Bulls Accu/lader aan het overlijden?

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Edit: bericht waar ik op reageerde is ineens weg?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zat het toevallig net ook te lezen (iets met lader en tijdklok). Dan zal SpeedyDJ het verwijderd hebben.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
SpeedyDJ
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 apr 2019, 23:21

De Bulls GM is terug sinds 2 maanden na de aanpassing bij Cor. Er is een parallel kabel/stekker gemonteerd voor de verbinding tussen de fiets en de accu. Ik was sceptisch, maar........ INDERDAAD WAS DIT DE BELANGRIJKSTE OORZAAK VAN DE ELLENDE!! De fiets was getest en zou het weer doen. Ik was om 14:30 weer thuis met de fiets en kreeg achteraf nog een envelop van het CJIB :lol: :bh:
(Pas) thuis even geprobeerd en een foutmelding (ECO). Uiteindelijk wel weer aan de gang gekregen, later naar de supermarkt geen probleem. 's Avonds zouden we op vakantie gaan: met de fiets of niet? Gok genomen.
Ik heb wel wat storingen gehad (de hele riedel), maar lang niet zo dramatisch als voorheen. Als ik de nieuwe stekker loskoppelde ging de Bulls meteen in de foutmodus. De bypass werkte dus. Gedurende de vakantie wel uitval gehad welke verband leek te houden met een belastingsensor. Als ik een helling met lage snelheid in een te hoge versnelling wil nemen kan de fiets in een (tijdelijke) storing gaan.
Inmiddels is mijn conditie weer beter en heb ik de laatste 7 weken bijna 1000 km gereden. Een paar keer per week fiets ik zo'n 65 km/dag en ZONDER storingen. De fiets doet eindelijk (weer) waar hij voor gemaakt was. Soms gaan de streepjes van 4 naar 5. De accu is nog origineel en dat betekent dus e lader meenemen voor de terugrit. Zolang het op deze manier nog lukt doe ik het maar zo. Een kortere route door het centrum van Amsterdam is wel "leuk", maar schiet niet op en op een val door de tramrails zit ik ook niet te wachten....
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Fijn dat je fiets het nu weer grotendeels doet! Over je verwijderde vraag over de tijdklok: ik heb geprobeerd om kort de 230V te onderbreken, dat was niet genoeg om de lader weer te laten starten. Wellicht dat een langere onderbreking wel werkt, zou je kunnen proberen. Met enkele seconden de lader van de accu loskoppelen kun je ook weer verder, maar aangezien dat niet handig te automatiseren is zou ik dat voor de langere termijn geen oplossing vinden.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
LucasVN
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 okt 2018, 23:44
Locatie: Regio Gent

Dag Freddy en andere collega's,
Ik hoop dat alles goed gaat met jullie in deze Corona tijden?
Het is al een tijdje geleden dat ik hier op het forum iets gepost heb. Met mijn Bulls Greenmover gaat alles zeer goed. Ik doe regelmatig de verplaatsing naar mijn werk +/-80 Km per dag.
Ik heb nu eigenlijk iets heel eigenaardig voor. Vorige week lukte het mij niet meer mijn batterij te laden. De lader viel na enkele seconden uit. Mijn eerste idee de lader defect. Een nieuwe lader besteld hetzelfde probleem. Toevallig laat ik mijn batterij zitten in de fiets, probeer ik hem te laden en lukt het wel. Nog enkele keren de twee situaties uitgeprobeerd en tot hetzelfde besluit gekomen.
Ik heb wel iets opgemerkt op het moment dat ik vaststelde dat de batterij niet meer apart kon geladen worden. In de connector van de lader zit een magneet. Op de contactvlakken was een kleine metalen braam blijven hangen. Op het moment dat ik de connector in de batterij stak moet er een kortsluiting geweest zijn.
Of dit nu de aanleiding geweest is weet ik niet. Misschien is er iets met de BMS gebeurd?
Hebben jullie al van dit fenomeen gehoord?
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2015
LucasVN
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 okt 2018, 23:44
Locatie: Regio Gent

Ik heb het probleem kunnen oplossen.
De connector van de lader bevat de twee contacten waar de laadstroom door vloeit. Er zijn nog twee kleine contactjes die twee punten verbinden op de vaste laadconnector op de batterij om de BMS te signaleren dat de lader gekoppeld is. Deze verbinding kwam niet tot stand doordat er in de laadconnector zich een laagje vuil opgehoopt had waardoor de laadconnector net niet diep genoeg zat om de verbinding te maken. Als de batterij in de fiets zit wordt blijkbaar de verbinding gemaakt in de batterij connector (connectie batterij fiets) en lukt het laden toch. Na het reinigen van de connectoren en uitschrapen van het laagje vuil was het probleem opgelost.
Je ziet het zit soms in een klein hoekje.
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2015
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Fijn dat het is opgelost!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Vlassie1980
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 sep 2017, 14:25
Locatie: Waddinxveen
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 2600

Met mijn 2017 model inmiddels ook problemen. Hij wil soms niet volledig opladen en blijft tussen de 80 ~ 90 procent steken. Accu wordt ook warm na een tijdje en alle leds gaan knipperen. De lader gaat telkens aan en weer uit en lijkt telkens te willen balanceren, ik heb dus het idee dat het aan de lader ligt. Ik heb een lader thuis en op het werk en de lader thuis lijkt de problemen te geven. Tijdje terug een lader geleend van mijn fietsenmaker en die gaf geen problemen.

Vanwege de corona crisis fiets ik elke ochtend een rondje van 10 km in plaats van het normale woon-werk traject om toch een beetje in de flow en beweging te blijven. Ik ga toch nog even bij mijn fietsenmaker vragen of ik die lader nog een tijdje kan lenen om het gedrag van de laders nog even te vergelijken.
Plaats reactie