Ellio, met all wheel drive

Polling
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands

Ik denk dat ze bij Ellio bedoelen dat ze het softwarematig nog niet rond hebben. Wat ik op zich best snap. Ellio is een superkleine fabrikant die alles in eigen beheer ontwikkelt (of laat ontwikkelen) en deze bike is hun start-up. Alle credits daarvoor, en dan kun je ook echt niet op tegen giganten zoals b.v. Bosch. Stromer heeft de resterende actieradius ook pas 1,5 jaar geleden geïmplementeerd. (En oudgedienden zijn al zo gewend om te werken met het resterende percentage, dat we die nieuwe feature niet eens gebruiken.)
En het feit dat er nog geen overeenstemming lijkt te zijn over hoe je dat softwarematig laat berekenen: wordt er gebruik gemaakt van het gemiddelde van de laatste km? De laatste 10 km? De laatste keer dat de ritafstand op 0 is gezet? De laatste keer dat de fiets is uitgeschakeld? Langdurig gemiddelde of juist alleen laatste stukje van de huidige rit?
Mijn Brose gebruikt een klein stukje, bij viaduct omhoog gaat de resterende afstand zomaar 8 km naar beneden in 300 meter, en als ik dan aan de andere kant weer naar beneden rijd, komen die er ook zomaar weer bij... ;-)
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
FreddyH
Netherlands
Merk SP: Bulls Green Mover E45

De benodigde software hiervoor is niet dramatisch hoor. Een ringbuffer van n verbruikscijfers en een functie die het gemiddelde berekent van n getallen. Om de variaties die Polling aangeeft te maken hoef je alleen n anders in te stellen.

Kost mij ongeveer 4 uur om te maken (inclusief de benodigde unit tests).
Remember compliments you receive. Forget the insults. If you succeed in doing this, tell me how.
(Baz Luhrmann)
Mistlicht
Runner-up
Runner-up

Golvas schreef: 05 sep 2020, 11:33
jovdt schreef: 05 sep 2020, 10:52 Wat ik als eerste zou veranderen aan de fiets zijn de banden
Die Schwalbes boezemen me ook maar weinig vertrouwen in en dat blijkt na het lezen van jouw ervaringen niet onterecht te zijn ... in de door Ellio gemonteerde bandenmaat (20 x 2,40 = 62-406) is er op dit moment maar één alternatief (uiteraard met ECE-R75 keurmerk) en das de CST Brooklyn Pro : https://cst.nl/brooklyn-pro/

Continental produceert niets onder de 26 inch (fietsbanden).
Die CST's zijn hebben (nog?) geen E-50 toelating...
Dat is dus wel een probleem in de herfst en winter.
Golvas

Mistlicht schreef: 04 okt 2020, 17:56 Die CST's zijn hebben (nog?) geen E-50 toelating...
Hebben ze die dan - ondanks de vermelding op de website van de fabrikant - niet ? ... waar precies zie je dat (niet) ? ... en waarom is dat - in voorkomend geval - een probleem in herfst / winter ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪

:bike: Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh
Mistlicht
Runner-up
Runner-up

Golvas schreef: 04 okt 2020, 20:36
Mistlicht schreef: 04 okt 2020, 17:56 Die CST's zijn hebben (nog?) geen E-50 toelating...
Hebben ze die dan - ondanks de vermelding op de website van de fabrikant - niet ? ... waar precies zie je dat (niet) ? ... en waarom is dat - in voorkomend geval - een probleem in herfst / winter ? :bn:
Bij de specs staat enkel de E25 toelating, maar op de afbeelding van de band is de 50km/u markering duidelijk te zien, zie ik nu.
Op de .eu website kom ik ook nog de Tracer tegen, in 20x2.125. Hier wordt geen snelheid vermeldt.

Die E50 goedkeuring is handig voor verzekeringskwestie's...
Golvas

Er staat duidelijk vermeld : ECE-R75 goedgekeurd en die heb je nodig.
Mistlicht schreef: 20 okt 2020, 18:01 Die E50 goedkeuring is handig voor verzekeringskwestie's...
Wanneer heb je een verzekeringskwestie ? ... :bn:

Recent een VKO gehad met de SP : niemand heeft mijn (overigens reglementaire) banden bekeken.
Golvas V2.0 🇧🇪

Takie
Runner-up
Runner-up
Belgium

De nieuwe Schwalbe Pick-Up band in maat 60-406 zou ook moeten lukken. En op het eerste zicht een beetje beter dan de Super Moto-X
Mistlicht
Runner-up
Runner-up

Golvas schreef: 20 okt 2020, 18:18 Er staat duidelijk vermeld : ECE-R75 goedgekeurd en die heb je nodig.
Mistlicht schreef: 20 okt 2020, 18:01 Die E50 goedkeuring is handig voor verzekeringskwestie's...
Wanneer heb je een verzekeringskwestie ? ... :bn:

Recent een VKO gehad met de SP : niemand heeft mijn (overigens reglementaire) banden bekeken.
Hoe hoger de bedragen oplopen, hoe nauwkeuriger de expert het betrokken voertuig zal controleren.
Hopelijk nooit, maar ik wil dat risico niet lopen.

Geschikte banden koop ik trouwens in de 1e plaats voor mijn eigen veiligheid.
Al zijn de Moto-X mss 'gevaarlijker' dan niet-E50 gekeurde banden met een beter profiel... Een beetje dubbel allemaal.
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Merk SP: Klever X Alpha 45

Mistlicht schreef: 23 okt 2020, 19:41 Hoe hoger de bedragen oplopen, hoe nauwkeuriger de expert het betrokken voertuig zal controleren.
Of als er sprake is van (ernstig) persoonlijk letsel.

We hebben hier weleens foto's voorbij zien komen van de VOA, die het keurmerkje aan de binnenkant van de helm van een verongelukte SP-er fotografeerde.
Stromer ST1 X (2017) - Stromer ST2 S (2018) - Klever X Alpha 45 (2021)
Golvas

Mistlicht schreef: 23 okt 2020, 19:41 Hoe hoger de bedragen oplopen, hoe nauwkeuriger de expert het betrokken voertuig zal controleren.
Dat maakt niets uit ... ik ben vandaag exact 8 weken werkonbekwaam en dat worden er - voorlopig - al op zijn minst 13 : het voertuig heeft geen enkele expertise ondergaan.
Golvas V2.0 🇧🇪

Plaats reactie