Tomasj schreef: ↑05 jan 2019, 10:45
mhoekstra schreef: ↑05 jan 2019, 09:34
Hallo mensen,
Met interesse heb ik jullie bericht gelezen.
Ik ben van plan om de batterij van mijn Bulls Green Mover E45 te balanceren, waardoor de actieradius wellicht beter wordt. Tevens wil ik in de toekomst wellicht zelf nieuwe 186650 cellen plaatsen.
Hiervoor dien ik vanzelfsprekend de batterij open te halen, maar ik kan nergens vinden hoe ik dit het beste kan doen.
Heeft iemand hier eventueel voorbeelden van of zelfs ervaring mee?
Daarnaast houd ik mij aanbevolen als er ergens een defecte batterij van een Bulls Green Mover E45 wordt aangeboden.
Marc (Speed Pedelec enthousiast in Groningen)
Als je nog nooit aan zo'n batterij hebt gewerkt, zou ik dat vooral laten doen. Om niet heel je huis in vlam en vuur te zien opgaan wanneer je je fiets oplaadt. Batterij samenstellen is voor wat ik ervan begrepen heb, vakmanschap, enkele fietsenwinkels die afgebrand zijn door knutselbatterijen gaan je dat kunnen bevestigen.
Goed dat je dat zegt en daar ben ik het mee eens.
Ik heb mij gelukkig de laatste maanden behoorlijk verdiept in Lithium Ion batterijen (minimale en maximale voltage en stroomsterkte, fusing, C waardes etc).
Ik weet hoe je ze moet behandelen en dat je aardig moet zijn voor de 18650.
Daarom wil ik mijn bestaande batterij van mijn Green Mover eerst balanceren (mocht dit nodig zijn) om de meeste capaciteit eruit te halen.
Batterijen vervangen is zeker iets waarbij je precies moet weten waar je mee bezig bent.