Trefecta

Jins
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 560
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22

Wat alles hier zo duur maakt zijn de homologaties + profits. De onderdelen op zich zijn niet duur, zelfs niet de accu. Ik maak een 1,3 kW/h voor €5OO. Een 5kW DD hub motor heb je voor €200(geleverd), die kan piek 10kW verdragen... Voor 1000€ aan hardware ben je vertrokken, frame kiezen, aankleden naar smaak en the sky is the limit. Geen bestaande standaard e-bike kan hier aan tippen...wel illegaal als je de weg op gaat!!! Maar perfect mogelijk. Het is echt geen rocket science. Fabrikanten vinden het wiel niet opnieuw uit, allemaal bestaande technieken in een mooi jasje. Daar is niets mis mee, mensen zijn vragende partij en de industrie levert (of de industrie zorgt voor de vraag). Vraag en aanbod bepalen de prijs.
mrstrom
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 553
Lid geworden op: 29 okt 2018, 08:07
Locatie: NL nh

Jins schreef: 14 mar 2019, 22:12 Wat alles hier zo duur maakt zijn de homologaties + profits. De onderdelen op zich zijn niet duur, zelfs niet de accu. Ik maak een 1,3 kW/h voor €5OO.
Die levert na 2 uur rijden dan 2,6kW? en na 3uur 3,9kW? ;p
On the move: ST3 LE, body float
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 5231
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Bulls Green Mover E45

mrstrom schreef: 15 mar 2019, 08:20 Die levert na 2 uur rijden dan 2,6kW? en na 3uur 3,9kW? ;p
:bj
Scherp :cool2:
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 1400

Een ST5 is een prima machine waarbij de rijder de versnellingen kiest die hij wenst.
Hoewel met perfecte onderdelen niet geheel hightech.

De Trefecta kiest de versnelling naar de ingestelde trapfrequentie en de kracht waarmee je trapt. Veel kracht geven geeft versnelling en opschakelen en als gevolg een fors toenemende snelheid.
Zoals ik al schreef doet dit het meest aan een DAF denken. Het toerental van de motor blijft vrijwel gelijk net zoals de trapfrequentie op de Trefecta gelijk blijft.
Dit systeem zal vast wat onnodige energie verbruiken maar dat veroorzaakt bij de accucapaciteit en het beoogde gebruik nauwelijks een probleem.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 567
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 14.000

Leuk weetje: de Trefecta is ook door ons (NL) leger gebruikt tijdens een vredesmissie in 2017 in Mali. Ik was vandaag met vrouw en kinderen in het Nationaal Militair Museum bij het voormalige Vliegbasis Soesterberg (aanrader!) en trof hem daar aan.
Bijlagen
Militaire versie van de Trefecta
Militaire versie van de Trefecta
IMG_2833.jpeg (1.72 MiB) 2430 keer bekeken
ST5 XL met bagagedrager sinds 30 nov '18 | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbordverlenger 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Visibility zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 14.000km and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 14037
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland

Ik volg Trefecta al een tijdje op Insta; ik blijf het beulen van bikes vinden.

Geen idee wat je er in Mali precies mee moet (dan snap ik de Hummer-marketing toch net wat beter), maar imposant is-ie wel in deze kleur.
Stromer ST1 X, Stromer ST2 S... next?
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 629
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Ik vraag me af of die pedalen niet louter een gimmick zijn dan. Je wordt waarschijnlijk niet echt verondersteld te trappen zoals op een stromer. Gewoon om niet als brommer te moeten inschrijven veronderstel ik?

Ziet er wel heel tof uit. Om te gaan offroad mountainbiken moet dit fantastisch zijn.
ST3 black 983wh
Jins
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 560
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22

Als het elektrisch sap op is is het nog altijd makkelijker om 15 km/h te fietsen dan te lopen, dus wel nuttig die trappers.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 1400

Het concept van de Trefecta is volledig rond trappen in combinatie met gasgeven gebouwd. Er is duidelijk synergie in de aandrijving. Begrijpelijk dat je het ervaart als een elektrische brommer met overbodige trappers maar de trapervaring in combinatie met de aandrijving en het schakelsysteem op de Trefecta is werkelijk uniek.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 1400

Nu de ST2s ondertussen 1,5 jaar is en 17.000km heeft gedaan, komen er langzaam gedachten op over een opvolger.
Omdat ik met een schuin oog naar de Trefecta kijk, is er nog zo'n 1,5 jaar om te sparen voor de garantie op de ST2s verloopt.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Plaats reactie