Mijn collega heeft de qwic rd10. Bij bijna aanrijdingen is hij al 2 keer over zijn stuur getuimeld bij het hard remmen. Ik had gelezen dat de remmen van de rd10 erg goed waren maar ik vroeg me af of het niet door de geveerde voorvork is dat hij over zijn stuur tuimelt.
Ik heb dit met mijn fietsen (zonder geveerde voorvork) nog nooit meegemaakt. Op mijn Stromer heb ik nog maar 1200km en nog maar 2 keer goed in de remmen gemoeten maar ik bleef stevig op de fiets zitten.
Qwic RD10 Speed
Enkelen slepen dagelijks een tweede accu mee. Speciaal voor Stromer heeft Jeroen van Zijp een accu-transporter gemaakt. Voor zover ik weet, heeft hij zoiets nog niet voor andere merken ontwikkeld.
Het wisselen van een accu onderweg lijkt me niet zo’n moeilijk klusje, dus daar zou ik niet wakker van liggen, tenzij je dit rijdend wilt doen...
Het wisselen van een accu onderweg lijkt me niet zo’n moeilijk klusje, dus daar zou ik niet wakker van liggen, tenzij je dit rijdend wilt doen...
Witte ST3 van maart 2019
Over het “over je stuur tuimelen”: ik weet zeker dat je dat bij een Stromer zonder verende voorvork ook voor elkaar krijgt. Kwestie van je gewicht flink naar voor brengen en vervolgens stevig in de voorrem knijpen.
Witte ST3 van maart 2019
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Sterker nog, op een fiets zonder voorvering ga je gemakkelijker over de kop dan op eentje met. Voordat mijn achterwiel los gaat komen moet ik eerst tegen de eindstop van mijn geveerde voorvork komen, maar tegen die tijd sta ik al zo goed als stil...
Ik heb in de afgelopen 5 jaar een paar serieuze noodstops moeten maken, maar nog nooit is de achterkant daarbij noemenswaardig los gekomen.
Ik heb in de afgelopen 5 jaar een paar serieuze noodstops moeten maken, maar nog nooit is de achterkant daarbij noemenswaardig los gekomen.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Je hebt gelijk hoor. Je koopt echter ook wel zo'n fiets om er alles uit te kunnen halen, vind ik
In ieder geval staat de RD11 nu wel op mijn lijstje om te testen.
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Helemaal mee eens, maar om nou te gaan optimaliseren voor iets wat maar een paar dagen per jaar relevant is
De rest van het jaar heb je die accu dan in de garage liggen, of neem je hem voor niets mee.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
-
- Pro
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 11 mei 2018, 21:03
- Merk SP: Qwic RD10s , Flyer upstreet6
- Km-stand: 33500
Persoonlijk zou ik voor de qwic geen reserve accu meer kopen.
Mijn persoonlijke ervaring is dat de accu's van de RD10 regelmatig stuk gaan ( Of dit bij de RD11 beter is weet ik niet, het is alvast hetzelfde type) Met twee accu's zal het interval van defect gaan, langer zijn en heb je meer kans dat dit buiten garantie defect gaat. Dan worden het heel dure accu's.
Mijn persoonlijke ervaring is dat de accu's van de RD10 regelmatig stuk gaan ( Of dit bij de RD11 beter is weet ik niet, het is alvast hetzelfde type) Met twee accu's zal het interval van defect gaan, langer zijn en heb je meer kans dat dit buiten garantie defect gaat. Dan worden het heel dure accu's.
-
- Pro
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 11 mei 2018, 21:03
- Merk SP: Qwic RD10s , Flyer upstreet6
- Km-stand: 33500
Dit is mij vorige keer ook ingefluisterd, maar ondertussen na half jaartje toch weer stuk. Op naar de vierde en vijfde accu! ( aan dit gemiddelde 6 accu's per 20.000km )
Als je dit juist na de garantieperiode hebt , ben je goed gejost.
De plaatselijke QWIC dealer zal alvast geen fiets aan mij verkopen... Geen mogelijkheid om te testen en ik zou zogezegd in alle omstandigheden 40 km moeten halen met de grootste batterij
Misschien even op zoek gaan naar een andere dealer.
Wel een mooie fiets zo in het echt. Met de nadruk op fiets eigenlijk... Hij ziet er veel meer uit als een gewone fiets in vergelijking met een stromer, klever, etc.
Misschien even op zoek gaan naar een andere dealer.
Wel een mooie fiets zo in het echt. Met de nadruk op fiets eigenlijk... Hij ziet er veel meer uit als een gewone fiets in vergelijking met een stromer, klever, etc.