Kettler, MTB cycletech of toch Stromer?

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands

Gleeuw schreef: 05 apr 2021, 15:29 Nog een factor is de leverbaarheid. Hoe is dat nu met Stromer? De verkopen van SP's zijn begin dit jaar flink ingezakt, komt dat door leverproblemen, of staan de magazijnen nu juist vol met nieuwe SP's, dat laatste zou reden zijn iets langer te wachten, en niet overhaast te beslissen. Ik lees wel dat sommige modellen lange levertijden kennen. Geldt dat ook voor het top-segment?
Als Stromer leveringsproblemen heeft, dan merken we dat meteen op het forum omdat de wachtkamertopics weer vol lopen. (Ja, die hebben we ;) ) Dat is momenteel niet aan de hand, dus er is voldoende voorraad.

De SP-verkoop zakt altijd in in de winter. De gigantische toename in het aantal thuiswerkers zal de verkoop ook geen goed hebben gedaan.

Het fietsseizoen begint zo'n beetje nu. Geef het een paar weken mooi weer en de verkoop zal wel weer wat aantrekken.

Hoe lang modellen voorradig zijn blijft altijd koffiedik kijken. Je merkt dit het snelste bij kleine dealers die weinig tot niks op voorraad houden. Als ze jou een SP verkopen gaan ze die bestellen bij de fabrikant en vangen daar bot. Terwijl je bij grote dealers bijna altijd het hele jaar door wel terecht kunt, omdat zij enorm investeren in hun voorraden.
Stromer ST1 X, Stromer ST2 S... next?
Gleeuw
Rookie
Rookie
Netherlands
Merk SP: Focus
Km-stand: 21061

De kogel is door de kerk, na nogmaals een dag proefgereden te hebben op de Kettler velossi 2.0 en de WW route te hebben genomen bij straffe wind, heb ik hem besteld. Levertijd is twee weken. Ik heb er wel een ander zadel bij gekozen, want de standaard ergotec is wel heel spartaans. Ik zal hier mijn bevindingen laten weten.
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands

Gaaf. Volgens mij heb je de primeur op dit forum. Ik ben ontzettend benieuwd naar je ervaringen en foto's.

Welk zadel heb je erbij gekozen?
Stromer ST1 X, Stromer ST2 S... next?
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Merk SP: Bulls Green Mover E45

Cool! Ik ben ook zeer benieuwd!

Veel plezier met je nieuwe fiets :ay
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)
Gleeuw
Rookie
Rookie
Netherlands

Dank jullie! Ik ben ook erg benieuwd!
Het zadel is een SR Respiro moderate sport. Verder heb ik er nog een Ortlieb back Roller classic bij gekozen. Ik denk nog aan een cargarant garantieverzekering. Bij mijn huidige fiets had ik nog een ENRA extra 3 jaar garantie afgesloten. Daar heb ik geen spijt van gehad, met twee nieuwe achterwielen, een nieuwe accu en drie keer kapotte motor in 5 jaar tijd. ENRa voert deze verzekering niet meer, ik snap dat wel 😄.
De meeste diefstal verzekeringen eisen trouwens een vast ART** slot op de fiets, maar dat lijkt vanwege het brede spatbord niet op de fiets te passen. Iemand een idee of er aan zo'n slot te komen valt? De FM had niet meteen een oplossing.
mboelis
Netherlands
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 20000

Heeft je FM deze al geprobeerd? Abus 4750 XL
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, Ortlieb Office Bag & Front Roller Plus, Abus Bordo&Pedelec 2.0 ACE geel, Van Zijp spatbordverlenger 175 & bidonhouder, Bibia Touring spatlap, Spurcycle Silver ww 30km vv
Gleeuw
Rookie
Rookie
Netherlands

@mboelis Goede tip, ga ik naar kijken, thx!
Plaats reactie