En het feit dat er nog geen overeenstemming lijkt te zijn over hoe je dat softwarematig laat berekenen: wordt er gebruik gemaakt van het gemiddelde van de laatste km? De laatste 10 km? De laatste keer dat de ritafstand op 0 is gezet? De laatste keer dat de fiets is uitgeschakeld? Langdurig gemiddelde of juist alleen laatste stukje van de huidige rit?Ik denk dat ze bij Ellio bedoelen dat ze het softwarematig nog niet rond hebben. Wat ik op zich best snap. Ellio is een superkleine fabrikant die alles in eigen beheer ontwikkelt (of laat ontwikkelen) en deze bike is hun start-up. Alle credits daarvoor, en dan kun je ook echt niet op tegen giganten zoals b.v. Bosch. Stromer heeft de resterende actieradius ook pas 1,5 jaar geleden geïmplementeerd. (En oudgedienden zijn al zo gewend om te werken met het resterende percentage, dat we die nieuwe feature niet eens gebruiken.)
Mijn Brose gebruikt een klein stukje, bij viaduct omhoog gaat de resterende afstand zomaar 8 km naar beneden in 300 meter, en als ik dan aan de andere kant weer naar beneden rijd, komen die er ook zomaar weer bij... ;-)