Pagina 3 van 14

Re: Gazelle No1

Geplaatst: 03 mei 2021, 20:56
door Edgecrusher
Voor de mensen die laden met de accu in de fiets is dit niet zo'n issue.

Re: Gazelle No1

Geplaatst: 03 mei 2021, 21:57
door FreddyH
Edgecrusher schreef: 03 mei 2021, 20:56 Voor de mensen die laden met de accu in de fiets is dit niet zo'n issue.
Ik mag hopen dat een ontwerper breder lijkt dan deze ene use case...

Hoewel, als ik naar de designers van Stromer kijk (of liever: wat ze afleveren) dan hebben die ook wel een smalle visie van de werkelijkheid in hun hoofd (spatborden en zo :bu: )

Re: Gazelle No1

Geplaatst: 08 mei 2021, 08:44
door Rob L
Gisteren een proefrit gemaakt op de Nō 1.
Als man van 2 meter 2 en 106 kg met 25 km/ uur tegenwind.
Naar 40 km/ uur ging erg makkelijk. Moest wel een beetje werken voor 45 km/ uur. Maar dat was wel goed 20 km vol te houden.
Het hogere, actieve stuur was gemonteerd. Ook nog het lagere, sportievere stuur geprobeerd, maar dat is niet mijn ding.
De Enviolo CVP is een automaat. Dit was voor mij nieuw, maar het beviel goed. Als je eenmaal je ideale trapfrequentie hebt gevonden, kan je deze tijdens het rijden eenvoudig instellen op het Bosch Kiox display. Nadeel is dat je niet van te voren kan terugschakelen voordat je een heuvel op rijdt. Maar voor woon-werk verkeer super. Reageert snel en naadloos.
Verkeersdrempels en klinkerwegen in volle vaart genomen, merk je niets van. Geen rare trillingen of zware klappen.
De accu is wat onhandig aan de onderkant, maar het voordeel is dat de tweede accu aan de bovenkant komt. Die kost je wel €1000,- extra.

Re: Gazelle No1

Geplaatst: 08 mei 2021, 10:56
door mrstrom
Top dat ie toch de snelheid wel haalt. De 45km/u was op display of op gps?

Re: Gazelle No1

Geplaatst: 08 mei 2021, 16:10
door Rob L
GPS

Re: Gazelle No1

Geplaatst: 08 mei 2021, 16:26
door Golvas
Rob L schreef: 08 mei 2021, 08:44 het voordeel is dat de tweede accu aan de bovenkant komt. Die kost je wel €1000,- extra.
Afbeelding

En dan zitten we aan € 6999 voor een SP met middenmotor en Enviolo ... een andere stuurpen kan nog, een geveerde voorvork kan niet. :ai

Re: Gazelle No1

Geplaatst: 08 mei 2021, 17:24
door Rob L
1
1
20210507_121156.jpg (2.31 MiB) 2917 keer bekeken
2
2
20210507_121153.jpg (1.8 MiB) 2917 keer bekeken
3
3
20210507_121143.jpg (1.72 MiB) 2917 keer bekeken
4
4
20210507_121135.jpg (2.33 MiB) 2917 keer bekeken
5
5
20210507_121131.jpg (2.42 MiB) 2917 keer bekeken
6
6
20210507_121129.jpg (2.41 MiB) 2917 keer bekeken
7
7
20210507_121117.jpg (1.93 MiB) 2917 keer bekeken
8
8
20210507_121109.jpg (1.44 MiB) 2917 keer bekeken
9
9
20210507_121104.jpg (1.38 MiB) 2917 keer bekeken
10
10
20210507_121054.jpg (1.53 MiB) 2917 keer bekeken
11
11
20210507_121043.jpg (1.61 MiB) 2917 keer bekeken

Re: Gazelle No1

Geplaatst: 08 mei 2021, 17:34
door Stromeur
Dank voor het delen van je foto's. Altijd een stuk interessanter dan catalogusmateriaal.

Ik zie een goed strak afgewerkte cockpit, een kleur die mag concurreren met QwiQ, hele nette ambergele reflectoren op de voorvork (i.p.v. die lompe gevallen op Stromers en Klevers), eigenwijs gebogen stuur, mooie subtiele bagagedrager.

Hij is mij wat te 'blij', maar toch leuk om te zien hoor. Hier is wel doelgroep voor.

Re: Gazelle No1

Geplaatst: 08 mei 2021, 17:42
door Stromeur
Ik heb alle specs er maar even bij gepakt:

Framemaat: S(48), M(52), L(56) / actief, sportief
Frame materiaal: Aluminium
Gewicht: 26,2 kg
Beschikbare kleuren: Desert Sunrise glans, Black glans, Avalon Blue glans, Light Olive glans, Champion Red glans
Voorvork materiaal: Carbon fiber
Wielgrootte: 27.5 inch
Banden: Schwalbe Super Moto-X, 62-584
Wielassen: 15 mm steekassen
Velgen: Ryde andra 40, Aluminium
Zadel: BBB spectrum 155
Stuur omschrijving: 72 cm breed, carbon fiber
Handvatten: Ergon GP1
Bagagedrager: aluminium (geschikt voor fietstassen)
Koplamp type: Supernova M99 Mini Pure-45, 230 Lux
Achterlamp: Supernova M99 Tail Light-45

Ebike systeem: Bosch
Motor locatie: Midden
Accu type: Li-ion powertube 625 Wh (uitbreidbaar met een 500 Wh powerpack)
Max. snelheid (km/u): 45 km/h
Accu locatie: Geïntegreerd in frame
Aantal ondersteuningsniveaus: 4
Motor type: Bosch Performance Line Speed 4.0
Koppel: 85 Nm
Accusysteem: Bosch
Display model: Bosch Kiox midden
Sensor e-bike: Rotatiesensor, snelheidssensor, trapkrachtsensor

Type versnelling: Enviolo Sportive AutomatiQ
Versnellingen: Traploos, 380% bereik
Aandrijving: Gates Carbon Drive, CDX
Voorrem: 4 piston hydraulische TRP C2.3 schijfrem, 203 mm centerlock
Achterrem: 4 piston hydraulische TRP C2.3 schijfrem, 180 mm centerlock

Re: Gazelle No1

Geplaatst: 08 mei 2021, 17:43
door Stromeur
Rob L schreef: 08 mei 2021, 08:44 Gisteren een proefrit gemaakt op de Nō 1.
Hoe vond je de remmerij? Ik ben niet heel erg gecharmeerd van de TRP keus en twee formaten remschijf. Maar misschien viel dat mee in de praktijk?