of toch Stromer?
Geplaatst: 04 apr 2021, 16:22
Als rookie hoop ik dat ik in het juiste onderwerp plaats.
Voor corona reed ik dagelijks 20KM WW, enkel, met mijn Focus met Impulse 2.0 SP. Inmiddels met 21.000 km op de klok, en 2 Accu's, 4 motoren en de nodige kettingproblemen verder, heb ik besloten op zoek te gaan naar iets duurzamers.
Na een hoop leeswerk besloten dat de nieuwe fiets met Gates riem, pinion of Rohloff, en achterwielmotor of pendix uitgerust zou moeten zijn. Het doel is zo'n 60.000 km zonder al te veel problemen met één fiets te doen. Rohloff/pendix valt af omdat hier geen 45 versie van is. De keuze lijkt beperkt tot Stromer, Klever, MTB cycletec en Kettler velossi 2.0.
Een andere wens is een niet te sportieve zithouding. Ik heb het idee dat Stromer om die reden afvalt. MTB cycletech vind ik heel interessant, maar ik lees hier op het forum dat zij stoppen met de code 45. Ik heb daar op de site van de fabrikant echter niets over kunnen lezen, iemand hier dit verhaal kan bevestigen of een bron heeft? Klever lijkt heel geschikt, maar komt pas met de Alpha met een aanpasbare stuurpen. Ook is deze van een hogere prijsklasse.
Met Kettler heb ik gister proefgereden. Dit reed absoluut fantastisch, hij voelt aan als een motorfiets. De zitpositie is met de stuurpen in een wat hogere positie ook prima. De pinion schakelt fantastisch, maar de cadans is mij bij topsnelheid in 8 net iets te zwaar, en in 7 weer veel te licht. Een pinion 12 zou misschien beter passen maar is niet standaard leverbaar. Een begrenzing van 50 ipv 46 zou dit ook oplossen Verder las ik op dit forum over waterverzameling in de accuhouder. Kettler heeft dit verholpen (?) met een afdichtstrip (zie foto).
Verder lees ik over problemen op een Duits SP forum over uitschakelproblemen van de ZR20. Zou dit door het meer bergachtige landschap kunnen komen of ook in NL een serieus probleem kunnen worden? Iemand hier ervaring mee?
Wat denken jullie, zou de Kettler bij mijn wensen passen (vooral duurzaamheid en zitpositie) of is het de moeite verder te kijken?
Groet, Gerard
Voor corona reed ik dagelijks 20KM WW, enkel, met mijn Focus met Impulse 2.0 SP. Inmiddels met 21.000 km op de klok, en 2 Accu's, 4 motoren en de nodige kettingproblemen verder, heb ik besloten op zoek te gaan naar iets duurzamers.
Na een hoop leeswerk besloten dat de nieuwe fiets met Gates riem, pinion of Rohloff, en achterwielmotor of pendix uitgerust zou moeten zijn. Het doel is zo'n 60.000 km zonder al te veel problemen met één fiets te doen. Rohloff/pendix valt af omdat hier geen 45 versie van is. De keuze lijkt beperkt tot Stromer, Klever, MTB cycletec en Kettler velossi 2.0.
Een andere wens is een niet te sportieve zithouding. Ik heb het idee dat Stromer om die reden afvalt. MTB cycletech vind ik heel interessant, maar ik lees hier op het forum dat zij stoppen met de code 45. Ik heb daar op de site van de fabrikant echter niets over kunnen lezen, iemand hier dit verhaal kan bevestigen of een bron heeft? Klever lijkt heel geschikt, maar komt pas met de Alpha met een aanpasbare stuurpen. Ook is deze van een hogere prijsklasse.
Met Kettler heb ik gister proefgereden. Dit reed absoluut fantastisch, hij voelt aan als een motorfiets. De zitpositie is met de stuurpen in een wat hogere positie ook prima. De pinion schakelt fantastisch, maar de cadans is mij bij topsnelheid in 8 net iets te zwaar, en in 7 weer veel te licht. Een pinion 12 zou misschien beter passen maar is niet standaard leverbaar. Een begrenzing van 50 ipv 46 zou dit ook oplossen Verder las ik op dit forum over waterverzameling in de accuhouder. Kettler heeft dit verholpen (?) met een afdichtstrip (zie foto).
Verder lees ik over problemen op een Duits SP forum over uitschakelproblemen van de ZR20. Zou dit door het meer bergachtige landschap kunnen komen of ook in NL een serieus probleem kunnen worden? Iemand hier ervaring mee?
Wat denken jullie, zou de Kettler bij mijn wensen passen (vooral duurzaamheid en zitpositie) of is het de moeite verder te kijken?
Groet, Gerard