MTB Cycletech Code

Gebruikersavatar
Bastiaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 mar 2020, 15:59
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Golvas schreef: 03 mar 2020, 22:23
RikC schreef: 03 mar 2020, 18:14 Even doorscrollen naar een closeup v.d. versie met riem: https://www.r-m.de/nl/modellen/load-60/
Een (veel) groter riemwiel en een extra spanrol, goed gezien ... ofwel was dit (wegens afmetingen) niet haalbaar op de MTB ofwel paste dit niet binnen het vooropgestelde budget ? :bn:
Dat grotere riemwiel is een eigenschap van de nieuwe Bosch middenmotoren, dus dat is geen keuze van R&M. De getoonde oplossing vraagt wel om een brede achterbrug. Dat zal niet voor alle fietsen ideaal zijn.
Oceaanblauwe ST1X met geveerde vork en Kinect zadelpen
Supertjeduc
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:10

Ik heb vandaag ook een kort proefritje gemaakt op deze fiets en dat beviel erg goed
Heerlijk schakelen , goed remmen
Net zo als eerder gezegd alleen wie komt op het idee om de oplaadstekker op die plaats te maken
Ik erger me daar mijn huidige fiets ook over , kom je s’morgens aan in je garage (ik draai nachtdiensten) moet ie in slecht licht die stekker daar inpluggen , en eerst de modder weg vegen (ik woon nog al landelijk )
En al hoewel in mijn geval die accu groot genoeg is moet je het dus wel vaak doen
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Mooi topic en veel info! :cool2:

Ik heb ook mijn oog laten vallen op de code 45 en na een testrit was ik verkocht.
De kracht, snelheid en het schakelen, zeker in de stad, was erg prettig.

De afstand die ik ga rijden en dat ik vaker moet opladen is geen probleem voor mij.
50km per dag en op het werk opladen.
Zodra de fiets in mijn bezit is en elke dag zal gaan rijden hoop ik meer info te kunnen plaatsen..
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Marcode45 schreef: 05 jun 2020, 13:20 Zodra de fiets in mijn bezit is en elke dag zal gaan rijden hoop ik meer info te kunnen plaatsen..
De bottleneck bij deze fiets is de batterij, dus als je daar uitspraken over kunt doen van hoe die in de praktijk presteert zal dat menig forumlezer kunnen boeien. :cool2:
ST3 black 983wh
Supertjeduc
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:10

Marcode45 schreef: 05 jun 2020, 13:20 Mooi topic en veel info! :cool2:

Ik heb ook mijn oog laten vallen op de code 45 en na een testrit was ik verkocht.
De kracht, snelheid en het schakelen, zeker in de stad, was erg prettig.

De afstand die ik ga rijden en dat ik vaker moet opladen is geen probleem voor mij.
50km per dag en op het werk opladen.
Zodra de fiets in mijn bezit is en elke dag zal gaan rijden hoop ik meer info te kunnen plaatsen..
Nog steeds de fijnste fiets waar ik op gereden heb
Als de dealer op een redelijke afstand was geweest en geen 3 maanden leveringstijd had ik hem graag gekocht
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik sprak onlangs een Amsterdamse dealer die de MTB Cycletech Code in het assortiment heeft opgenomen en er inmiddels een leuk aantal van heeft verkocht: nul storingen tot nu toe. De motor zou vrij basic in elkaar zitten en doet gewoon goed wat-ie moet doen. Topsnelheid is prima, ondersteuning als de omstandigheden tegen zitten zakt wel wat in en daarmee zijn de prestaties vergelijkbaar met b.v. de nieuwe Stromer ST1 en de ST1 X 2017. (Alleen die kleine accu he....)

De dealer vertelde me trouwens ook dat Neodrives van oudsher een fabrikant is van rolstoelen en trapliften, erg funny. Met deze combinatie achterwielmotor + PINION hebben ze wel goud in handen. Deze config zit dus ook in de Kettler SP, in die Jongerius e-bike die we hier al voorbij zagen komen etc. Ik vraag me af of de Klever BIACTRON V2 aandrijving + PINION van mijn test-Klever X-Speed PINION niet een gerebrande Neodrives-combi is. Zal het Klever eens vragen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De motor van Klever is in eigen beheer ontwikkeld en wordt door Kymco geproduceerd. Is er dus niet eentje uit de Neodrives-reeks.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 484
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Meines Wissens nach kommen die Motoren für Klever und Stromer von TDCM.

https://www.tdcm-motor.com/customers/


De motoren voor Klever en Stromer komen voor zover ik weet van TDCM.
Zoever
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 jul 2020, 19:16

Hoi.
Ik ben helemaal nieuw op het forum en wil even inpikken op dit onderwerp.
Kort: al paar jaar aan het dromen van een pedelec, gekeken... gewacht... getwijfelt...
Ondertussen wordt mijn diesel ouder en ouder. Ik gebruik hem uit ecologische overwegingen enkel indien noodzakelijk. Woon werk enkel is 15 km. Doe ik nu met gewone fiets, dat lukt maar bij sterke wind 16 kmh halen is frustrerend.
Tijd voor pedelec dus. Keuze gaat tussen klever, stromer en mtb. Buurman en vriend veel problemen met stromer (st1x & st3) . Ik wil fiets waar ik 100% op kan vertrouwen als hij auto moet vervangen. Stromer valt af. Klever vind ik niet mooi. Dus vandaag code 45 getest. Reed wel zalig. Enkel die batterij.. 650w
Toen ik naar prestaties vroeg zei verkoper dat hij in stand 2 45 haalt en actieradius van 45 km heeft. Ik dacht verkooppraatjes maar effectief. Tijdens test was 45kmh in stand 2 geen probleem (vrijwel windstil weliswaar)
Bij stand 2 wordt 20% ondersteuning gebruikt aldus verkoper.
Voor mijn woonwerk lijkt dit voldoende maar ik blijf terughoudend. Ik zou iedere dag moeten opladen. In hoeverre bepaalt dit de levensduur van accu? En hoe ver raak je na twee jaar nog? En wat blijft van die 45km over bij een snijdende tegenwind als het vriest? Wat is jullie mening? Ik wil woon werk verkeer dien en evt eens tot de kust rijden (60km) aan 30km/h.
Zoever
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 jul 2020, 19:16

@marcode45 wat zijn jouw ervaringen?
Plaats reactie