Re: Ellio, met all wheel drive
Geplaatst: 06 mei 2020, 11:54
Bij de remmen op onze Stromers hoeft de remklauw niet losgehaald te worden voor het vervangen van de pads.
Wat jovdt bedoelt is denk ik dat het uitnemen en terugplaatsen van een wiel met motor niet altijd even eenvoudig is. Nu is dat meestal niet veel meer extra t.o.v. een MTB dan een connector richting de moror loshalen en weer bevestigen, maar zoals we bij de eerste lichting ST1 X-en hebben gezien, kun je het wiel in de verkeerde positie terugplaatsen, met een doordraaiende motor en alle kabels aan gort tot gevolg.
Als Ellio de boel monkey-proof heeft ontworpen, zouden zulke problemen echter niet voor hoeven komen en moet een eigenaar gewoon zelf onderweg een biba kunnen vervangen en thuis de boel weer met een momentsleutel op het juiste moment aandraaien.
Maar misschien volgen ze hetzelfde beleid als Stromer doet vanaf de ST5: uitnemen en terugplaatsen wiel niet meer in de handleiding vermelden en eigenaren naar de dealer verwijzen.
Wat jovdt bedoelt is denk ik dat het uitnemen en terugplaatsen van een wiel met motor niet altijd even eenvoudig is. Nu is dat meestal niet veel meer extra t.o.v. een MTB dan een connector richting de moror loshalen en weer bevestigen, maar zoals we bij de eerste lichting ST1 X-en hebben gezien, kun je het wiel in de verkeerde positie terugplaatsen, met een doordraaiende motor en alle kabels aan gort tot gevolg.
Als Ellio de boel monkey-proof heeft ontworpen, zouden zulke problemen echter niet voor hoeven komen en moet een eigenaar gewoon zelf onderweg een biba kunnen vervangen en thuis de boel weer met een momentsleutel op het juiste moment aandraaien.
Maar misschien volgen ze hetzelfde beleid als Stromer doet vanaf de ST5: uitnemen en terugplaatsen wiel niet meer in de handleiding vermelden en eigenaren naar de dealer verwijzen.