Wat is de goedkoopste Speed Pedelec in de Europese markt?

Karine
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 apr 2018, 00:10
Locatie: Geel/Antwerp
Merk SP: Klever X-Speed 1200Wh
Km-stand: 10500

Golvas schreef: 23 mei 2021, 21:29 Zo'n Vado SP heeft een Brose 250 W middenmotor(tje) ... eigenlijk is dat een e-bike aandrijving zonder begrenzing op 25 km/u. :ai
Inderdaad een speelgoedmotor voor een speed pedelec.
Gebruikersavatar
KingOfTheRoad
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 sep 2021, 11:46
Locatie: regio Zwolle
Merk SP: Stromer ST3 Deep Black
Km-stand: 600

mickey_b schreef: 18 mei 2021, 13:35 Cube KATHMANDU HYBRID - 4200 euro
Deze fiets heb ik een middagje getest. Mijn ervaring is dat de Bosh middenmotor super presteert op een e-bike, maar niet bedoeld voor een speed pedelec.

Boven de 35km/h begint de motor te fluiten, je hebt gevoelsmatig ook echt een motor tussen je benen. Om de 45km/h te bereiken en vast te houden moet je behoorlijk ondersteunen. Een heel andere beleving dan bijv de ST1.

Bouwkwaliteit van de fiets was op zich prima. Het voelt niet zo stevig als de Stromer, maar je hebt wel het gevoel dat de fiets zelf de snelheden prima aankan. Heel wat anders was een Sparta (type onbekend) van jaren terug, daarbij had ik echt het gevoel dat het frame niet bedoeld was voor dergelijke snelheden. Handje even los en de hele voorkant begon direct te zwabberen :roll:
🇳🇱 KingOfTheRoad - regio Zwolle sinds 07-2021
:bike: Stromer ST3 2021 Deep Black - L
:battery: Li-ion 983 Wh
SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

QWIC gewoon uit Nederland levert een relatief goedkope speedpedelec.
https://qwic.nl/e-bikes/sport/rd11-speed/
Nu compleet met geveerde voorvork en 735 Wh accu upgrade voor net geen 4000€

Proefritje op gemaakt, met gemak haal je 45 km/uur en zelfs met wind tegen.
Wel lekker doortrappen
mrstrom

SpeedPAT schreef: 08 sep 2021, 23:17 QWIC gewoon uit Nederland levert een relatief goedkope speedpedelec.
https://qwic.nl/e-bikes/sport/rd11-speed/
Nu compleet met geveerde voorvork en 735 Wh accu upgrade voor net geen 4000€

Proefritje op gemaakt, met gemak haal je 45 km/uur en zelfs met wind tegen.
Wel lekker doortrappen
Jammer dat in de specs niet staat hoeveel vermogen de motor heeft, wel staat er 50Nm. Maar koppel zegt niet alles, dat kan ook bij een piek alleen zijn.
De afstand die ze claimen ga je nooit halen, dan moet je echt vol voor de wind hebben.

Voor meerprijs van 140 euro heb je wel een Flatscreen display! wow yeah!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mrstrom schreef: 09 sep 2021, 09:06 Jammer dat in de specs niet staat hoeveel vermogen de motor heeft, wel staat er 50Nm. Maar koppel zegt niet alles, dat kan ook bij een piek alleen zijn.
Uit ervaring met de RD10 Speed gok ik zo'n 500W, beetje vergelijkbaar met de < 2018 ST1x, dus wat minder dan de laatste ST1x.

Koppel is bij deze motoren sowieso een piek: bij stilstand heb je max koppel, daarna loopt deze vrij lineair af naar 0 bij het max toerental.
mrstrom schreef: 09 sep 2021, 09:06 De afstand die ze claimen ga je nooit halen, dan moet je echt vol voor de wind hebben.
Als je goed leest wel.
735 Wh accu (meerprijs €400) → gemiddeld 55 km
Met die accu ga je met flinke wind tegen max zo'n 30 km ver komen. Maar met diezelfde wind mee haal je daarmee gemakkelijk 80 km. Gemiddeld is dat 55 km.

Sterker nog: deze claim vind ik minder fout dan de claim van Stromer die zegt dat je 60-180 km ver komt met het blauwtje.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

FreddyH schreef: 09 sep 2021, 13:13
Met die accu ga je met flinke wind tegen max zo'n 30 km ver komen. Maar met diezelfde wind mee haal je daarmee gemakkelijk 80 km. Gemiddeld is dat 55 km.

Sterker nog: deze claim vind ik minder fout dan de claim van Stromer die zegt dat je 60-180 km ver komt met het blauwtje.
Denk dat je dat gemiddelde ook niet gaat halen, maar dat blijft discussie.

Ik vind de aanduiding van Stromer wel helder op zich, bij standje 1 en fietsend op 17km/u, ga je die 180km wel halen. En 60km haal je wel op standje 3 op een normale dag. Ik heb zelf 980Wh, ook weleens in 45km leeg getrapt, zoals we weten, zijn er zoveel factoren.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mrstrom schreef: 09 sep 2021, 14:18 Denk dat je dat gemiddelde ook niet gaat halen, maar dat blijft discussie.

Ik vind de aanduiding van Stromer wel helder op zich, bij standje 1 en fietsend op 17km/u, ga je die 180km wel halen. En 60km haal je wel op standje 3 op een normale dag. Ik heb zelf 980Wh, ook weleens in 45km leeg getrapt, zoals we weten, zijn er zoveel factoren.
Als je dat denkt op basis van de (veel krachtigere) ondersteuning van de ST3 dan snap ik je. Die RD11 Speed is echter een stuk minder krachtig, vergelijkbaar met mijn fiets (die origineel ook een 735 Wh accu had). Ik denk dat ze meer dan reëel zijn.

Punt bij de aanduiding van Stromer is dat veel mensen daarmee verwachten dat 60 km een beetje de worst case is.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

FreddyH schreef: 09 sep 2021, 14:59 [

Punt bij de aanduiding van Stromer is dat veel mensen daarmee verwachten dat 60 km een beetje de worst case is.
Dat is het ook bij normaal gebruik in standje 3 op een normale dag, met wat wind en zelfs wat regen en kou. Zelfs voor mijn accu na 3 jr. en 10k.
Maar een worser-worst-case is ook mogelijk ja.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mrstrom schreef: 09 sep 2021, 15:04
FreddyH schreef: 09 sep 2021, 14:59 [

Punt bij de aanduiding van Stromer is dat veel mensen daarmee verwachten dat 60 km een beetje de worst case is.
Dat is het ook bij normaal gebruik in standje 3 op een normale dag, met wat wind en zelfs wat regen en kou. Zelfs voor mijn accu na 3 jr. en 10k.
Maar een worser-worst-case is ook mogelijk ja.
Dan is het dus een average case :bn:
Met mijn lengte en gewicht is 55 km realistisch bij normale omstandigheden. Bij harde wind en/of flinke vorst keldert dat wat...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

mrstrom schreef: 09 sep 2021, 14:18 Ik vind de aanduiding van Stromer wel helder op zich, bij standje 1 en fietsend op 17km/u, ga je die 180km wel halen. En 60km haal je wel op standje 3 op een normale dag.
Dit natuurlijk erg nietszeggend, het gaat hier om trapondersteuning, probeer je 17km/u te fietsen zonder zelf nauwelijks iets te doen ga je 180km niet redden, ga je flink bijtrappen dan kun je misschien wel 500km. Het gaat om hoeveel de motor moet bijzetten. Met 735Wh zal je gemiddeld wel 55km kunnen halen.
Plaats reactie