Wat is de goedkoopste Speed Pedelec in de Europese markt?

Plaats reactie
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands

Naar aanleiding van de vraag van Flyy: wat is de goedkoopste Speed Pedelec op de Europese markt en wat vinden we daarvan? (Adviesprijzen. Aanbiedingen van winkels tellen niet mee.)

Een 'budget' Speed Pedelec (kost nog steeds een paar duizend euro, dus budget kun je het eigenlijk niet eens noemen) valt natuurlijk niet te vergelijken met Speed Pedelecs in het hogere segment van 7 tot 10k. Maar: wat vinden we van prijs/kwaliteitverhouding van de goedkopers SP's? Veel bang for buck, of nooit aan beginnen?
Stromer ST1 X, Stromer ST2 S... next?
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands

De eerste die mij te binnen schoot is de Sparta M9B SPEED PEDELEC 500WH, met een verbluffend lage adviesprijs van maar liefst 2.999 euro.

Mijn ongezouten mening heb ik daar destijds ook meteen over gegeven:
Een e-bike voorzien van Bosch pakketje zodat-ie (als je heel hard je best doet) 45km/u rijdt, die succesvol door de typegoedkeuring is geloodst.
Niet bedoeld om de toon van dit topic te zetten, maar ik vind dit nou typisch een 'spaar liever nog even door'-SP. M.n. vanwege de slappe motor, pogostick zadelpen, een nachtkaarsje als koplamp en de velgremmen.
Stromer ST1 X, Stromer ST2 S... next?
Flyy
Pro
Pro
Germany

In Deutschland müsste es das S-Pedelec von Prophete sein. Es gibt wenig Erfahrungen dazu, denn bislang wurde die Auslieferung immer wieder verschoben.

https://www.baur.de/p/prophete-spedelec ... 5&els=true

In Duitsland zou het de S-Pedelec van Prophete moeten zijn. Daar is weinig ervaring mee, omdat de bezorging tot nu toe herhaaldelijk is uitgesteld.
Marijn
Pro
Pro
Belgium
Km-stand: 11000

Voor ik een Stromer leasde, heb ik met een Victoria SP gereden. Dat was... een verschil. Het frame leek helemaal niet opgewassen tegen de belasting die gepaard gaat met de ‘hogere’ snelheden. De remmen idem.
Zo’n fiets lijkt me ok als je er niet te ver mee moet, of zelden boven de 30km/u gaat. Maar voor afstanden boven de 10km en snellere trajecten (waarvoor een SP toch bedoeld is), zou ik het sterk afraden.
Plaats reactie