Ik vind het wel een gaaf ding. Volledig overdekte ligfietsen kennen we al decennia. Zitfietsen kennen we ook al eeuwen, maar nooit overkapt. 25km/u en 45km/u ondersteunde ligfietsen op twee of drie wielen zien we ook al een tijdje al zijn het geen hardlopers in verkoop, maar zo'n "Pod" er overheen: nice.
Ik vind alleen de zit te rechtop. Ik zou liever een ligfiets-ontwerp onder zo'n pod zien.
Podbike - echte vernieuwing
-
- Pro
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:10
Vindt die ligfietsen er zo oncomfortabel uitzien , die mensen moeten hun hoofd een beetje omhoog houden op een vreemde manier
Bij ons in het dorp was een man die eerst gitaren maakte en later overgeschakeld is op het bouwen van lig fietsen dus ik heb er best veel gezien
Bij ons in het dorp was een man die eerst gitaren maakte en later overgeschakeld is op het bouwen van lig fietsen dus ik heb er best veel gezien
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Diep voorover op je racer met je hoofd in je nek is net zo raar.
Ik heb een ligfiets gehad, zo eentje met het stuur onder het zadel. Ging loeihard. Alleen verschrikkelijk gevaarlijk omdat iedereen je over het hoofd ziet, en als ze je zien hebben ze geen idee van je snelheid.
Ik heb een ligfiets gehad, zo eentje met het stuur onder het zadel. Ging loeihard. Alleen verschrikkelijk gevaarlijk omdat iedereen je over het hoofd ziet, en als ze je zien hebben ze geen idee van je snelheid.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Flevobike Orca, met rohloff en e-ondersteuning.
https://www.flevobike.nl/Orca/orca.html
Deze pod heeft een ander soort voortstuwing, niet direct, het trappen geeft aanvullende stroom aan de motoren, en die drijven de wielen aan. Het zal ws niet werken om met weinig ondersteuning boven de max te rijden, omdat er geen directe aandrijving van trappers naar wielen is.
https://www.flevobike.nl/Orca/orca.html
Deze pod heeft een ander soort voortstuwing, niet direct, het trappen geeft aanvullende stroom aan de motoren, en die drijven de wielen aan. Het zal ws niet werken om met weinig ondersteuning boven de max te rijden, omdat er geen directe aandrijving van trappers naar wielen is.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Stromeur schreef: ↑31 mei 2020, 20:14 Ik vind het wel een gaaf ding. Volledig overdekte ligfietsen kennen we al decennia. Zitfietsen kennen we ook al eeuwen, maar nooit overkapt. 25km/u en 45km/u ondersteunde ligfietsen op twee of drie wielen zien we ook al een tijdje al zijn het geen hardlopers in verkoop, maar zo'n "Pod" er overheen: nice.
Ik vind alleen de zit te rechtop. Ik zou liever een ligfiets-ontwerp onder zo'n pod zien.
Ben je jezelf nu niet een beetje aan het tegen spreken? Het voordeel van de zit rechtop is dat de zichtbaarheid significant beter is.Stromeur schreef: ↑31 mei 2020, 20:38 Diep voorover op je racer met je hoofd in je nek is net zo raar.
Ik heb een ligfiets gehad, zo eentje met het stuur onder het zadel. Ging loeihard. Alleen verschrikkelijk gevaarlijk omdat iedereen je over het hoofd ziet, en als ze je zien hebben ze geen idee van je snelheid.
Van wat ik begrepen heb kan je tot 50 km/h trappen. Vanaf 25km/h zonder ondersteuning. Een overbrenging by wire is absoluut niet minder efficiënt dan een echte mechanische overbrenging (generatoren kunnen, wanneer ze goed ontworpen zijn, rendementen hebben van >>> 95%). Het probleem van peddle-by-wire is dat het niet zo natuurlijk aanvoelt.Polling schreef: ↑01 jun 2020, 08:28 Flevobike Orca, met rohloff en e-ondersteuning.
https://www.flevobike.nl/Orca/orca.html
Deze pod heeft een ander soort voortstuwing, niet direct, het trappen geeft aanvullende stroom aan de motoren, en die drijven de wielen aan. Het zal ws niet werken om met weinig ondersteuning boven de max te rijden, omdat er geen directe aandrijving van trappers naar wielen is.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Nee hoor: het één gaat over comfort/aerodynamica (ligfiets liever dan zitfiets) en het ander gaat over veiligheid (zitfiets boven ligfiets). Ik koos voor een ligfiets vanwege dat eerste, en koos ervoor om daarmee te stoppen vanwege dat laatste, want het alternatief (zitfiets) is niet mijn ding.Tomasj schreef: ↑01 jun 2020, 10:58Stromeur schreef: ↑31 mei 2020, 20:14 Ik vind het wel een gaaf ding. Volledig overdekte ligfietsen kennen we al decennia. Zitfietsen kennen we ook al eeuwen, maar nooit overkapt. 25km/u en 45km/u ondersteunde ligfietsen op twee of drie wielen zien we ook al een tijdje al zijn het geen hardlopers in verkoop, maar zo'n "Pod" er overheen: nice.
Ik vind alleen de zit te rechtop. Ik zou liever een ligfiets-ontwerp onder zo'n pod zien.Ben je jezelf nu niet een beetje aan het tegen spreken? Het voordeel van de zit rechtop is dat de zichtbaarheid significant beter is.Stromeur schreef: ↑31 mei 2020, 20:38 Diep voorover op je racer met je hoofd in je nek is net zo raar.
Ik heb een ligfiets gehad, zo eentje met het stuur onder het zadel. Ging loeihard. Alleen verschrikkelijk gevaarlijk omdat iedereen je over het hoofd ziet, en als ze je zien hebben ze geen idee van je snelheid.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023