M1-Sporttechnik

josk
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jan 2018, 07:54
Locatie: Kalmthout

Rijd sinds vorig jaar mei met een spitzing plus (mtb model met voor en achtervering en wielmaat 27,5x 3.00)met andere wielen en banden(big ben plus). Gebruik de fiets voor woon-werkverkeer ,106 km per dag,wel opladen op het werk. Met slecht weer en te lange werkdagen neem ik de auto, ben toch snel 1,5 u per keer onderweg met de fiets wat het dubbele is van de auto. Nu zo een 13000 km gereden en eigenlijk buiten gewoon onderhoud geen probleem gehad. Batterij van 1040 wh mocht iets groter zijn, het is toch 53 km mét 33 ! stoplichten en een aantal kruispunten. Rijd van noord-zuid/zuid-noord doorAntwerpen. EEn zalige fiets mbt vering,wegligging,kracht motor en remmen. Als ik zou veranderen zou het richting Bultaco gaan met nog meer vermogen en een beetje gelijkaardig concept kwestie van comfort(voor-achtervering).
Noud
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mar 2018, 09:37

Dag Josk,
Proficiat met de enorme kilometerstand! Ik ben het met je eens dat het een krachtige en robuuste fiets is waar je je heerlijk mee op de weg voelt.
Dwars door Antwerpen is geen sinecure!! dan zul je flink defensief moeten rijden.
Ik rijd met de Sterzing GT, geen achtervering maar wel met spatborden en pakkendrager om mijn tas aan te hangen.
Doe je het onderhoud zelf aan je fiets?
Bultaco heb ik ook al eens gezien, is inderdaad iets moois maar ziet er wel wat heftiger uit.
Viel plezier en veilige kilometers.
josk
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jan 2018, 07:54
Locatie: Kalmthout

IK doe gedeeltelijk zelf onderhoud, banden en ketting. Remblokken achter met 8000km vervangen, voor met 12000km ,derailleurwieltjes en nieuwe voorband laten leggen. Achterband heb ik met ongev 9000 km vervangen. Heb gedeeltelijk een vrij drukke route van Luchtbal tot Boom met veel stoplichten,veel afslaand verkeer, fietsers en wandelaars e.d. daarom vrij dikwijls een noodstop met toch wel snellere bandenslijtage tot gevolg. Is elke dag "een belevenis"!Kettingen verwissel ik regelmatig ,heb er drie in het gebruik, na een goede 1500 km haal ik ze eraf, maak ze proper ,terug invetten en weghangen en schuif ze zo door(altijd één op reserve bij), heb 11000 km gereden met de eerste drie kettingen en casette(komt natuurlijk veel kracht op de ketting) Voorste tandwiel ligt er nu na 13000 km nog steeds perfect op.
Dave1880
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jan 2019, 20:35

Ik heb er zelf ook eentje gekocht en heb mijn M1 Sterzing nu 2 weken. En ik ben er heel tevreden mee. Sterke prestaties, knap design en heel proffesioneel en stevig gebouwd met oog voor detail. Het ontkoppelen van de motor tijdens het schakelen werkt heel secuur zodat je geen last hebt van gekraak van de ketting. De fox voorvork geeft ook prima demping. Ik gebruik hem elke dag voor woon- werkverkeer en ik heb er nog geen minuut spijt van.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Dave1880 schreef: 11 jan 2019, 21:29 Ik heb er zelf ook eentje gekocht en heb mijn M1 Sterzing nu 2 weken. En ik ben er heel tevreden mee. Sterke prestaties, knap design en heel proffesioneel en stevig gebouwd met oog voor detail. Het ontkoppelen van de motor tijdens het schakelen werkt heel secuur zodat je geen last hebt van gekraak van de ketting. De fox voorvork geeft ook prima demping. Ik gebruik hem elke dag voor woon- werkverkeer en ik heb er nog geen minuut spijt van.
Tjonge, wat een prachtige fietsen zie ik hier. Stoer uiterlijk maar ook mooi. Worden zelfs voor WW-verkeer gebruikt en ik neem aan met spatborden en bagagedrager. Zijn er ook onder jullie die er vooral het ruige terrein in gaan? En zo ja, hoe bevalt dat. Ik vind het altijd mooi om al die MTB-ers in de bossen te zien.

Veel plezier met de M1.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Noud
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mar 2018, 09:37

Dag Dave,
Proficiat met je M1 Sterzing!! Ik heb mijn Sterzing vanaf oktober 2017 en ben ook nog steeds zeer onder de indruk van het ontwerp, degelijkheid, wegligging en de prestaties. Ook ik gebruik hem voor woon- werkverkeer.
Veel plezier met deze krachtpatser.
Dave1880
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jan 2019, 20:35

6 maanden ver en ik had niet te klagen over de M1. Tot nu dus....
Na 2600km tandwielen versleten, ketting versleten en gisteren in 2 gebroken en vandaag de motor kapot :bu: hij kraakte serieus en had opeens geen overbrenging meer naar de trapper. ik hoop dat het garantie is, maar ben wel even verschoten nu. Zo snel zoveel slijtage :?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Snelle slijtage aan de drivetrain verbaast met niet, aangezien jouw bike een middenmotor heeft. Maar balen is het wel.

Hield te motor ermee op toen je ketting het begaf, of is dat puur toeval? Als het toeval is en er is geen sprake van een gebruikersfout, dan zou ik wel uitgaan van garantie.

Laat je ons even weten hoe de dealer hiermee omgaat? Altijd interessant voor belangstellenden, en zoveel M1's zijn er niet in omloop.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Dave1880 schreef: 21 aug 2019, 21:08 6 maanden ver en ik had niet te klagen over de M1. Tot nu dus....
Na 2600km tandwielen versleten, ketting versleten en gisteren in 2 gebroken en vandaag de motor kapot :bu: hij kraakte serieus en had opeens geen overbrenging meer naar de trapper. ik hoop dat het garantie is, maar ben wel even verschoten nu. Zo snel zoveel slijtage :?
Ik vind 2600 km een zeer goed resultaat voor zo'n krachtige middenmotor, tenzij je je ketting maniakaal onderhoudt lijkt me dat een redelijk resultaat
Door op tijd en stond een nieuwe ketting te plaatsen, kan je de levensduur van je cassette verlengen.
Je ketting gaat beginnen verslijten. Terwijl ze in het begin contact maakt met alle tanden waar ze opligt, gaat je ketting steeds meer op enkele tanden 'trekken', waardoor de cassette versneld verslijt.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Dave1880
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jan 2019, 20:35

Klopt inderdaad. Op tijd en stond smeren en vervangen is een must.
Ik heb vernomen van de winkel dat de ketting niet al te sterk is voor deze fiets en dat er een sterkere in de plaats komt, samen met een nieuwe cassette. Dat neemt natuurlijk niet weg dat de motor al stuk is.
Ik ben benieuwd wat daar mis mee gaat zijn.
Plaats reactie